Wat heb jij gepast?

Vandaag in de Mal Gallerie Bali geweest. De Tudor Advisor Alarm bekeken. Beetje zacht alarm. Maar wel grappig. De Breitling Premier met groene wijzerplaat gepast. In het licht mooi (donker) groen maar normaal slecht te zien dat het groen is. Bentley op de zijkant van de kast was niet mooi. Verder wel een mooi horloge. Geen foto’s gemaakt. #vondiknietnodig

Vorige week een PP, Rolex Cellini en Invicta dresser gepast. Helaas dat mijn telefoon het had begeven anders had ik hier wel foto over geplaatst. Maar die cellini is een super leuk horloge, jammer dat hij zo duur is. :stuck_out_tongue:

Not a big fan…en als dit je eerste gevoel is niet kopen.

1 like

@Reserve2 Smoezelig??? Het is een gebruikte… eigenaar juwelier
Maar ik ben het met je eens, de chrono is niet de mooiste,
Ik zou zelf ook voor de gewone gaan en automaat…maar die zijn er alleen in 42mm en weet niet of ik daar gecharmeerd van ben… heb iig nog nooit ieen 42 mm horloge gehad.
@RLC de chrono word het niet maar zou toch graag een Aikon automaat willen proberen. Is een hele andere klok dan deze

Ik zou het niet doen RLC heeft al diverse keren duidelijk aangegeven dat de Aikon niet aan zijn standaard voldoet, daarmee krijg je echt niet zijn goedkeuring :wink: Ik heb de Aikon laatst gezien in de Bijenkorf, mooi horloge :+1:

Ik heb zelf de witte. Laatst deze gepast (van mijn zwager). Erg chique met die bronzen kast

3 likes

Sorry, misschien heb je wel gelijk, en zou niet graag uit de gratie vallen bij RLC…
Ga ik hem stiekem passen en kopen en zet ik geen NA op het forum😉

4 likes

Betrapt :rofl:

1 like

Man man man vooral kopen wat je mooi vindt. Als jij het een mooi horloge vindt en je hart er sneller van gaat kloppen dan ben je gek als je hem niet koopt.

Maar je zei:

En meestal als de klik er in het begin al niet is dan gaat ie ook niet meer komen…just saying :wink:

2 likes

Deze word het ook zeker niet.
Een automaat 42mm wil ik graag proberen, kijken of ik daar een klik mee heb, maar die liggen nergens bij ons in de buurt.

PS hoe doe je dat quoten ?

Je vinger op de tekst houden. Dan selecteren en dan komt er rechts onder citeren. Dan maakt hij een nieuw bericht met de geciteerde tekst erin.

1 like

Ik dacht dat je een hele tekst had getypt zonder engelse woorden. Op de valreep toch nog… :rofl:

2 likes

Tekst selecteren en de optie ‘citeren’ gebruiken :wink:

2 likes

Vandaag bij de AD even de Tudor BB58 op leer, Tudor Black Bay Chrono en de Blauwe Pelagos om de pols geslingerd.

Mijn bevindingen/conclusies:
De BB58 is echt aanzienlijk kleiner dan mijn normale Black Bay Black. Ook een stuk dunner. Toch ben ik blij dat ik de normale heb. Die gele accenten op de bezel begon ik al beu te raken na een kwartier in de winkel te zitten.

De blauwe Pelagos met in-house uurwerk is mooi alleen ik vind hem te blauw. De zwarte vind ik tijdlozer. Toch blij dat ik die heb gekocht recent. Weliswaar de goedkopere two liner ETA variant, maar je kunt niet alles hebben. En onder de streep zo’n 1000 euro meer voor een nieuwe Pelagos met in-house uurwerk vond ik te gortig.

Tot slot de Black Bay Chrono. Wat een gave chronograaf. Helaas zie je ze niet zoveel. Toch wel een uniek horloge met een eigen gezicht! Denk alleen dat ik voor ongeveer 5k eerder voor een Speedmaster, Navitimer of El Primero zou gaan. Desalniettemin echt een gaaf horloge!

3 likes

10 likes

Wat vind jij van deze Seamaster tov. Je submariner en Pelagos?

2 likes

Ik heb de Seamaster in de collectie maar dan de vorige SMPc. Met hippocampus op de caseback. Voor mij is dat de ultieme Seamaster. Ik vind de nieuwe in het blauw ook mooi. Maar iets te groot, helium valve te groot en toch te druk met de wave dial. De nieuwe is voelt wel hoogwaardiger aan, maar is ook aanzienlijk duurder.

De nieuwe Seamaster is qua specs wel een hele stap vooruit. Maar overal gezien wint de Submariner makkelijk. Veel tijdlozer, nog hogerwaardigere afwerking en veel meer in balans. Qua draagcomfort niet te evenaren.

Ik zal binnenkort wel even een XXL review schrijven waar ik deze jongens head to head zal beschrijven inclusief de Seiko Marine Master 300 SBDX001 die ik recent verkocht heb.

7 likes

Moest even bij van Baal zijn dus toch alvast maar een keer passen.

Of

Zou toch voor de klassieke versie gaan :slightly_smiling_face:

10 likes

Prachtig, de 2de mooier eerlijk gezegd :ok_hand:t2: Succes met de nieuwe aanschaf alvast :sweat_smile::grimacing:

2 likes

Voor nu nog tevreden met wat ik heb.
Maar ook de Elprimero begint weer te trekken dus dat gaat nog een moeilijke keus worden :smiley:

1 like