Wat heb jij gepast? (Deel 2)

Joah ik snap het.

14 likes

19 likes

De Longines staat je beter :+1:.

1 like

Ja, dankjewel, is 38.5 mm! Ben inmiddels bij Tag voor de 42 mm Autavia.

12 likes

Deze meenemen

Zo tof :ok_hand:

11 likes

Jaaa, da’s een topper! Al zeg ik het zelf… :blush:

2 likes

Zo veel mensen zo veel meningen. Ik vind zowel de Hamilton als de Longines véél mooier en ook beter op je pols staan @StefanW1

1 like

Hamilton laat je zien hoe je het contrast tussen sub dials en de rest van de wijzerplaat rustig en mooi laat zijn. Blenden mooi in.
Het contrast tussen die hard witte sub dials en matzwarte plaat op die Autavia is naar mijn mening afleidend en echt niet mooi. Past ook niet in de vintage style.
Om over die bezel nog maar te zwijgen

In januari ook al gepast in Roermond. De laatste jaren gaat mijn voorkeur naar wat kleinere formaatjes (om deze reden ook 2 stuks van de hand gedaan) en ondanks ik deze goed kan hebben zit hier juist de twijfel. Het is een persoonlijk dingetje. Alles klopt aan dit ding!

1 like

Niets teveel gezegd! :ok_hand:t2:

1 like

Volg je gevoel :wink:

2 likes

14 likes

Precies. Dat, dus.
Mooi, door de Autavia’s uit de '60s geïnspireerd, modern horloge. Géén reissue, dus. Wel de vibes van vintage. Maar gewoon lekker degelijk, met heel goede, moderne specs en dus goed praktisch (dagelijks) bruikbaar. Ziet er gewoon super uit en voelt ook lekker robuust.

Oh en dan is er nog het feit dat de Autavia Jack Heuer’s allereerste creatie was, voor het merk en één van de ‘grote drie’ (chronografen) werd, van het merk (Carrera, Monaco, Autavia) dat zo ongeveer synoniem is voor autosporttiming.

Verder is het heel leuk dat (deze moderne interpretatie van) dit horloge is ontstaan met behulp van een grote groep fans. Dat is op zichzelf ook al 'n uniek verhaal.

Ik heb dit horloge al naar diverse GTGs en kleinere horlogemeetings meegenomen en eigenlijk is altijd iedereen heel positief verrast door dit horloge. En ikzelf draag het ook regelmatig (met een collectie met serieuze concurrentie) en met veel plezier.

Nou ja, jouw beslissing, natuurlijk.

2 likes

Ik blijf de rode mooier vinden. Smaken verschillen.

5 likes

Prachtige rode kleur :star_struck::star_struck::star_struck:

Dat is maar goed ook :wink:

Het is ook een mooi horloge :slight_smile:

Vandaag was ik in Nijmegen, met een paar uurtjes over. Dus even bij Eugene van Baal binnengelopen in mijn zoektocht naar een iets sportief horloge dat ik dagelijks (althans, in roulatie) bij een pak kan dragen.

Ik kwam eigenlijk voor de GS die ik al op de website had zien staan, maar toen ik hem om had zag ik de gmt wijzer pas. Dat maakt het voor mij een no-go, maar wat draagt dat titanium heerlijk licht :drooling_face:

De Breitling had ik eerder alleen op afstand gezien. Hij is wat aan de dikke kant, maar de pistachekleurige wijzerplaat maakt wel heel veel goed. Wat een beauty. Ben alleen bang dat ik hem vanwege de exotische kleur amper zou dragen.

Ik kreeg ook de nieuwe Longines Conquest voorgeschoteld. 38mm en behoorlijk dun, en daarmee een prima (semi-)dresser - zeker op een mooi leren bandje; de stalen band met microadjust is ook niet mis natuurlijk. Het prijskaartje is met €3350 echter wel fors, en ook ruim €1000 hoger dan het vorige model. Ten opzichte van het oude model is ook de zichtbodem verdwenen, wat toch wel jammer is.

5 likes

Bedankt voor je mening.

Dat hebben ze fraai gedaan. Ik kan je volgen wat betreft je onderbouwing.

Even de Tudor Chrono Panda gepast om te kijken hoe die om de pols valt. Viel me niet tegen. Ben nu echt benieuwd naar de Bumblebee aangezien die kleiner is. Vind de kleuren combi wel lekker zomers.

Tevens ook de Longines Spirit Zulu 39mm in blauw gepast. Twijfel tussen de blauwe en titanium. Ach ja, genoeg tijd om erover na te denken aangezien de volgende horloge die in de collectie moet gaan komen al vast staat.

7 likes

Jaa die…2 graag.!!! :ok_hand:

1 like