Wat heb jij gepast? (Deel 2)

Die ligt in elk geval in de boutique in Ootmarsum

2 likes

Mja, vind het horloge mooi! Maar, misschien lijkt het maar zo. Of is dit toch ook weer zo’n kraakbeen

Vind 't gewoon een beetje creepy. Maar ligt misschien aan mij, dus.

1 like

Vandaag even weer een pasrondje gedaan.

Rolex OP 36 Yellow, echt leuke kleur maar niet voor die prijs.

Glashutte Original, echt mooi. Weet alleen niet of er eentje in de collectie gaat komen.

En tot slot een tweetal GS. De blauwe Lake Suwa is een kanshebber. Of de Ice Forrest (niet gepast vandaag).

21 likes

Als die panoreserve en panomatic lunar een mm dunner waren geweest, dan had ik er vandaag een gedragen. Waanzinnige horloges. Ik heb ze al vaak gepast, maar het voelde elke keer niet goed

2 likes

Snap ik helemaal en eens. Waanzinnige horloges.

1 like

De panomatic lunar weer om gehad. Inderdaad kan ik de knoop ook nog niet doorhakken. Ik droom al jaren van dit horloge, maar nog niet toe aan kopen. Krijg er de vinger niet precies op waarom.

9 likes

Voor mij persoonlijk is het echt de dikte. Maar ik heb aanzienlijk smallere polsen dan jij.
Met stalen band draagt het wel iets compacter, maar deze wil je ook op leer kunnen dragen.

Ze moeten ooit met een update van dit ding komen die met kleine aanpassingen alles goed doet. Ze hebben echt goud in handen namelijk,

3 likes

Pasrondje met eindelijk de nieuwe. JLC erin.

Ok laten we daar dan direct mee beginnen.

1. JLC master control date

Zo dan, wow. Die band ook. Helemaal top. :smiling_face_with_three_hearts:.

Alleen helaas geen lume, nu ik m heb mogen bepotelen snap ik t ook wel weer. Im denk als ze alles qua cijfers en indices dikker hadden gemaakt om er lume in te doen had afbraak gedaan aan de wijzerplaat.

Ik heb t verder niet over de prijs gehad. Was niet te koop alleen op zicht en schijnbaar waar ik ben geweest zo populair dat ze a 50% aanbetaling willen hebben en b levering pas op zijn vroegst rond eind q1 2027 gaat worden naar verwachting.

1. GS slgb 015 aka lake suwa 37 mm.

Ook absoluut een kans hebber nu ik m gepast heb. Prachtige wijzerplaat, springdrive en pr op de achterkant.

1. Omega AT 38 mm zwarte wijzerplaat.

Voor de meeste wellicht de saaiste van deze pas sessie. Ik vind m nu ik deze ook in het echt heb mogen bepotelen erg mooi, mooi uurwerk, lume, 150 m waterdicht mocht t nodig zijn. En de prijs: List minder dan de helft van de JLC. Tsja.

4.Omega Speedy 38.

Mooi maar niet per se voor mij. Best dik ook.

Ok. Foto’s

18 likes

Deze staat jou het best :ok_hand:

10 likes

JLC prachtig! Maar wat is die GS ook mooi zeg! :drooling_face:

3 likes

Yep. En ook minder dan een kwart van de wow-factor van die JLC, dus prijs/kwaliteit valt die dan af. Juist?

Klopt helemaal. De andere modellen van die serie niet kunnen passen?

3 likes

@LVA. Puur praktisch gezien is de AT de betere keuze. Maar de JLC is wel prachtig. En dan ondanks ik m vandaag gepast heb en eigenlijk hebbe hebbe hebbe is t wel aardig wat geld. En er is de afgelopen uren nog een plot twist geweest. T word nog een ding met de JLC.

Naar de andere modellen niet gevraagt.

Verkoper die me gehopen heeft, heeft wel al alle modellen in alle varianten in de handen gehad en hij vond de gouden date only wel t mooiste.

Alleen erg zwaar. Volgens hem moet dat gewicht in de buurt komen van een day date waar van hij aangaf die persoonlijk te zwaar vond de hele dag comfortabel te dragen.

Wat er gebeurd is de afgelopen uren. Wat een lap tekst en soapserie :rofl:

Ik heb een aantal maanden geleden in t buitenland wat net te doen is een dag heen en weer maar liever niet voor dit horloge mijn interesse kenbaar gemaakt en een paar weken geleden een update gevraagd. Die kreeg ik. Nog niks binnen gekomen voor mij. Leveringen lopen wel al mondjesmaat en komen op volgorde binnen.

