Dat is een hoop duikgeweld! Ik zou voor de James Cameron gaan.
Heel kort een Quaranta gehad die ik prachtig vond maar geen klik mee kreeg. Van het weekend wat grotere Panerais gepast om te kijken of dat beter klikt.
De Radiomir vind ik mooier vinden maar krijg ik ook in 45mm geen klik mee. De Luminor met 44 mm is wel een hit. Groot en lomp maar wel gaaf.
Heel gaaf die James Cameron, en de maat viel me oprecht mee. Maar het is toch de Seadweller 43 geworden. Ook omdat ik een OP med blue in bestelling heb staan.
Alles op tafel was overigens beschikbaar!
Haha ik denk dat het hele forum en zijn zus weet dat jij een OP41 Med blue in bestelling hebt staan. Het valt me mee dat je dat nog niet in je profiel hebt gezet als beschrijving.
Was vandaag eens in Deurne voor Museum de Wieger, waar het beroemde “tuinpad van mijn vader” langs loopt. Bij Juwelier Van Hooff, in het verder akelig stille centrum (veel, heel veel leegstand) lag deze Seiko in de etalage, dus ik naar binnen. Takkedruk (om half twaalf 's morgens) en ook tikkie ongeorganiseerd. Twee dames die één klant met een dochtertje hielpen, een andere bediendame die als een kip zonder kop rondliep… (Ik kom zó bij u!) Na tien minuten wachten (andere klant kreeg een blèrende baby maar niet stil) ben ik maar gegaan. De Seiko loopt tenslotte niet weg.
![]()
![]()
klopt! Kijk er erg naar uit! ![]()
Zo, lekker bezig! Gefeli! Maareh hou je nog wel een plekje in de horlogekist en wat budget over voor die Autavia?
![]()
Nu al aan het verkopen? ![]()
Haha, nee. Zeker niet.
Maar volgens mij was @JacksonT eerder ook aan het kijken naar een Autavia. Ik herinner hem dan ook graag even aan dit goede voornemen. ![]()
Deze Royal Oak 56175TT in Taltanum (wat dat ook mag zijn?) Iets te klein voor mijn pols denk ik.
Mooi stukje techniek.
Grand Seiko met de prachtige dial. Al is het prijskaartje van €11k wel aan de hoge kant.
Leuke FC
Was een leuke gtg! ![]()
![]()
Gisteren de Omega PO 39,5 mm nog eens gepast, nadat de foto’s van @Pasd mij enthousiast hadden gemaakt voor dit model. Ik blijf het toch een vreemd ding vinden qua verhoudingen. De band is vrij smal (19 mm) en de kast vrij dik (14,2 mm). 14,2 mm hoeft zeker niet té dik te zijn voor een duiker, maar i.c.m. de korte lug to lug van 45 mm staat het wat vreemd. Een Rolex 16600 bijv is nog iets dikker, maar komt minder ‘chubby’ over door de langere lug to lug van 48mm. De wijzerplaat vond ik ook erg druk.
Misschien is het gewoon een kwestie van wennen, omdat het ontwerp in veel opzichten precies het tegenovergestelde is van de Omega 2254 die ik veel draag. De 2254 is erg plat, heeft een vrij grote lege wijzerplaat en draagt als een lange platte schijf om de pols i.t.t. een kort tonnetje (de PO 39,5). Kopen en een tijdje dragen is toch altijd de enige manier om erachter te komen of het wat is….
Ik vind hem zo op de foto perfect vallen op je pols qua afmetingen! Uiteraard moet je eigen gevoel doorslaggevend zijn.
Dikte zit ook in de case back die in je pols valt en het bolle saffier. Vindt m heerlijk dragen hoor.
Het enige vindt ik dat de band wel van 19 naar 16 of 17 had mogen aflopen.
Ja absoluut, ik ben erg kritisch v.w.b draagcomfort en balans op de pols.
De P.O 39.5 is een genot om te dragen.
Alleen mijn OP 126000 draagt nog fijner.
Op de foto’s komen de verhoudingen ook niet echt goed over.
Het maakt natuurlijk ook nog veel uit of de band op maat gemaakt is voor je pols, of dat ie met alle schakels erin om je pols bungelt bij de winkel. De wijzerplaat is er denk ik ook wel een die in natuurlijk licht veel beter tot zijn recht komt dan onder de felle spots bij de AD. Toch maar gewoon eens aanschaffen dus en dan zien we wel…
Vind hem trouwens op deze foto om een smal Aziatisch polsje toch ook best klein (vooral de korte lug to lug, en smalle band) ogen:
Staat je goed hoor! Klein is ook niet echt het juiste woord. Heb zelf een tijdje de kleinere Tudor BB54 gedragen en vond dat een prachtig formaat. Het is meer dat de PO 39.5 vrij ‘bulky’ is voor het formaat (beetje als een 2-deurs Mercedes G-Klasse)
. Een BB54 bijvoorbeeld met zijn dunne kast en band lijkt wat beter in balans.
Staat je goed! Draag je hem veel?
Is het exemplaar op jouw foto’s niet de 43,5 mm trouwens?