Wat heb jij gepast? (Deel 2)

De discussie wordt voortgezet vanaf Wat heb jij gepast? (Deel 1) - 4145 van Raymoi5.

Eerdere discussies:

16 likes

@JacksonT

Flinke polsen valt wel mee :wink: ongeveer 17 cm maar wel plat: 5,2 cm breed.

Hoe breed is jouw pols? Die blauwe OP staat je goed namelijk :ok_hand:t3: en jij hebt toch ook een Explorer 36? Of is die al gevlogen?

Ik zou deze kopen om nooit meer weg te doen. Dan zie ik mezelf op m’n 70ste eerder met een 36 dan met een 40 rondlopen. Maar wie weet hoe ik er tegen die tijd over denk :wink:

1 like

Platte pols doet veel inderdaad! Mijn pols is ongeveer 18 cm. De OP 41 is 39mm doorsnede en draagt heerlijk. Kleiner dan je zou denken.
Ik snap je punt, moeilijke keuze! Denk dat ze beide kunnen. Ik vind de OP 36 echt te klein. De Explorer 36 juist klassiek.
De Explorer is wel echt een gada horloge, eentje die uiteindelijk overblijft.

2 likes

Ranger 39 on Dune gepast :ok_hand:

13 likes

Dat vind ik dus ook. Het is dat ze gister bij de AD ook die 40 op de tray hadden liggen, dus toch maar even gepast. Maar ik vind de verhoudingen van de 36 mooier.

Dit is toch top :partying_face:

12 likes

Als je gevoel zegt 36mm absoluut doen! Ik heb hem inderdaad nu niet meer, maar zou hem (ook naast de 41 OP) zo weer aanschaffen. Tijdloos horloge!

1 like

Ik had ook een 40mm. Dit terwijl ik een 36 kilometer wilde. Ik kreeg spijt en heb hem weer weg gedaan. 36mm ftw. Hier foto van de 40:

De verhoudingen kloppen gewoon niet helemaal. Net zoals met de 41mm Datejust.

5 likes

Precies! Als ik jouw foto zo zie dan geloof ik direct dat de 36 je beter staat!

Heb je die 36 nog in je collectie?

Ik heb nooit een 36mm gehad. De verkoopster vond dat de 40 mij mooier stond en omdat ik al een 36mm Datejust had vond zij het beter passen om wat meer onderscheid te krijgen. Nu heb ik twee 36 mm Datejusts

Een oude en een nieuwe. Ik denk dat er ooit ook nog wel een 36mm Explorer bij komt.

6 likes

Nice. Ik vind deze voor je pols veel beter dan die 40 Explorer als ik eerlijk ben.

1 like

Ik ook, daarom die 40mm Explorer ingeruild voor een SD4K

1 like

Die kwam bij mij dus ook met de 40 aan en zei dat ze die mooier vond. Beter gewoon negeren dus :laughing:

Inderdaad. Ik had gewoon die 36mm moeten nemen. En aan de andere kant: Anders had ik nu geen Sea-Dweller gehad. :wink:

Vanmorgen de NA opgehaald, bij ome Jaap.

En toch ook nog even een PO gepast… Mooi horloge! :star_struck:

Anyway, de SMP300 chrono ging mee.

13 likes

Terwijl mijn partner in de Mall of Netherlands aan het shoppen was kon ik het niet laten om de nieuwe uitvoeringen van de speedtimer eens te bekijken. Helaas hadden ze niet de nieuwe witte uitvoering (wel de “oude”) - Toch bleek de roze variant mij het meest aan te spreken, en zit ik daar sindsdien beetje teveel aan te denken. Ik had per toeval denk ik wel precies de juiste kleur trui voor aan, vraag me af hoe lang ik met een roze horloge kan doen voordat ik het zat ben. Vooralsnog ben ik niet heel erg van de mode kleurtjes.

Maar het model op zichzelf blijft me erg aanspreken en draagt erg fijn.

4 likes

Pols maat 16,3 hier.

Ik zou het volgende zeggen:

• Omega 300 : Patina komt op een of andere manier niet lekker van je pols af icm met je tattoos
  • Omega Speedy : Nope idd (ook smaak dingetje voor mij :slight_smile: )
  • Tudor 41: Match, ‘stoer’ bij je arm
  • Omega Railmaster: staat mooi, zelf ook, maar de band moet je liggen… IK persoonlijk ben van mening dat Omega deze band niet had moeten polijsten, komop het is een railmaster :slight_smile: Gezien je een Explorer mooi vind is het een heel ander voorkomen iig. Een nadeel: de easy-verstelling is een gemis, echt. Btw tip: de Omega stalen mest-band (19mm, size S vermoed ik voor je, staat er ook prachtig op).
  • Explorer 36: mooi, zelf ook, maar te klein zo te zien. Hierbij: je arm, vuist en tattoo maken de uitstraling wat … mhaw
  • Explorer 40: Match, ga je plezier van hebben (een real 40 is het ook niet, maar de keuze is lastig idd. M.n. de band tapering en verschil qua clasp formaat maken het dilemma nog lastiger in jouw geval denk ik). Gezien je arm ‘voorkomen’ zou ik toch wel de 40 kiezen.

Ter info.

• Een 36mm OP draagt gevoelsmatig - en is absoluut - groter als de Explorer 36 (band; en dit merk je en tevens gevoelsmatig en visueel, ook een ander visueel) → Het vergelijk waard. Maar het is een heel ander horloge dan een Explorer natuurlijk (saaier).
  • Een 36mm DJ draagt gevoelsmatig op JBL kleiner dan op Oyster. Beide dragen gevoelsmatig groter ten opzichte van de Explorer 36

Miss een ‘out of the box’ optie:

• Een 36mm Explorer ref. 114270 draagt groter ten opzichte van de nieuwe ref 36. Yup geen easy link maar met een tandenstokertje is zo de perfect fit gemaakt. De sluiting zal je voorkeur niet hebben ten opzichte van de nieuwere, maar ze zijn en blijven solide. (tenminste: IK heb nooit issues gehad iig met 3x een 5 digit in gekste omstandigheden). Gek genoeg vind ik de charme ook veel lekkerder. Geen lume in de 3/6/9 is wel een gemis optisch.
  • Tudor Ranger ??
  • Even Watches and Wonders afwachten :slight_smile:
1 like

Doorgaan met de discussie van Wat heb jij gepast? (Deel 1):

Oplossing -eleganter (dan de BB) en minder cliché (dan een Speedy), met wél mooie heritage en groot praktisch gebruiksgemak (top-specs!)- de Glassbox 39mm, natuurlijk!

7 likes

Voor mij de beste chrono in dat segment op dit moment.

1 like

Ik heb een Sarb033 die volgens mij net tussen de Explorer 36 en 40 valt. Wanneer ik die draag en naar m’n pols kijk dan zou ik 'm echt niet groter willen. Tikkie kleiner zou daarentegen best kunnen. Ik zie liever wat meer van de band dan een grotere wijzerplaat.

114270 ook om gehad maar de verhouding kast/band vind ik bij de 124270 juist mooier.

Sowieso geen haast en ga zeker kijken wat er op watches and wonders voorbij komt

3 likes