Deze staat je tof
De Tag Carrera is knap. Die kleur springt eruit en past toch op alles.
Ik had vanmiddag twee uurtjes over tijdens twee afspraken dus ben even op de koffie geweest bij S&C in R’dam.
Was vermakelijk en weer een hoop moois om de pols gehad:
Ik begon met de Pelagos 39:
Wat een heerlijk horloge om de pols! Zowel qua maat en gewicht, maar vooral de understated maar tegelijkertijd zeer kwalitatieve look & feel.
Toen door naar Grand Seiko SBGX355G en SLGB003:
Van beiden heel erg onder de indruk. Helaas is de SLGB003 echt ver ver ver boven een evt. budget, maar de SBGX355G staat nu op het lijstje.
Daarna kwam de medewerkster met twee Aqua Terra’s aan:
Vond de groene wijzerplaat mooi, maar iets teveel bling om de pols icm de band en indices. De zwarte vond ik wat saai, maar op de pols vond ik het stukken mooier.
Ben ook nog even langs Gassan gelopen om de BB54 te proberen, want die had S&C niet liggen:
Horloge viel goed om de pols, de rubber strap beviel mij ook wel, de afwerking is mooi, maar het voelt niet helemaal als mijn horloge. De Pelagos is voor mij de winnaar van de twee…
Ook nog even langs de Bijenkorf gelopen (want tijd over) om de Seiko Gene Kranz te passen, aangezien het halve forum deze lijkt te hebben én ik wel benieuwd was waarom:
Op de foto’s vond ik de zwarte interessanter, maar om de pols / in het echt won de witte het duidelijk. Echter, echt blown away was ik niet dus die kan weer van de longlist af.
Toen viel mijn oog op deze beauty:
En in tegenstelling tot de Gene Kranz pakte mij deze gelijk. Mooie wijzerplaat, solide en ook wat aan de grote kant, kon ik hem wel hebben. Op de lijst ermee dus!!
Zo zijn een paar vrije uurtjes in R’dam snel gevuld met deze hobby ![]()
Het is hier al vaker gezegd volgens mij, Breitling is goed bezig. Daarom vandaag bij Eugene van Baal een aantal gepast om te kijken of er iets voor mij tussen zit.
Over deze Navitimer ben ik zeer te spreken qua maat. Alleen wel een andere wijzerplaat want ik vind zo’n sunburst plaat maar niks.
Misschien is deze navitimer op staal of zelf een two tone band wel mijn volgende aanwinst. List wel een beetje prijzig.
De GMT versie is ook cool maar wat een chaos die wijzerplaat. Ben er nog niet over uit wat ik daarvan vind.
Ook nog een tweetal Chronomats gepast. Fantastische band maar de kast is niet mijn ding.
Apart die paarse plaat , vette kleur … kende ik nog niet .
Ik zou 100% voor de Carrera glassbox gaan. Springt er echt uit, in deze vergelijking!
Toffe keuze Rayman
Gefeliciteerd
Prachtig horloge! Gefeliciteerd👍🏻
Deze keer was ik niet bij van Baal voor mezelf … maar goed dat zegt natuurlijk niet dat er geen moois op tafel komt te liggen ![]()
![]()
Het ging mijn vrouw om de 34mm , de 37mm heb ik zelf even op de pols gehad.
Voor mij echt wel een mooi horloge maar vooral het uurwerk…. Niet wat ik zou willen dragen.
Waar ik wel erg van gecharmeerd ben is de Omega Speedmaster caliber 321 ![]()
39,7mm perfecte maat, verhoudingen net zo mooi als bij de 42mm wat ik bij de reduced versie niet heb.
En natuurlijk een geweldig mooi uurwerk …
De nieuwe Breitling Premier serie voor dames is gepresenteerd en daarom maar even langs de boutique ![]()
32mm quartz
36mm automaat
De 32mm is alleen op stalen band verkrijgbaar en de 36mm alleen op leer. Maar de verwachting is wel dat in de toekomst voor beide maten beide opties beschikbaar komen.
De stalen band vind ik subliem. Soepel en erg elegant. Bij de leren band verloopt de kleur van donker naar licht richting de gesp. Een mooi detail, maar ben ik vergeten op de foto te zetten.
Ik vind deze serie voor dames erg geslaagd, maar niet voor mij.
Omdat ik er dan toch zat
ook nog twee Grand Seiko modellen gepast.
De Elegance Referentie SBGW283 - 37mm handopwinder:
En de Elegance Referentie SBGX353 - 34mm quartz:
Gevoelsmatig zou ik eerder de handwinder kiezen boven de quartz. Maar het wijzerblad van de 34mm vind ik persoonlijk echt veel mooier dan van de 37mm. Daarnaast vind ik de 34mm mooier op mijn pols staan, ondanks dat ik tegenwoordig horloges draag tussen de 38 & 40 mm. ![]()
Voor nu is er niets mee naar huis gegaan, maar altijd leuk om het e.e.a. te passen.![]()
Erg jammer dat de GS met 37mm net wat te groot op de pols overkwam ![]()
Ja klopt, maar dan had ik ook graag het andere wijzerblad daarin gezien
Die in de 37mm vind ik net te veel zilver blauw. Dat sneeuwblauw in de 34 vind ik echt vele malen mooier.
. Gaan jullie niet samen?
Of eten jullie niet meer aan dezelfde tafel?
toevallig hadden we net ervoor nog gezellig samen gegeten. Dus dat zit wel goed ![]()
Soms is dat ook heerlijk rustig ![]()
Verdorie die 34mm is fraai ![]()
Misschien ook wel wat voor mijn 16cm pols. Alleen wss nog incouranter dan een normale GS ![]()
Ja, daar ben ik ook wel bang voor helaas.
Supertof Jorne, gefeliciteerd!