Wat heb jij gepast? (Deel 2)

11 likes

Beetje late reactie, maar toch: ik heb deze toevallig allebei gehad en de Cervo Volant die je laat zien is toch 38mm? Ik vind de 40mm mooier qua proporties (en deze ox blood wijzerplaat erg mooi), maar het is wel een wezenlijk verschil met het horloge dat je hebt gepast.

1 like

Steeds als ik dit horloge zie heb ik een ervaring alsof ik echt het water zie schitteren in het maanlicht. Fantastisch horloge!

2 likes

Ik heb exact hetzelfde horloge in mijn collectie. Ik ben er erg blij mee, maar de wijzerplaat is wel uitgesproken, niet elke band past hier goed op. Maar als je de juiste hebt, dan is het fantastisch om te dragen. Zie hieronder de banden die ik bij dit horloge heb. In het midden het originele bandje van Oris.

4 likes

Bedankt voor je reactie, dat is nuttige info!

1 like

Ziet er erg goed uit inderdaad!

Heb mezelf toch maar op de lijst laten zetten, nu hopen dat het een jaar of wat duurt voor hij af komt :sweat_smile:

8 likes

Overmorgen telefoon van de dealer:

tenor

9 likes

De vraag is wat er nu registered is voor jou…de Thaise verkoper of het horloge :rofl:

Niettemin, mooi horloge :ok_hand:

1 like

Mooier (en zwaarder!) dan gedacht

23 likes

Is een knappe dame dus dat zou ook prima zijn :joy:

Als ze maar geen verrassing in petto heeft. :sunglasses:

3 likes

Ik blijf me over dat mechanisme van aankoophistorie verbazen. Ik vind het niet sympathiek en ook niet rationeel. :thinking:

Een van de weinige foto’s van dat ding waarvan ik denk… “Hmmm, die ziet er wel goed uit.”

1 like

Hij droeg ook verrassend prettig. En die bandaanzet zag er niet ongemakkelijk en raar uit. Dat vond ik op eerdere foto’s wel het geval. En het gewicht van dit ding was meteen imponerend. Zodanig dat ik ging checken of ik niet per ongeluk een platina uitvoering in m’n handen had waar ik niet vanaf wist.

12 likes

De Lange droeg een stuk mooier dan de Breguet 7137. Die ik dan ‘los in de hand’ wel weer mooier vond. Hij is heerlijk dun maar de 39mm zonder bezel was op mijn pols nét 2mm te veel. Afwerking van de maanfase is grandioos. Wel stapje hoger dan de aventurijn maanfase op m’n IWC.

11 likes

Je lijkt vrij fijne polsen te hebben? 17 cm?
Ik zou bijna denken dat ik qua maat (niet qua financiën) die Lange of Breguet wel kan trekken…

1 like

Ja 16.5-17cm inderdaad. De Breguet kon technisch gezien wel, maar was wel erg aanwezig. Draagt ook als een schotel op de pols met dat dunne profiel en dunne bezel. Met 18cm pols gaat deze prima zijn

2 likes

ahhhh, mooi! Dat vind ik op de foto altijd uit verhouding ogen.

1 like

Hij is idd niet zomaar op te halen, verwachtte levertijd een jaar. Ja, je moet dan op de lijst. Maar of dat moeilijk is of niet weet ik niet. Ik heb wel een beetje historie maar niet overdreven.