Wat heb ik gekocht?! Helaas een fake Seiko

Hoi allen, eerste post hiero! Aangenaam.

Laatst op marktplaats voor 50 euro een Seiko gekocht waarvan ik op het eerste oogopslag dacht dat het een SNK807K2 zou zijn. Niet echt goed gekeken en gewoon maar laten versturen. 50 euro is geen geld, toch…

Kwam het horloge vandaag aan en maak ik het pakketje open, bleek de kast wel heel gepolijst en de wijzerplaat helemaal geen dagaanduiding te bevatten. Geen SNK807K2 dus neem ik aan, maar een nepperd?

Wat ik me nu wel afvraag, is wat ik überhaupt gekocht heb. Op de wijzerplaat staat “21 jewels”, maar de movement zegt van het 4R35B type te zijn, een 23 jewels. Iemand verstand van wat dit is? En als dit compleet nep is, waarom is het het waard iemand op te lichten voor 50 euro min verzendkosten? Er zit toch echt een automatic movement in, dat is toch al vrij duur om te maken/kopen?

De verkoper zegt overigens niets van het horloge te weten. Hij heeft hem gekregen en verkocht omdat ie hem niet gebruikte.

1 like

Als ik je achterkant door Google Lens haal kom ik meerdere Reddit topics over fakes tegen. Dat is geen goed teken.

1 like

Slim, Google Lens. Ali express special, wordt er over gezegd. Weten we dat ook weer…

@WilSeiko kassa 1 a.u.b.

Ik twijfel al over de rotor als ik afbeeldingen van de originele 4R35B zie maar ik ben geen Seiko kenner.

Feiko SNK805. De echte hoort een dag en datum aanduiding te hebben en de kroon hoort op 4 uur te zitten

Welkom op het HF!

Dat loopt met horloges helaas regelmatig fout af. Net als op Vinted etc.

Tip: kijk hier op het HF rond in het blauwe gedeelte. Horloges aangeboden door leden die minimaal een jaar echt actief zijn en algemeen echt betrouwbaar.

Laat je door deze miskoop niet uit het veld slaan. €50, het kon erger…

2 likes

Heeft ie nou 21 jewels (plaat) of 23 (rotor) :sweat_smile:

3 likes

Kun je TL0 en/of 1 wel in het blauw kopen? Zie zo snel alleen dat je nog niet mag verkopen en weet niet meer goed hoe dat destijds bij mij was.

Dit is mijn echte. Zoek de 5 verschillen :joy:

4 likes

Hahaha, wat een verschil he!

2 likes

Jawel! Je kunt niet verkopen.

1 like

Welkom op het forum! Wijzerplaat zonder tekst onderaan, op de achterkant geen enkele vernoeming en de rotor met een vreemd lettertype en vorm voor Seiko. Van kop tot teen een Feiko. Gelukkig valt €50 inderdaad nog goed mee.

1 like

Nog eens wat om te lachen: had het bandje er afgehaald om eens goed te bekijken. Komt er compleet kromme springbar uit. Een of andere Chinees heeft flink zitten frutten blijkbaar.

3 likes

Jemig, dat ze horloges van 80 euro namaken. Ongelofelijk.

1 like

Ze maken zelfs de Casio f91w na…

2 likes

Die ervaring heb ik dan weer niet en koop/verkoop daar zelf redelijk vaak. Maar, dat zou wellicht kunnen komen door het feit dat ik wat meer in een andere categorie zit.

1 like

Als de advertentie een foto van het echte werk bevatte dan ben je eerder opgelicht dan dat de verkoper niet beter wist imo.

7 likes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Heb mijn geld terug door te dreigen de verkoper te rapporteren.

9 likes

Ik zou de verkoper sowieso rapporteren, voordat de volgende aan de beurt is!

5 likes

Inderdaad.

1 like