Ik heb maar een Simpele Elma, die dingen zijn voor de hobbyist nog te betalen… kookwekkertje op 10 minuutjes… mandje in de fles laten zakken…
ik ben best te spreken over dat ding…
maar… inderdaad… dat “instellen… start drukken, Koffie drinken”. .dat ken ik van mijn CNC machines… momenteel staat de freesbank Uurwerk-klemplaatjes uit te frezen uit een plaat Fosforbrons van 500µm dik… (0.5 mm)… is ie een uur mee bezig… in die tijd heb ik al wat voorbereidingen gedaan voor de volgende klus… ik ga zo eten… en inderdaad koffie zetten… (sinds ik mijn MoccaMaster heb… is mijn koffie-consumptie dramatisch gestegen)…
Voor het reinigingsapparaat heb ik ook al zitten denken aan “volautomatisch”… Ik kan machines bouwen… ‘k heb mijn freesbank tenslotte ook zelf gebouwd… een apparaatje met de motor voor de korf aan een kolom, en een draaiplateau met de flessen reinigings en spoelvloeistoffen, alsmede een verwarmings elementje voor het drogen… is zo verzonnen… de aansturing?.. met een Arduinootje kom je een heel eind…
als ik dat alles uitgedokterd heb… dan stel ik wel een "’ bouwpakketje" samen…
op de Arduino moet ik software inschieten… een schermpje met een menuutje, wat het toerental en de tijdsduur per bad kan instellen… en opslaan in "standaard reinigings programma’s … dan kies je programma 1 voor niet al te vuil, en programma 3 ofzo voor hele vieze uurwerken…
Ok… tijd dus om me echt te gaan verdiepen in de besturingskant van het geheel… tegen de tijd dat ik ga ontwerpen, en de besturing ga verzinnen… open ik er wel een topicje over… Ok?
Dumont voor pincetten is zeker goed. Maar Fontax taxal is nog beter. http://fontax.ch/tweezers_1461.htm
Ik heb de nummers 2, 3, 4 en 5. Die laatste twee zijn vooral om spiralen te bewerken.
Ik heb geen van beide… ik gebruik uitsluitend Dumet Pincetten…
Titanium…Nummertje 1 tm nummertje 5… 't nummer geeft de puntbreedte aan in tiende millimeters…
een “ordinaire” snijmat, liefst een grijze werkt ook best als werkmatje “for the time being”… maar een pro-werkmat in lichtgroen… ja da’s wel het lekkerste… rustig aan de ogen…
Dat heb ik nog nooit gezien haha en ik bestel er heel veel. Dat klinkt inderdaad goed. Soms mis je net even een afmeting of zie je geen afbeelding. Kunnen ze al je vragen beantwoorden of alleen niet te technisch?
Cousins is een Internetwinkel voor Horlogespulletjes… en ze verkopen alles wat ze hebben aan iedereen… of je nou hobbyist bent of bij Audemars Piguet werkt… of zoals ik Horlogemaker bent… en dan horlogemaker in die zin dat je ze maakt, en niet repareert… dat laat ik aan de vakman over… of het moeten mijn eigen horloges zijn…
bij Alma, Friederichs, van de Gevel, en andere Nederlandse bedrijven die horlogemakers spullen verkopen… moet je een KVK inschrijving hebben… nou… omdat ik toch al van plan was toen… om van mijn hobby mijn betaalde hobby te maken… heb ik me ingeschreven bij de KVK…
Dat was wel zo prettig voor het P1lot One project… de “reguliere dingetjes” zoals pakkingen, glaspakkingen , en bandpennen… die komen van de groothandel…