Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Is dat dan een Seiko cocktail time 40.5 of 38mm? Want die zijn er ook in meerdere maten. :slight_smile:

Hoe dan ook, als hij klein oogt zal ik eens naar een Rolex dealer, want ik kan me herinneren dat ik de voorgaande generaties mooi van maat vond met 36mm. De huidige kleuren zijn super cool, dus dat zou wat voor me kunnen zijn.

Sorry man, had ik overheen gelezen in de gauwigheid.

1 like

Ach ja mag best voor een dagje…of langer. :star_struck:


16 likes

Ik zou zeggen zeker doen, het is echt een GADA en no nonsens horloge die eingelijk altijd kan. Spijtig voor mij dat er voor net iets mist want dat had ik bij bestelling niet verwacht en keek er al zeer lang naar uit. Ik denk dat het grotendeels de maat is, ofwel te weinig prikkel kan ook. Kan ook zijn dat ik hem met de tijd terug meer ga accepteren en gewoon meer ga dragen, nu ligt die in de kluis althans omdat ik niet zeker ben van men koop.

Betreffende de seiko is het de Seiko Presage Cocktail SRPB41J1

1 like

Dit klopt gewoon

21 likes

Ooef… 40,5mm all dial, OK, dan weet ik dat ik naar mijn smaak de OP36 ga moeten passen. Mooi horloge trouwens ook, die Seiko.

Heerlijk! :smile:

Wat vind je van het kleur in persoon? Net goed of toch soms wat braaf? Het is bedoeld als subtiel kleuraccent als afwisseling voor al het zwart, blauw en wit.

4 likes

Dat klopt wel, want de 41 is ongeveer 39.5mm dacht ik in het echt, zoals wel vaker bij Rolex. De Explorer is ook kleiner dan 41. Hoe het zit bij de Datejust of Air King enz weet ik niet.

Ik heb een 17,5cm pols en ik ben meer voor de subtiele 36mm bij die Rolexen. Ik heb nog een 36mm explorer gehad en die was zeker groot genoeg. Die toont wat groter door de vlakke bezel, maar de band is smaller. De OP heeft een 20mm aanzet, wat ik perfect vind.

Ik heb overigens een Tudor FXD en een IWC Ingenieur, die zijn een stuk groter. Mijn Nomos Tangente daarentegen is 35mm en is ook perfect draagbaar. Dus ik lig niet wakker van wat diversiteit in maten :blush:

Die vind ik ook heel mooi inderdaad. De groene is ook niet mis imho. Hier de foto die me geïnspireerd heeft :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Zit al heel lang in mijn achterhoofd :thinking:

17 likes

Ja de 41 is inderdaad een goede 39 en bij de 36 klopt het aardiger. Ik heb de 36 ook omgehad en het leek me gewoon zeer klein maar zoals gezegd heb ik wel een 18,5 pols.
Kan natuurlijk zeker dat je die 36 prefereert en moet je daarvoor gaan maar ik wou u verwittigen toen ik dit las :slight_smile: Bij mijn vrouw vond ik de 36 perfect maar die haar polsen zijn nog geen 16cm. Het is ook een kwestie van smaak dan vermoedelijk.

Alleszins wel een leuke horloge als je iets subtiels wil en niet in your face, zeker met de nieuwe mildere kleuren.
Zo een IWC Ingenieur zou ik ook wel zeer graag willen, je hebt een leuke collectie alleszins dat had ik al eens elders op het forum gezien.

1 like

Eerst passen Arjen, als dat kan. Ik heb em gehad en ik vond het eerlijk gezegd nogal een grote homp staal. Op de stalen band, dat wel.

1 like

Doe mij die rechter maar :sunglasses:

1 like

Ik heb de 41 en vond de 36 op mijn 17cm pols echt te klein.
De 41 draagt perfect, als een 39mm idd.

3 likes

16 likes

Dank je, dat is vriendelijk!

Verrassend voor iemand die vintage gewend is. Draagt de OP36 veel kleiner dan de Explorer 36 bv of waaraan zou dat liggen?

31 likes

Kleur is echt spot-on.
Geweldige aanvulling naast zwart.

1 like

Deze beter Peter?

13 likes

Deze prachtige maki-e wijzerplaat :star_struck:

18 likes

Lekker veel kleur!

1 like

Zenith El Primero Defy Classic 41 Ceramic.

Oooit in 2019 deze gepast, was toen wel onder de indruk maar is er verder nooit van gekomen.

12 likes