Wat heb jij gepast?

Mooie en veelzijdige passessie Joost

1 like

Thnx, yep ik had een heel aantal die ik ff moest afvinken … gaande weg kwamen er nog een paar extra bij.
Plaatjes kijken en youtube is prima , maar niks gaat een horloge om je eigen pols :blush:

4 likes

Ben toch eigenlijk best benieuwd hoe zoiets dan gaat. Nou eh, ik pas graag uw halve collectie?

1 like

De big eye en de legend diver springen er voor mij het meeste uit.

Welke vond je zelf het mooist?

1 like

Het scheelt natuurlijk dat ik al (ik hoor net van mijn wederhelft) 26 jaar kom.
Ten eerste dit doe je niet op een drukke zaterdagmiddag … dat kan natuurlijk wel maar dat is niet handig.
Vervolgens kwam ik binnen, niet te druk (gelukkig) … en ik vertelde dat ik altijd gericht kom passen maar er ook een aantal horloges zijn die ik op internet of het forum voorbij zie komen die ik toch graag een keertje wil bekijken en passen …
Om te zien of het wel of juist geen kanshebbers zijn …
Ik had via hun site van alles wat ik wilde zien een printscreen gemaakt en dan lijkt het veel maar het is voor hun duidelijk wat ik wil en makkelijk bij elkaar te zoeken.
Bakkie koffie erbij … en rustig de ene na de andere om de pols en elk horloge meteen bespreken … de voors en tegens …

Normaal zoek ik altijd eigenlijk alles thuis zo uit dat ik tot een top 2 of 3 ofzo kom en ga dan heel gericht kijken… deze keer wat breder.

4 likes

Big eye sprak me zeker ook aan,
legend diver voelde heel goed aan maar het wijzerblad en lunette gingen net iets teveel in elkaars verlengde op …lastig uit te leggen, had wat matter gemogen.

De monaco had ik al vaker gepast en deze keer mocht ie mee naar huis en de zwarte grand seiko gmt … pff wat een strakke klok☺️

5 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. De Monaco en GS zijn ook toppers!

1 like

Thnx :blush::+1:

Sommige mensen gooien altijd zes :neutral_face:

1 like

Mooier dan ik verwachtte.

15 likes

Sowieso nooit op een drukke dag gaan, en vooraf voorbereiden is altijd iets dat gewaardeerd wordt natuurlijk. Het zou alleen niet bij me opkomen om een dergelijke hoeveelheid te passen.
Afijn, hoe vond je de Hamilton Chrono?

1 like

Afijn, de chrono heeft een mooie degelijke kast MAAR … leg daar de longines big eye naast dan zie je duidelijk verschil en is de longines dus mooier.
Leg daar dan weer een grand seiko of monaco naast dan is het eigenlijk ook niet eerlijk.

De laatste 2 zijn ook mee naar huis gegaan … ik voel me dus ook echt niet bezwaard een dergelijke hoeveelheid bekeken te hebben :wink:

Ik heb nog even wat foto’s voor je opgezocht.
Nog ff nagekeken, 40mm zal best kloppen maar door de kast en lange l2l oogt het vrij groot op de pols.

5 likes

Gefeliciteerd met de NA’s Joost

Deze twee?

7 likes

Thnx … Nee, de Grand Seiko is ook mooi maar lag voor mijn “draag gevoel” te dicht tegen mijn chronomat meteoriet aan.

Ben voor de sportievere GMT gegaan…

En idd de “standaard” Monaco

21 likes

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Als je voor een dergelijke bedrag klokjes mee naar huis neemt dan zijn alle partijen natuurlijk tevreden. Veel plezier met je prachtige aankopen!

1 like

Ik merk toch iets in je antwoord dat je je bezwaard zou voelen….
Niet doen, een winkel wil natuurlijk verkopen maar bij van Baal is het echt geen enkel probleem als je komt kijken en niks koopt.

Als je gewend bent bij de juwelier waar je komt, dat er wel een druk tot kopen is als je komt kijken vind ik dat slecht.

Om nog een beter beeld te geven hoe het ging en ook hoort te gaan,
Ik gaf mijn lijstje door, kreeg eerst wat te drinken … alles werd bij elkaar gezocht en tijdens het passen zijn er door de medewerker gaande weg nog 4 horloges door hem zelf bij gepakt.

Ik pas ook liever zo in 1 keer bijv 10 of 12 horloges dan dat ik 5 weken op rij langs kom voor steeds 2 horloges , dus ook 5x tijd kost .
En naast elkaar heb je het beste vergelijk.

Maar voor de duidelijkheid, ik heb dit ook nog nooit zo gedaan meestal 2a3 kanshebbers en dan wordt ook vaak genoeg nog het een of ander door de verkoper bij gehaald …
Je wordt daar geholpen door liefhebbers en onder elkaar is het leuk om de mooie aparte uurwerken te bekijken :grinning:

Zo nu is het mooi geweest en ga ik me niet meer verdedigen omdat ik horloges heb bekeken :joy::+1:

11 likes

20 likes

Welke chrono heeft nu de voorkeur Raymon?

1 like

Twijfel het meest tussen de Omega Speedmaster Reduced 3510.50 | 2000 oud.

of de longines spirit pilot flyback, l3.721.4.53.6. nieuw.

3 likes

Alle 4 niet verkeerd … lastige keus :grin::+1:

2 likes