Cool ![]()
Deze net op de radar gekregen. Keramiek, goed formaat, mooie bandenslet voor de zomer. Trekker overhalen? ![]()
Prijs is wel aanwezig maar heb zelf ook meer dan ééns boven de bestelknop gehangen.
Mooi ding Arjen, welke ref is dit?
NJ0229-07A
Kun je je geen buil aan vallen lijkt me! Nice ![]()
Ja. Mooie hoor. ![]()
Holy shit… deze graag.![]()
![]()
Vind de kans dat hij Radium bevat iets te groot. Anders had ik al op de knop gedrukt.
Verkoper adverteert met tritium, maar het is een swiss only dial en een vroeg exemplaar. Leed 61/62. Lastig!
Ziet er eerder radium uit qua verkleuring:)
Waarom? Was je van plan die open te maken aan de wijzerplaatkant?
Om met mate te dragen is er zelfs met radium geen enkel probleem - als je hem 24/7 met het glas tegen je balzak gegespt zou houden, okee, dan misschien toch een klein beetje. Het gevaar van radium zit in het stof dat je écht niet in je lijf wilt binnenkrijgen. Maar zolang het glas niet effectief doorgescheurd is zit alles netjes opgesloten. Radium: met mate dragen okee, eraan werken… dát is opletten en voorzorgen treffen. ![]()
Je hebt ook radon gas dat vrij komt. Ik begrijp de voorzichtigheid wel, er zijn genoeg niet radioactieve alternatieven voor een hobby he…
Ook heb ik al versnelde wijzerplaat degradatie gezien t.g.v. radium, en dan heb ik het niet over vele jaren, maar over maanden. Opeens, uit het niets.
Die urenwijzer lijkt me sowieso gerelumed dus ik denk dat het best meevalt.
Precies dit @septentrio, ik vind Radium zelf niet zon super groot probleem. Maar mijn 8 maanden oude kindje zit vaak aan mijn horloges omdat ze dat zo interessant vind. Kan ook niet anders met zo’n vader. Vanuit daar gezien heb ik mijzelf opgelegd geen radium in huis te halen. Tritium daarentegen is prima. De verkoper geappt, die durft mij niet te garanderen dat er geen Radium in zit. Dan bied alleen een geiger teller nog uitkomst.
Ja dat dacht ik ook gezien de andere kleur. Verkoper zegt van niet. Maar ben ook sceptisch.








