Wat heb ik gekocht?! Helaas een fake Seiko

Hoe zeker ben je dat de verkoper wist dat hij een fake verkocht? Als wij er al vaak intrappen dan kan ik me voorstellen dat ook een niet horlogekenner iets verkoopt waarvan hij niet weet wat hij verkoopt.

1 like

Lijkt me duidelijk, want dit zegt de TS:

3 likes

Inmiddels toch al boven de 100 Euro dacht ik.

1 like

Dan heb je gelijk, my mistake!

2 likes

Inmiddels tekoop voor €60?

1 like

Hij gaat dus gewoon door

die rotor zegt mij meteen al genoeg; met vooral die lompe schroef. Daarna valt me ook van alles meer op.

Ik heb hem ook even opgezocht op MP en een melding gemaakt. Hopelijk dat dit horloge snel van MP verwijderd wordt.

2 likes

Worden er nu zelfs Seiko’s nagemaakt :scream:

1 like

Ik wist niet dat het kon maar ik heb ook een melding gemaakt. Zelfde gedachte

1 like

Meerdere meldingen helpt vaak wel. Ik wil niet direct zeggen dat deze verkoper met slechte bedoelingen handelt, al helpt zijn tweede advertentie niet echt mee om deze gedachte lang in stand te kunnen houden​:sweat_smile::rofl:

1 like

Precies dit - voor mij altijd een teken van een op z’n best matig uurwerk. Totdat ik een paar jaar geleden bij S&C een Blancpain fifty fathoms heb gepast. Ik dacht toen echt even dat ze me in de zeil zaten te nemen :grimacing: leermomentje

2 likes

Jemig! :sweat_smile: Die schroef komt zo uit de schappen van de Hornbach man!

2 likes

Want? is deze dan niet echt? Ziet er in ieder geval prachtig uit.

1 like

Advertenties van mensen die zeggen dat ze horloges gekregen hebben zijn heel vaak fakes, super makkelijk om achteraf te zeggen dat je ook niet weet waar hij vandaan komt (ga er maar vanuit dat ze dat verdomd goed weten).

2 likes

Absoluut wel maar ik had een associatie met nepperts bij uurwerken waarbij de rotor met een standaard platte schroef wordt vastgezet - heb er daarna nog wel meer gezien overigens

1 like

Kijk ook eens naar de wijzerplaat en de rotor van deze Seiko :joy: de wijzerplaat zegt “21 jewels” en op de rotor staat “23 jewels”

Eh, wordt hier nu een fake besproken?

2 likes

De Casio F-91W (origineel te koop voor 19,95) wordt nog nagemaakt

2 likes

:shushing_face:

1 like

:rofl:

1 like