Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Radon heb je sowieso al in je huis, met veel hogere exposure dan zo’n polshorloge produceert. Dat is een compleet non-argument. :wink:

Ik heb keiharde radium knetteraars in de horlogedoos zitten. Die staat buiten het bereik van de kleinste, de oudste is snugger genoeg, en beiden weten dat horloges geen speelgoed zijn. Als ik aan een horloge wil werken dat radium heeft gaan uiteraard wel al de voorzieningen in - afzuiging, handschoenen, stofmasker, bril.

4 likes

Ja, en toch blijft de beleving daarrond dus persoonlijk :wink:

1 like

Als hij zegt tritium, gewoon bestellen, meten en als hij toch een te hoog stralingsniveau heeft weer terugsturen :+1:t2:

1 like


Om eens te proberen…

2 likes

Czapek Antarctique Rattrapante R.U.R Skeleton

Ziet er druk uit maar heeft wel wat eerlijk gezegd

7 likes

De beleving rond 5G masten die Covid verspreiden via nanochips in de mRNA injecties is ook persoonlijk natuurlijk. Neemt niet weg dat ze op niets reeëls gebaseerd zijn. :yum:

Maar ja, als het idee van radium tegen de borst stuit, zelfs met de naakte feiten erbij, gewoon niet doen dan. Zou maar zonde zijn van er slaap over te laten of zo’n horloge uiteindelijk nooit uit de doos te halen.

2 likes

Er zijn voldoende artikelen online te lezen die wel degelijk waarschuwen voor radon. Deze bvb https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160412012000645#abstracts

Dat jijzelf dat afdoet als onzin is prima, maar je hoeft mij niet persé weg te zetten als tin foil hatter.

Ik heb vele radium horloges gehad, heb een geigerteller om die reden, en heb me zeker zorgen gemaakt over radon.

1 like

Ia een optie idd. Ga het overwegen

1 like

Nog iedere dag spijt.

7 likes

In dit topic kan je meteen de real deal proberen :blush:

2 likes

Monaco curious?:wink:

Precies dat! Zo’n fijne plek, dit topic! Anything is possible!:partying_face::beers:

1 like

@TagEd ik kwam m tegen…

1 like

7 likes

Ja, verder prima, natuurlijk. Ik lees hier op HF wel 'ns dat 't voor sommige mensen goed werkt om eerst een betaalbare ‘hommage’ van een bepaald model te proberen, alvorens ze beslissen om al dan niet het origineel te kopen. En daar heb ik verder niks op tegen, uiteraard. Ik zelf doe het liefst van tevoren de nodige research (naar het echte model) en doe dan m’n best om 't irl te kunnen zien en passen en dán beslis ik of het wat voor mij is en het voor mij een bepaald bedrag waard is. Maar ieder doet dit op z’n eigen manier. Niks mis mee, hoor! :person_shrugging: :+1:

Ik mis helaas een schakel, anders graag deze Sportura willen dragen.

3 likes

Best wel psycho :joy: gaaf :+1:t3:

IMG_0273

1 like

Deze Kuruno Chronograph 2 vind ik een plaatje!

10 likes

inderdaad, Ik zag hem ook in het blauw…

Ik heb niks met de crash, maar deze…

5 likes

Wat bedoel je?