Nog maar een keer over meningen over maten obv foto’s:
Helemaal eens. Foto’s vertekenen enorm. Het beste blijft een polsfoto van een afstandje met de camera op 2x zoom.

Dag allen,
Recentelijk deze twee horloges gepast en twijfel erg welke ik mooier vind. Het gaat hier om de volgende horloges: Tudor Black Bay Pro en de Longines Master Collection Chronograph Moonphase. Heeft er iemand kennis over de horloges en welke van de twee aan te raden is, of een ander horloge die jullie aanraden? Ik ben namelijk fan van een lederen band, en dit biedt Tudor niet aan.
Groet
p.s. Ik krijg de foto’s van de horloges niet toegevoegd, als iemand weet hoe dat moet hoor ik dat graag.
Te groot n.m.m. En ook weer dikker dan de toch al niet dunne 39,5 mm…
Waarschijnlijk mijn volgende aanwinst ![]()
Tudor BB Pro wel 'ns in handen gehad. De Longines niet. Beide prima merken. Maar heb toch een sterke voorkeur voor de Tudor. Die spreekt mij heel wat meer aan. Zijn wel behoorlijk verschillende horloges en blijft persoonlijk, natuurlijk.
De meeste horloges zijn heel gemakkelijk van een andere band te voorzien. Dus, daar zou ik me niet door laten tegenhouden.
De Tudor Pro gehad en op papier dezelfde maat als de Planet Ocean maar door de mid-case valt en ziet ook de Planet Ocean er beter uit op mijn pols.
Met de Longines geen ervaring.
In tegenstelling tot de Zenith’s en Grand Seiko’s nu een model wat wél direct een glimlach op mijn gezicht toverde. Hij onderscheidt zich gelukkig prima van de 50 jaar oude hesalite
deze staat nu bovenaan de lijst als volgende aanwinst!
Sierlijk ![]()
Maar alleen gepast
…![]()
Ik had een paar uurtjes over in Amsterdam dus even een rondje gelopen. Toen liep ik zomaar langs de oris boetiek. Echt een heel fijne ontvangst en lekker in de winkel gekeken. Maar eentje sprong er voor mij uit dat was de Oris op de eerste foto. De rest sprak mij niet echt aan.
Daarna door naar Gassan gegaan. Het was daar erg rustig bijna alle collega’s stonden met elkaar te praten. Dus ik heb diverse horloges gepast. De mooiste was de Breitling Top Time Deus. Er hing een kaartje aan met augustus 2023 dus die kon je vast wel met wat korting kopen. Online zag ik ook al een aanbieding van 7 naar 5.
Ik kreeg bij Gassan ook nog een mooie Breitling catalogus mee. Echt een hele plezierige ervaring daar.
Beetje off-topic, maar weet iemand heel toevallig waar ik ruwvoer kan kopen?