Wat heb jij gepast?

Vorige week op vakantie in Zwitserland, een dagje naar Bern geweest. De enige stad waar ik een goeie juwelier tegen kwam deze vakantie, namelijk bucherer.

Daar hadden ze van moser, zeer interessante en mooie horloges. De streamliner en Pioneer, beide modellen 42mm. Maar de vond ik de streamliner beter dragen door de geïntegreerde band. Maar de Pioneer was weer erg interessant door de mooie blauwe en rode sunburst wijzerplaten. Het geheel van de blauwe, met dlc zwarte kast, was naar mijn mening het mooiste.

Verder nog wat lekkere (neo)vintage Rolex omgehad. En een 39mm Royal oak, persoonlijk vond ik die nog te groot. Bij een Royal oak zou ik liever meer van de band zien. Omdat het daar toch wel voor een groot deel om draait.

Plaatjes voor de sfeer natuurlijk

24 likes

Die Red Fumé wijzerplaat is om van te kwijlen! Wat doet een pioneer tegenwoordig? Meen dat ze toen iets van 13k kosten (2 jaar geleden)

2 likes

De rode was in Zwitserse frank 12,9k en de blauwe 13,9k, naar euro keer 1,05. Dus zijn wel iets gestegen maar valt me nog best mee. Geen jlc percentages in ieder geval :joy:

1 like

Dat valt zeker erg mee in ruil voor wat je krijgt! Prachtige horloges.:heart_eyes:

1 like

Precies, dat geld voor een moser of dat geld grijs voor een Rolex, ik had het wel geweten :ok_hand:t2:

1 like

Nu ook op rubber gepast. Heel cool, comfortabel en mooi :star_struck:, maar mijn voorkeur gaat uit naar staal. Mooi doel

15 likes

Mee eens! Lijkt de perfecte maat voor jou

1 like

Deze vandaag gepast. Ook de Chronomaster original original geprobeerd maar daar knapte ik helaas direct af op hoe hij op m’n pols lag, erg zonde want een prachtig horloge verder.

De Defy is te groot voor mij, de titanium Chronomaster sport is wat saai maar diegene met die blauwe plaat vond ik wel echt heel lekker :drooling_face:

18 likes

Die blauwe is erg mooi! :ok_hand:

1 like

Ja hij spookt al sinds vanmiddag door m’n hoofd :star_struck:

2 likes

Ja, hij is behoorlijk ‘in your face’, in de goeie zin!

1 like

Vond ik ook ja :sunglasses:

Vandaag bij Schaap en Citroen geweest in Groningen. Was er nog niet eerder geweest, maar mooie zaak en aardig personeel. Ik heb daar gepast deze mooie horloges van Tag Heuer:

Ik was bang dat de 39mm wat te groot en te lomp voor mijn pols zou zijn, maar dat viel reuze mee. Prachtig horloge in het echt!! Ze gaan nog een GS quartz uit een andere vestiging weg plukken, zodat ik die met de Tag kan vergelijken. Wordt vervolgd.

Voor de show de Omega Aqua Terra ook nog even gepast. Ook een prachtding, maar kost wel het dubbele.

20 likes

23 likes

Tof! Is dat een huidig model? Ik vind die vintage chronos met langwerpige pushers altijd erg mooi.

1 like

Ja, de Heritage 1938. In de afgelopen twee jaar op de markt gekomen als ik het goed heb.

1 like

Tijdens een aangenaam gesprek met een bijzonder kundige en sympathieke verkoper en onder het genot van een kopje cappuccino heb ik vandaag deze wit gouden knoeperd gepast.

22 likes

Niet echt gepast … maar toch een beetje.

Onder het motto: “visualize your dreams” , weet ik dat het goed is om mijn doel duidelijk te stellen, en er regelmatig aan herinnerd te worden. Niets beter dus dan een papieren versie in de watch roll. Houdt je scherp, en het houdt ook de snacks buiten.

Maar je kunt de papieren versies ook eens passen. En het zijn ook geen merken die je om de hoek kunt gaan passen.

De VC staat me aan

De automatische Piaget is met zijn 41mm toch te groot.

Nog eens een 38mm handwind versie afprinten

19 likes

Mij ook! Leuke manier om te “passen”!

Ik heb de laatste tijd ook moeite om geen snacks meer te kopen maar heb ook ontdekt dat sommige dingen gewoon te veel horloge voor me zijn

Die Piagets zijn wel heel dun zo.

3 likes