Kwam voor staal, maar er was ook iets specialers om even om te hebben
Vind de stalen mooier
Ook de hesalite geprobeerd? Wat vond je van het verschil?
Geelgoud vind ik heel bijzonder, maar zou ‘m niet willen hebben al zou ‘ie in budget zijn. En dat is ‘ie verre van. Bijzonder om de kleuren te zien van de kast en de plaat, en om het enorme gewicht te voelen.
Staal vind ik heel stoer. Vind de band van de saffier versie net wat mooier. Het glaasje zelf maakt me niet heel veel uit. Zichtbodem vind ik wel heel tof.
Vandaag
De SBGJ255, Titanium limited. Lijkt erg wit maar de wijzerplaat is geborsteld, en dat maakt de plaat veel minder steriel.
De Smoke- en Mistflake.
En deze zijn toch ook wel heul mooi op de pols.
De Evolution 9’s weer gepast, maar ik weet het niet. Ze geven me gewoon niet hét Grand Seiko gevoel. Te grof, en ook de band voelt gewoon goedkoop omdat ook de smalle delen geborsteld zijn. #kweetetniet.
De SBGj255 was ik zeer verrast over en de enige GS in een sporty/dressy uitvoering mét lume. Dus eigenlijk voor mij dé allrounder zoals ik een horloge voor ogen heb. Helaas met een nieuwe woning bezig, dus pas op de plaats, anders had ik het wel geweten.
Ik ben geen Breitlingmens, maar deze Chronomats zijn toch wel mooi. Niet zo “over-the-top” en die band, ere wie ere toekomt, is echt geweldig comfortabel.
Dit is de grijze. Heel veel kleurschakeringen tussen antraciet en bruinig.
Mag ik vragen waar je deze hebt mogen passen? Met name die AT met blauwe wijzerplaat is heel gaaf! Ben stiekem nog op zoek naar deze in 36 of 39mm in quartz…
Ik heb ze gepast op de laatste Rikketik van 2023.
De stand was van B&O Watches, dus je kunt ze gelukkig ook online bij ze kopen. Momenteel hebben ze nog wat AT’s op voorraad.
Ah top, ga ik daar eens wat bekijken! Dank je!!
Speedmaster!!
Maar dan wel een geelgouden variant.
.Prachtig en indrukwekkend. Maar toch ook enkele kantekeningen helaas ook in vergelijk met zijn con-collega. De daytona.
De volgouden is fantastisch zeker icm met het gewicht, alleen de prijs pfff €48k.
De rubberbandversie viel in het niets bij de volgouden. Wat een dun rubber bandje. Dat doet dat andere merk serieus beter.
En ook hier. De prijs. €34k voor een handwinder.
Die gouden band is dus alleen al 14k!
Conclusie, heel gaaf. Zeker de volgouden, maar veels te duur voor wat je krijgt tov de daytona.
De groene was er ook. Die viel erg tegen. Erg donkere plaat en saai.
Nee die moonshine vind ik de mooiste gouden Speedmaster maar ik ben bang dat ook deze huize brick voorbij gaat.
Was wel weer even gezellig in het felle licht van de AD
Die rubber band ziet er idd niet uit. Ik kon de groene wel waarderen. Mooie kleurcombi. Echter zoals je al zegt; veel en veel te duur.
Ieder zijn smaak. Op jouw foto oogt die wel weer lekker.
Ik had hem om en heb hem gelijk weer afgedaan
Wat ik super vind, en dat mis ik bij die van mij, zijn die gepolijste tussen schakeltjes.
Is 31k (via C24 in NL) voor een ongedragen uit 2023 overkomelijk in jouw ogen?
ps. geen relatie met verkoper
Ik heb het ook betaald.
Een volgouden Daytona kost al snel 40k+?
Onoverkomelijk?
Maar los van de waarde. De listprijs is gewoon absurd hoog.
Bedoelde of de grijze prijs wel laag genoeg is om tot koop over te gaan, dan klopt mijn vraag wel toch?
List is absurd, zeker omdat die bij introductie 37k kostte in 2022.
Het feit dat het via C24 in NL is betekent dat is nog steeds te hoog is
Zonder gekheid: 25-30ish is idd waar ie hoort in mijn optiek.
Ach in dit segment zou waarde al helemaal geen rol meer moeten spelen. Je betaalt nou eenmaal een exorbitante premium voor edelmetaal omdat die markt zo ontzettend klein is. Zelfs een volgouden Daytona (en nee heren volgoud betekent geen OF ) zit geen premium meer op (tenzij meteorite, Le Mans of ander LE)
Ik had in het begin wat moeite met de afgekapte uurwijzer, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.
En: bij twijfel niet doen.
Foto: Monochrome
Kwam voor de reverse panda, die was er helaas niet, maar heb kunnen vaststellen dat dit een heel mooi maatje (39mm) is voor mijn pols (17,5cm), ondanks de rand-tot-rand dial. De dikte, die op papier met 14mm fors is, viel me in de praktijk erg mee. De reverse panda blijft op m’n shortlist!
Wat een geweldig horloge! En überhaubt zeer geslaagd, vind ik, de Glassboxserie!