Wat heb ik nu weer aan mijn pols hangen!?

Vorige week stond er een horloge op Marktplaats wat me al heel lang boeide. Gelukkig waren de fotos van slechte kwaliteit en de vraagprijs relatief laag dus maar een bod gedaan en jawel, vrij snel een positieve reactie :smile:

Het betreft een Edox Geoscope uit de jaren '70, een horloge wat in twee maten is uitgebracht, 42mm en de veel zeldzamere en voor die tijd gigantische 48mm. Van de 48mm wordt gezegd dat er slechts 50 stuks van gemaakt zijn!!

De Geoscope is een GMT horloge waarbij de hele wijzerplaat eens per 24 uur helemaal rond draait, de binnenste, draaibare 24 uurs ring is bovendien draaibaar zodat je de tijd overal ter wereld in 1 oogopslag ziet.

Het exemplaar op Marktplaats was dus de 48 variant en vandaag kwam hij binnen, wat een knoepert zeg :smiley:

Snel een mooi leren bandje erop et voila!!

De behuizing is een zg. monocoque ofwel het uurwerk gaat er aan de voorkant in en uit:

Lekker veel detail op de wijzerplaat:

Bedankt voor het kijken!!

30 likes

Mooi Marc! Ik zat heel erg te twijfelen, de maat heeft me tegen gehouden. Maar erg mooi! Zeldzaam, zeker nu er veel nepperds in omloop zijn.

1 like

Leuke vondst .

Erg gaaf horloge. Niet voor elke dag, maar wel voor in een collectie.

Elf.

1 like

Geweldig! en wat @watchup zegt, echt een verzamelaarstuk.

1 like

Mooi man! En dapper, want het stikt inderdaad van de fakes.

1 like

Mooi klokje! Veel plezier.

1 like

Dank je, maar volgens mij zijn de fakes vooral de 42mm exemplaren en daarnaast zijn ze vrij makkelijk te herkennen als je weet waar je op moet letten :+1:

2 likes

Wat een knapperd! Hou zelf eigenlijk niet van Vintage! Maar dit is echt een leuke!

1 like

Klopt, ze zijn erg grof uitgevoerd in vergelijking met het origineel. Nogmaals gefeliciteerd!

1 like

Groot liefhebber van vintage en dit is een hele mooie. Geweldig al die details. Veel plezier ermee!

1 like

Wow Marc, tof.
Hoe ziet ie eruit op de pols met 48 mm?

1 like

Dit is werkelijk waar een heel byzonder exemplaar! Wat tikken we hiervoor neer, als ik zo vrij mag zijn?

1 like

Dank je, en groot!! :smile:

Bijzonder ding!

De enige andere die momenteel wereldwijd te koop staat:
http://www.chrono24.nl/edox/exceptional-vintage-geoscope-48-oversize--id3897037.htm?query=Edox+geoscope+48&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

En hier een exemplaar op de Antiquorum veiling van Maart dit jaar:

http://antiquorum.com/catalog/lots/edox-lot-289-158?page=16

Dit soort bedragen heb ik er overigens niet voor betaald :wink:

Hij is wel fors ja :grin:

1 like

Speciaal klokje. Wel een goede aanwinst in een collectie, maar zeker nooit als enige horloge kopen.
Proficiat!!!

1 like

Mooi gescoord!

Zeker als je er al een tijdje naar op zoek was.

1 like

Heel gaaf ding Marc!

1 like

Vond deze foto van het werkje…dat valt klein in die grote kast. Eta 2824

2 likes