Jullie raden wellicht al wie mijn mobiele provider is en welke ellende dat kan zijn. Juist ja odido en sinds de hack krijg ik ca 20 spam emails per dag binnen wat maakt dat ik niet meer elke dag en soms een paar dagen mijn spam mail niet check.

Nu heb ik dus afgelopen dinsdag een mail gekregen wat ik dus een paar dagen later pas heb gelezen. Hij is er kun je dit weekend langskomen. Dat had uberhaupt niet gekund. Dat terzijde.

Gebeld. Ja die is al naar huis en is er pas zaterdag weer.

Dus net gebeld en ik vrees dat ik zwaar de lul ben en ook daar maaaaanden mag gaan wachten.

Want: Beleid is eigenlijk dat ze alle nieuwe dingen maar een dag mogen vast houden. Want: Er nu al 3 andere klanten op t horloge zitten te azen die wel bijna a la minute kunnen langskomen. Schijnbaar heeft daar iemand t werk ook niet goed gedaan want t horloge is er nog.

Eigenlijk kan ik door t rooster op t werk en ik ook een leven heb op zijn vroegst eind okt/begin nov die kant op ivm vrij vragen. Dat zou m sowieso niet worden.

Dan maar een tegenbod gedaan. Ja dat word ook lastig maar als je volgend weekend kan langskomen.Wacht ik kijk even. Bel zo terug.

Ok 5 min later gebeld krijg ik een andere collega aan de lijn die zegt gelijk volgende week zaterdag is t een landeljke feestdag dus dicht en op zondag is alles sowieso dicht bij onze oosterburen…

Dus diegene weer aan de lijn gehad. Ja sorry ook niet aan gedacht.

Dus nu maar even kijken wat eventueel wel wel kan en wanneer. Wordt eind volgende week vervolgd. Hot take V JLC wordt Tudor blackbay 58 en Rolex 2.0. :grimacing:

2 likes

Ik was zo super benieuwd waarover het ging gaan dat die rete strakke JLC de baan moest ruimen, en toen

brother-eww

Of was dat een trol-grapje? Een geslaagde? :smiling_face_with_tear:

1 like

I wish.

Rolex is voor zowat alle modellen ca t afgelopen decennia al een drama als in. Ik loop naar binnen en ik wil m nu hebben tegen list zonder gezeik, andere dingen erbij kopen ect. Uitzonderingen uiteraard daargelaten.

Tudor bb 58 zover ik t me kan herinneren de eerste periode ook een drama om aan te komen. Dat was echt maanden ik dacht me zelfs te herinneren ca een jaar?

Nu hebben een horloge van list bijna €15000 (!) wat ik denk de bom was v w en w en nu opeens iedereen wil hebben.

The point? Tudor bb 58 was ca €3000 toen die uit kwam. Nu is een horloge van €15000 opeens giga hot of t kleingeld is. Terwijl ik een beetje had gehoopt dat die prijs wellicht mensen zou tegen houden om dit t is een hot take effect tegen te houden. En €15000 is voor heel veel hf leden een grote bak met geld. Ondergetekende incl

Maar goed er zijn genoeg mensen op deze aardkloot waarvoor dit kleingeld is.

O ja. Echt even ot.

Die lake suwa die eerder ik liet zien was de grotere broer.

Ik heb daadwerkelijk vandaag ook nog de 37 mm gepast.

Verschil is dat bij de grote de daadwerkelijke gangreseve op de plaat staat.

Bij de 37 mm niet en die is minder. Ik dacht 120 vs 72 uur?

Dus. Lake suwa daadwekelijk in 37 mm en excuses voor t off topic

12 likes

De GMT Master II stond nooit op mijn lijst maar deze Rootbeer spreekt me wel aan.

17 likes

Nah, die bb58 duurde ook slechts een paar maanden. Je vergeet bovendien de belangrijkste in dit rijtje: de moonswatch en Royal Pop.
Allemaal horloges die na de eerste uitleveringen gewoon fors in waarde zakken, zoals het hoort

2 likes

Cartier must large… wat een lekker maatje :heart_eyes:

Nu even zien of ik €3.5k aan een quartz wil uitgeven :sweat_smile:

15 likes

Wie zullen we nog meer lastig gaan vallen? :joy:

26 likes

Leuke middag gehad :heart_eyes:

1 like

Met dank aan @John

16 likes