Wat heb jij gepast? (Deel 2)

Geen idee, sorry.

Ik ging voornamelijk langs om de W&W releases te bekijken. Daar ik geen aankoopinteresse had in de Monarch, ook niet naar geïnformeerd.

Yes sir, was echt heel gaaf. Dat uurwerk was zo mooi afgewerkt, niet normaal.

1 like

Ik was vandaag in de buurt van Den Haag dus mijn vriendin overtuigd om nog “even te winkelen”, oftewel een bezoekje te brengen aan Van Willigen. “Toeval” wil namelijk dat ik op zoek ben naar een Squale en zij een Squale AD zijn.

Ze hadden een mooie selectie liggen en heb de twee 1521’s “Ray’s”, de blauw/grijze 1545, een prachtige 2001 en de Super Squale gepast.

Stuk voor stuk prachtige horloges maar vooral de kast van de 1521 en de kast/bezel van de 2001 sprongen eruit voor mij.

Ik ben weer wat wijzer geworden, so the hunt continues! :ok_hand:t3:

Ondanks mijn zwak voor Seiko & Grand Seiko had ik nog nooit een King Seiko om de pols gehad. Aangezien de mogelijkheid er was, heb ik de rode KSK en groene KS1969 geprobeerd.

Vanaf het moment dat die groene KS1969 op tafel kwam was ik intrigued en dat veranderde naar verliefdheid toen ik hem om de pols deed. Wat een beauty:

Deze staat nu ook op mijn lijstje voor als ik volgend jaar als ik 40 kaarsjes mag uitblazen.

De KSK kon qua design de KS1969 sowieso niet overtreffen en “gelukkig” was het ook geen match met mijn pols:

Tijdens het gezellige gesprek met de verkoper kregen we het over Nivada Grenchen. Aangezien ik altijd benieuwd was naar de F77 en de Aquamar, pakte hij deze er ook bij en ook gelijk maar ervaren:

De Aquamar paste heerlijk om de pols maar na het Squale geweld, voelde dit toch niet speciaal genoeg. Plus die super licht draaiende bezel, vond ik ook “raar”.

De F77 vond ik met deze blauwe aventurine plaat echt heel aantrekkelijk, maar de kastvorm was hem ook niet op mijn pols. Zo blijkt maar weer dat die integrated bracelets echt lastig qua maat zijn.

Ook nog even de Rolex Daytona Panda van de verkoper om gehad, maar dat deed mij gewoon niets. Voor dat geld koop ik liever die King Seiko KS1969, de groene/blauwe Squale 1521 en dan hou ik nog een ruim 10k over om de collectie uit te balanceren met andere prachtige horloges :sweat_smile:

Lang verhaal kort; ik heb een zeer goede middag in DH gehad en genoten van de gastvrijheid en service van Van Willigen. Een aanrader om langs te gaan als je in Den Haag bent! :ok_hand:t3:

12 likes

Vandaag even de tudor monarch gepast. Was er erg van onder de indruk. Mooiste is de kleur en kast en dial… oh en de band. Oh… dus eigenlijk helemaal :joy::ok_hand:

Ik ben er ronduit van onder de indruk.

Kleur is helaas niet vast te leggen op de foto, dus ga vooral zelf kijken en niet alleen in de etalage!

.
.
.

Daarnaast heb ik de omega observatory gepast.

Ook heel mooi. Blauw en zwart naast elkaar gezien en was gelijk verknocht aan de zwarte keramische dial. Diep diep diep zwart. Heel mooi. Mooie kast en een bol glas aan de achterzijde. :ok_hand:

Blauwe is ook mooi maar sunburst en dat vind ik niet vaak mooi :sweat_smile:

Natuurlijk is de observatory groter dan een vintage constellation, maar niet te groot. Past bij deze tijd.

.

27 likes

11 likes

Vandaag een toertje gereden met de retro mtb’s met een medeliefhebber die na jaren twijfelen eindelijk zijn droom gekocht heeft: de enige echte Snowflake.

Hij had er een loupe bij gekregen, dus dadelijk maar even vergeleken met z’n ouwe Tissot en Breitling en op de laatste het nieuwe bandje gemonteerd.

Ik had de Baltic om.

Om eerlijk te zijn, onder de loupe was ik onder de indruk van de plaat en wijzers van de GS (heb je geen loupe voor nodig, de reflecties die van die details komen springen van 3 meter ook in het blote oog) en… van de Baltic (ja, echt).
De Breitling, die leek onder de loupe wel uit een ander tijdperk. Is ie ook, natuurlijk.

11 likes

Een jaar later…

20 likes

Soms gaat het snel😜 heel mooi, veel plezier ermee

1 like

Hoe heb ik dit horloge zo lang over het hoofd gezien! Prachtige maatvoering, de wijzerplaat en opgelegde indices zijn top🔥

11 likes

Ja, deze is top! Heb hem in de Seiko outlet in Roermond om de pols gehad. Een van de weinige horloges waar ik met enige regelmaat aan terug denk…

Overigens grote kans dat die nog in de outlet ligt, mocht je serieuze koopneigingen hebben en zo’n 1700/1800 kan missen… :wink:

1 like

Alpina Solarmetre. Wat mij aanspreekt; 37,5mm stevige kast, solar/quartz, geïntegreerde band, goede prijs kwaliteit verhouding, leuke kleur wijzerplaten.

Voor deze kwam ik kijken :arrow_down:

Op staal heb je naar beneden gevormde endlinks, die mooi om de pols vallen.

Op rubber draagt hij ook super comfortabel.

Toch ook nog even een automaat gepast. Past ook goed ondanks wat groter (maar zoek bewust wat kleinere diameter).

8 likes

Afgelopen dagen een aantal dingen gepast op het vliegveld

15 likes

Is de laatste foto de 35mm variant van de Ingenieur?

Ja, hier ook toevallig met een foto van de 40 op mijn pols als vergelijking. Er zit wel bijna 3 jaar tussen de twee foto’s dus m’n pols kan wat groter of kleiner zijn geworden in de tussentijd

En hier even ter vergelijking naast de BB58 die ik om had

10 likes

Waar is dit?

https://maps.app.goo.gl/ZaKFXKhXU4ozPw7W9?g_st=ic

Amsterdam

1 like

18 likes

Vandaag in Canterbury even Goldsmiths ingelopen om deze twee te passen:

De “normale” zwarte versie vind ik erg geslaagd en snap waarom die zoveel aantrekkingskracht heeft.

Maar voor mij was de Common Wealth editie echt een winnaar. Niet alleen gebruikt die een van mijn favoriete kleuren: teal, maar de rubberen band viel net wat beter om de pols dan de stalen band.

Ja, op deze manier gaat het hard met het lijstje… :sweat_smile:

13 likes

Serieus spul! Wat overweeg je?

1 like

Van die 3 voorkeur naar de :olive:.

1 like