Is dat dan een Seiko cocktail time 40.5 of 38mm? Want die zijn er ook in meerdere maten.
Hoe dan ook, als hij klein oogt zal ik eens naar een Rolex dealer, want ik kan me herinneren dat ik de voorgaande generaties mooi van maat vond met 36mm. De huidige kleuren zijn super cool, dus dat zou wat voor me kunnen zijn.
Sorry man, had ik overheen gelezen in de gauwigheid.
Ik zou zeggen zeker doen, het is echt een GADA en no nonsens horloge die eingelijk altijd kan. Spijtig voor mij dat er voor net iets mist want dat had ik bij bestelling niet verwacht en keek er al zeer lang naar uit. Ik denk dat het grotendeels de maat is, ofwel te weinig prikkel kan ook. Kan ook zijn dat ik hem met de tijd terug meer ga accepteren en gewoon meer ga dragen, nu ligt die in de kluis althans omdat ik niet zeker ben van men koop.
Betreffende de seiko is het de Seiko Presage Cocktail SRPB41J1
Wat vind je van het kleur in persoon? Net goed of toch soms wat braaf? Het is bedoeld als subtiel kleuraccent als afwisseling voor al het zwart, blauw en wit.
Dat klopt wel, want de 41 is ongeveer 39.5mm dacht ik in het echt, zoals wel vaker bij Rolex. De Explorer is ook kleiner dan 41. Hoe het zit bij de Datejust of Air King enz weet ik niet.
Ik heb een 17,5cm pols en ik ben meer voor de subtiele 36mm bij die Rolexen. Ik heb nog een 36mm explorer gehad en die was zeker groot genoeg. Die toont wat groter door de vlakke bezel, maar de band is smaller. De OP heeft een 20mm aanzet, wat ik perfect vind.
Ik heb overigens een Tudor FXD en een IWC Ingenieur, die zijn een stuk groter. Mijn Nomos Tangente daarentegen is 35mm en is ook perfect draagbaar. Dus ik lig niet wakker van wat diversiteit in maten
Die vind ik ook heel mooi inderdaad. De groene is ook niet mis imho. Hier de foto die me geïnspireerd heeft
Ja de 41 is inderdaad een goede 39 en bij de 36 klopt het aardiger. Ik heb de 36 ook omgehad en het leek me gewoon zeer klein maar zoals gezegd heb ik wel een 18,5 pols.
Kan natuurlijk zeker dat je die 36 prefereert en moet je daarvoor gaan maar ik wou u verwittigen toen ik dit las Bij mijn vrouw vond ik de 36 perfect maar die haar polsen zijn nog geen 16cm. Het is ook een kwestie van smaak dan vermoedelijk.
Alleszins wel een leuke horloge als je iets subtiels wil en niet in your face, zeker met de nieuwe mildere kleuren.
Zo een IWC Ingenieur zou ik ook wel zeer graag willen, je hebt een leuke collectie alleszins dat had ik al eens elders op het forum gezien.