Wat heb jij gepast? (Deel 2)

En deel 2. Die Lange spulletjes zijn wel echt gevaarlijk mooi…

21 likes

Pwoahhhh :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face:

Wat vond je de mooiste en waar ben je geweest?

1 like

De Lange 1(!!!), de Lange Up/Down en de Overseas platina met salmon dial zijn alledrie ongelooflijk vet. Absoluut de top 3.

De GS Lake Suwa dial is ook bizar fraai, laat zich niet fotograferen.

De Ushio en een Sub naast elkaar zijn even groot maar op een totaal verschillende manier. Had niet de neiging om mijn Sub te vervangen.

De Blancpain viel me enorm tegen :flushed: de kast is niet heel scherp maar wel helemaal hoogglans en dat geeft een goedkope uitstraling. De kast van een SJE093 is beter gedaan. Uurwerk is natuurlijk wel schitterend…

Ingenieur 40 nog steeds te groot, 35 belachelijk klein.

3 likes

Ik hoor je niks zeggen over die Overseas Cardinal point? En ook de reguliere Overseas geprobeerd? Ik zit erg in twijfel tussen de Overseas, Ingenieur (vond ik erg mooi en fijn en niemand herkent hem en ik pas 40mm dikke prima :blush:) en de nieuwe Jaeger LeCoultre Master Chronometre… Al is de Overseas fink stuk doorsparen… Ze hebben voor mij allen voor-en nadelen…

De SJE093 had ik misschien niet weg moeten doen…

Maar snap je top 3!!! En waar heb je dit moois kunnen passen?

2 likes

Die Lange horloges zijn zoooo mooi :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Cardinal Point viel me positief op. Past me ook nét, op rubber.

Gewone Overseas heb ik al vaker gepast en blijft iets te groot :slight_smile: maar er komt denk ik wel een 39mm in staal. Ze hebben geen 8 jaar aan een nieuw caliber gewerkt om dat alleen in een paar honderd platina stukken te stoppen.

Dit waren de highlights van een klein stukje van Siam Paragon.

Edit
Het was niet moeilijk geweest om in een ochtendje 2,5 ton in de hobby te storten :joy:

11 likes

Deze had je toch gekocht?!? Of ben ik nu in de war?

Ja ik ben in de war…

1 like

Nee je bent niet in de war, heb allocatie in Azië toegezegd gekregen maar gaat allemaal een beetje moeilijk en vandaag liep ik op Watch week in BKK tegen deze aan. Kast viel me niet mee, verder wel een mooi pakketje hoor.

2 likes

Groot gelijk, ik heb deze gister een dagje kunnen dragen en dat was wel echt een genot. Met de GMT’s is het ook wel grappig dat het heel anders oogt als je de bezel daadwerkelijk gebruikt en omdraait. Klinkt logisch maar hoeveel mensen gebruiken de bezel op een gmt master nou echt

1 like

Nou, ik ben regelmatig in andere tijdzones en ik denk dat ik een GMT functie daadwerkelijk zou gebruiken. Nu verzet ik de tijd op mijn horloge.

Zeker overwegen dan!

1 like

En nu? Optie afzeggen?

1 like

Ja, voor een keer. Er mag wel even de rem op voor dit jaar :grinning:.

1 like

Rustig afwachten. Ik heb een beetje korting gekregen en maak me op zich geen zorgen om er weer vanaf te komen als de welbekende klik er niet zou komen.

2 likes

Al een poosje staat deze op mijn radar: de Oris pointer date in oxblood red:

IMG_1651

Gisteren bij afwezigheid van de rode deze gepast, de cervo volante:

IMG_1776

Van deze laatste beviel me de kleur niet zo en de blauwe pointer van de datum valt iets te weinig op naar mijn mening. Maar een paar heel positieve bevindingen:

• door de lay-out van de wijzerplaat en de geribbelde bezel draagt het horloge voor 40 mm heel mooi compact
  • het gebolde glas oogt in de praktijk prachtig

Die oxblood mag er wat mij betreft komen dus!

3 likes

Prwchtig. De 40 mm lake suwa liet zich best goed fotograferen in de spotjes. De 37 mm op een andere plek gepast minder. Stuctuur op de wijzerplaat schijnt net wat anders te zijn.

10 likes

Van klein naar groot.

11 likes

Wat is je polsmaat als ik vragen mag.

1 like

16,5cm

1 like

Correctie, zojuist bij RSC Bangkok opgemeten: 170mm

1 like