Wat heb jij gepast?

Is van een familie-lid. Hij draagt zijn speedy niet meer sinds hij deze heeft.

Mijn indruk, zeer mooi horloge, maar 2mm te dik naar mijn goesting.

2 likes

@Kad En dat is wel echt de 39.5mm? Als ik naar de verhoudingen kijk lijkt me dit de 43.5mm

1 like

Hij was op zoek naar een 39.5mm

En voelde niet aan als 43mm. Dus ik vermoed echt wel 39.5mm. Ik vraag nog eens na.

Zijn antwoord: ik ga steeds voor kleinste model.

1 like

@Kad Hmm zou toch zweren dat dit de 43,5 mm is obv de lug to lug en breedte van de band. Kan je eens vragen of er 8800 of 8900 staat op de rotor van z’n uurwerk? :sweat_smile:

1 like

Zal wat raar overkomen, dus liever niet :sweat_smile:

2 likes

Hier een 42,5mm op mijn 16xm pols

11 likes

Tijdens het w88 op een reparatie bij Apple in Den Haag maar eens bij de Breitling Boutique geweest. Naast 2 koppen koffie die ik heb gedronken ook nog wat horloges gepast.

Was een prettige, gezellige en gastvrije ervaring!

21 likes

Afgelopen week ben ik in Amsterdam gaan kijken. Ik wilde graag drie horloges zien:

• Zenith El Primero op leer
  • Zenith Moonphase Elite
  • Grand Seiko SLGA009 White Birch

Als eerste ben ik naar de Seiko Boutiqe gegaan. De SLGA009 was erg mooi, maar ik moest wennen aan de forse 22mm stalen band.

Toch ook de SBGA211 Snowflake gepast, maar de bruine tint van het titanium was helaas een afknapper.

Vervolgens bij Ace voor Zenith gaan kijken, waarbij ik de Chronomaster op leer had gepast. De lugs waren opvallend recht, waardoor de leren band op mijn 16cm pols te recht omlaag ging. Bij Schaap hadden ze hem op een stalen band en dat viel veel mooier! Echter verkleinde dat het onderscheid van mijn Speedmaster…

De Moonphase Elite hadden ze helaas nergens in Amsterdam…

Eerstvolgende stap is op zoek gaan naar de Elite, mogelijk in Brussel :slight_smile: Nog even geduld dus.

14 likes

Is wat klein voor een original vrees ik.

De revival draagt compleet anders door lage lugs.

Ik heb 2 A386’en voor mijn 16cm polsen

12 likes

Nou ja, de lug to lug is prima, maar vooral het niet afbuigen van de lugs stond me tegen. Is natuurlijk subjectief, maar daardoor viel de EP op leer helaas voor me af :frowning:

Dar voornemen is er zeker! Liep allemaal weer iets anders dan gepland… Ex 2 verkocht, toch eens wat duikers passen… voor je het weet heb je weer een sloot geld uitgegeven :laughing::sweat_smile:

2 likes

Die Superocean is zo gaaf! :heart_eyes:

1 like

Gebeurt weleens. :grin:

Leuk! Ben benieuwd! Succes en veel plezier met vinden van jouw ideale Autavia! En het vullen van het horlogepotje weer, natuurlijk. :sweat_smile:

1 like

Gaat wel lukken! Die Heuer die komt er!

1 like

Ik ging speciaal om de Aqua Terra 38 met teak wijzerplaat te proberen. Helaas was de teak wijzerplaat alleen in de 41mm versie op voorraad, maar ze hadden wel de Shades in 38mm. De Shades is mooi, maar heeft voor mij te veel gepolijste oppervlakken. Hoe denken jullie dat de teak wijzerplaat mij zou staan in 38mm? Foto van de shades in 38 zodat je een beeld krijgt.

Een verrassing voor mij was de Tudor Royal. Op foto’s vind ik dat ding echt spuuglelijk, maar in het echt is het een geweldig horloge. Ook hier mijn favoriete kleur (blauw) in 41, en een andere kleur 38mm om in te beelden hoe die in het blauw zou zijn.

9 likes

Deze twee beauty’s even omgehad…

13 likes

Ehm… dit.

Hij paste. Made in Nederland.

10 likes

38mm Teak doen!!!

2 likes