Niet alleen een retour met een beschadigde doos, het horloge vol vingerafdrukken, slecht terug geplakt plastic enzovoort, maar ook geen ingevuld garantiebewijs. Dus die ging retour en toch maar naar de juwelier gegaan…
Vandaag was ik toevallig in Eindhoven en daarom van de gelegenheid gebruikt gemaakt om wat te passen. Leek als ik ben dacht ik bij Gassan een Explorer te kunnen passen, maar daarvoor moest ik bij schaap citroen zijn.
Toch even staan kletsen daar en wat gepast waarvan deze me toch wel is bijgebleven, draagt een stuk kleiner dan ik dacht.
Ook de Railmaster om gehad maar helaas geen foto van gemaakt. Was ik ook van onder de indruk. Omega stond niet echt op m’n radar maar dat is na vandaag veranderd.
Maar goed, geen Rolex dus, met uitzondering van de Daytona van de vriendelijke verkoper. Heel vet maar ver boven budget
Toen naar S&C en daar 't horloge gepast wat bovenaan de wish list staat, de Explorer I in 36 mm. Benieuwd of 't formaat me zou bevallen en de band die toch wel flink tapered. Maar ik was aangenaam verrast. Zodra ik 'm om had kon ik m’n ogen er niet vanaf houden .
Ik denk dat ik met mijn 17,5 cm pols de 39 prima kan hebben, maar de 40 was sowieso nooit een optie. Dat vind ik echt te groot voor een horloge als de Explorer I. Dit design is in mijn optiek juist perfect voor 36 mm. Ik vind het ook mooi dat ik wat van de band zie in plaats van alleen dial en lugs.
Voor een duiker ligt mijn voorkeur wel meer bij 37-39 mm. Maar ook in dat geval vond ik bijvoorbeeld de BB54 beter mooier dan de BB58 toen ik die ben gaan passen. Ik denk dat ik een voorkeur begin te krijgen voor de wat kleinere horloges
Tov de 39 vind ik bij de 36 de wijzerplaat beter in verhouding met ‘Explorer’ onder de 12. Ik twijfel nog om de 114270 eens te passen, kijken hoe die draagt met 20 mm lugs ipv 19, maar dan krijg je meteen een hele andere band en sluiting en geen AR. Ook ontbreekt dan lume op de cijfers. Maar ik hoef gelukkig niet morgen te beslissen.