Ik dacht eerst hé een Speedmaster 1957 zonder bezel, maar het dateert zelfs voor de Omega lees ik net. En dan was er recent ook een Massena Lab friends and family versie.
Ik dacht eerst een zwarte, maar ik denk dat deze band er mooi aan zou staan.
Verder sowieso mooi uitvoering van de Glassbox!
Ja klopt, deze was er in 1954. Anders dan veel boeken en internetbronnen doen geloven heb ik een hoop horloges gevonden die ook al voor de Speedmaster lire lugs hadden. En zelfs voor de Polerouter… Ik vind dat soort materie interessant.
Met wat fantasie:
Dus als je bijvoorbeeld de kast van een Lanco uit 1952 pakt én een Rodania Geometer uurwerk met wijzerplaat uit dat 54, dan zou je in theorie een Speedmaster-achtig ding kunnen maken. Alleen de bezel nog.
De Lanco heb ik al… ![]()
Humpffff, kan ik die morgen, als jij er klaar mee bent?
Tuurlijk. Wat heb je voor mij dan
?
Die Mosers zijn cool… zag onlangs op Reddit 1 passeren met die blauwe plaat, dat was prachtig.
Gedverdemme zeg wat lekker.


















