Je hebt heel wat leuks gezien en gepast zie ik zo, mooi hoor! Ik kan de TH glassbox van harte aanbevelen
Gaaf Arjen.
Volgens mij genieten jullie volop in, en van Genève
Gisteravond nog snel even gepast op het vliegveld van Genève. Wel beschikbaar en te koop, maar ligt niet geëtaleerd in de shop
Zaterdag de BB gepast, voorkeur voor de rode bezel, als wil ik de zwart-rode GMT ook nog wel even proberen
Rondje passen bij Bouman, altijd een goede ervaring. Ook nog een hele rits Doxa’s om de pols gehad, maar daar geen foto’s van genomen.
De Carbon Mido en de Longines sprongen er wel echt bovenuit.
Dromen mag toch?
Even bij Martens in Maastricht geweest
Welke vinden jullie het mooist?
De JLC.
+1
De JLC +1
By the way, mooie passessie
Zeker, nemen daar alle tijd.
Had gehoopt de brequet classic te passen. Was ook wel gelukt maar stond totaal niet op mijn pols.
…soms is bewonderen op een foto totaal anders dan de werkelijkheid…
De korte versie?
Jlc want in balans. Twee vakjes naast elkaar voor dag en maand. Daaronder netjes de maanfase en gewoon uur/miniut/seconde wijzer.
[spoiler]De lange versie met rants?
Ik snap bij beide Pateks de datum niet op 6. Home local vind ik bij de ene niks alsmede de blauwe schroeven op die positie.
Regulator vind ik de linkerkant wat leeg. Rechts alleen de volledige naam links niks
Dus onbalans.
Vind ik de dag/maand positie erg afleiden en vind ik persoonlijk dat en dan zit ik erg te preken voor eigen evangelie de Cornehl beter gelukt voor veel minder doekoe.
Tweede keuze zou zijn de Lange ware t niet dat het de eerste 10 dagen ‘leeg vak + cijfer is’ zo heurt t. Persoonlijk vind ik t niks.
[/spoiler]
Hoe vernieuwend!
Argh, ik had foto’s moeten maken! De laatste drie die ik gepast heb zijn…
-
de Speedmaster pro. Had 'm nog nooit geprobeerd! Heb de HB-Sia en vroeg me af of ik de ‘goede’ Speedy had, of dat de Pro toch niet beter was. Antwoord: neen. De 57, nou dát is een spectaculair mooie (zeker de automaat die nu discontinued is
) maar de Pro? Niet voor mij.
-
Bulgari Octo Chronograph. Ik wil 'm zo graag tof vinden. Ik kon de titanium chrono scoren voor 7K, nieuw, in de box, bij de AD, maar ik vond die lug width echt veel te breed. Het smoelde voor mij totaal niet. In dezelfde rond heb ik ook een Cartier chrono geprobeerd en daar werd ik wel heel blij van. Maar niet blji genoeg om te gaan sparen voor die unit.
-
Grand Seiko Pentograph. Gosh wat wil ik deze graag tof vinden. Ja, ze weegt geen fluit, maar voor 14K? Nee. De chronograph is gewoon een module bovenop hun high-beat uurwerk, en ik héb al een high-beat chrono, met flyback notabene (Zenith). Dus deze doet helemaal níks extra’s behalve grand seiko en titanium. Maar voor 14K koop ik liever dan weer een zenith, plus omega, plus IWC. oh, en extra push weg van deze, is dat deze chrono module precies dezelfde module is als op de 8R48! Ja, het onderliggende uurwerk is anders, logisch, en betere finish, maar mijn Seiko chrono met 8R48 heb ik voor 600 kunnen scoren dus dit? Nop. Wordt 'm niet.
Wat vindt u van de band?
Vorige week tijdens weekendje Denemarken. Een dagje naar Aarhus geweest en natuurlijk wat horloges gezien en gepast. Hoogte punt was toch wel de 6239 Paul newman daytona. En dat terwijl ik echt niks met chrongrafen heb.
Ook nog een NOS 16610lv gezien, mocht hem helaas niet even om doen. Door de vorige eigenaar in de kluis gelegd om te bewaren voor over x aantal jaar. Eigenaar van die zaak wou hem precies op die manier ook weer verkopen.
Ben er nu ook wel zeker van dat er een 16600 en OP41 gaan komen. Celebration dial was wel leuk maar hoef ik niet perse te hebben.
Ook nog wat doxa om gehad, ook leuk, maar dan wel met een vlak glaasje. Want een doomed glaasje doet de wijzerplaat veel kleiner lijken waardoor de verhouding niet meer kloppen. Te grote kast, te kleine wijzerplaat.
Ben niet persé een fan van vlindersluitingen, maar hij ligt mooi en de schakels zijn klein genoeg voor een goede fit. Horloge weegt niet veel, dus hoeft ook niet superstrak om de pols. Beetje vergelijkbaar met een Cartier Santos, en die zit me altijd uitstekend.
Dank u wel voor uw antwoord. Ikzelf ben ook geen fan van vlindersluiting maar als de schakels stevig en al niet te breed zijn is het dan geen probleem.