Wat heb jij gepast?

Bij Schaap&citroen, je moet wel voor het speciale spul onder de balie vragen.

1 like

Helaas, dat ruwvoer was exhibition only.

5 likes

als jij mij de antwoorden van de quiz op voorhand appt neem ik wel wat mee uit mijn stash.:wink:

1 like

Net in Amsterdam langs de Seiko Boutique en Cartier (Bijenkorf) geweest.

Wilde al een tijd een Grand Seiko Quartz passen maar dat is nogal een uitdaging gebleken. Vooral met champagne deal. In Amsterdam hadden ze ook alleen de zwarte dial. Op foto’s saai, maar in het echt toch prachtig met die prachtig gepolijste markers.

Toch prefereer ik de 5 link bracelet en titanium dus ook nog de SBGV233 gepast ondanks dat 40mm normaal niet mijn maat is. Viel echter heel goed om de pols dus food for thought.

Daarna door naar Cartier omdat ik de Santos medium eens wilde ervaren. Mooie horloges, hele fijne pasvorm maar mistte op de two tone versie na de wow-factor. Weten we dat ook weer…

Vond deze zwarte plaat erg mooi, maar de Large is niet mijn maat helaas:

7 likes

Even een vrij middagje door gebracht in Breda. Zo ook bij house of petrijs geweest. Echt een aanrader. Zeer vriendelijk te woord gestaan. Ze hadden de nieuwe omega planet ocean al. En wauw die is echt wel goed gedaan. Hij 42mm maar zo draagt die zeker niet, draagt echt wel kleiner. Het enige neuk puntje voor mij is de pcl.

27 likes

Cool, die nieuwe PO!:+1:

19 likes

Wauw! Gaaf dat je die nieuwe Omega PO al hebt kunnen passen. Staat je ook goed zo te zien. :+1:

1 like

Hoeveel korting gaven ze op die?

Rose gold op Oysterflex, prachtig!

1 like

90% en met black week was het 1 kopen 1 gratis :stuck_out_tongue:

2 likes

:joy:

Vandaag de rose gold daytona, de longines spirit, de zulu time rose gold, aqua terra 38, explorer 36 en de seamaster no date gepast.

12 likes

Vandaag bij mijn vaste horloge adres met de SBGX061, zat een schakeltje niet helemaal lekker en wou daar zelf niet al te veel aan proberen :grimacing:

Was snel opgelost en van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat modellen te passen, gek genoeg nog nooit gedaan daar. Maar hadden toch een leuk horlogegesprek dus why not.

Seiko Gene Kranz in wit/zilver. Toffe release van Seiko snap wel dat deze goed loopt. Kastvorm was net iets te voor mij persoonlijk.

Ernaast lag deze Seiko Chrono en sprak mij meteen aan. Mooie maat, zag er al allemaal heel goed afgewerkt uit, gave bracelet ook :ok_hand: komt er misschien nog wel een keer.

Beide prijs kwaliteit verhouding heel netjes.

Verder nog 2 Longines uit de vitrine gehaald.

De nieuwe Spirit Pilot in 39mm, pareltje hoor…
Was in deze uitvoering op een fijne leren band.

En de Legend diver in wit! Er gaaf die rotating bezel, zou schijnbaar ook een flinke upgrade zijn met het vorige model waarbij de bezel soms haperde?

Al bij al leuk om uit het niets toch nog eens 4 verschillende horloges te passen/bekijken.

Via mijn werk mag ik over een paar jaar (jubileum) hier een horloge uitzoeken, dat zal dan hoogstwaarschijnlijk een Longines worden.

17 likes

Voor het eerst interesse in Hublot. Vond deze Classic Fusion Chronograph toch wel heel nice! Alleen niet zo overtuigd van de brede band zonder taper… (zat wel erg lekker).

7 likes

Ik was zaterdag weer eens op horloge jacht. Deze keer niet voor mezelf, maar voor een van mijn beste vrienden die volgend jaar gaat trouwen.

We waren op zoek naar een mooi horloge voor bij zijn pak, maar het horloge moet ook draagbaar zijn buiten die dag om, dus niet te dressy. Van te voren was er een shortlist met o.a. Longines flagship classic, een Frederique Constant Carree Heartbeat Automatic (moet nog uit komen) en een Hamilton Boulton.

Hebben uiteindelijk de Seiko boutique, de Oris boutique, Gassan, Coster, Schaap & Citroen en de Panerai boutique bezocht.

Hij heeft aardig wat gepast maar helaas zat veel moois boven zijn budget, waaronder deze mooie Longines (om mijn pols).

Dit is de zwarte versie maar vooral de (donker)grijze versie viel heel erg in de smaak.

De Frederique Constant was afgevallen en we de Hamilton Boulton in geen enkele winkel vinden. Aangezien hij deze toch wel als favoriet nog heeft, is er nog geen aankoop gedaan.

Toen we in Gassan waren, liep ik natuurlijk zelf ook rond te kijken en mijn oog viel op een Panerai. Jullie weten wel: dat merk met dat “ene” 44mm model wat echt te oversized is voor iedereen met kleinere polsen dan 6,5”.

Nu vond ik het altijd een beetje saaie en lompe horloges, maar afgelopen zomer in München zag ik een Luminor om iemand z’n pols vlak naast mij op het terras én toen was er een zaadje geplant…

Dus ik twee keer kijken én toen zag ik een “kleinere versie” de Luminor Due. Die bleek 38mm te zijn en dus toch maar even om de pols geslingerd:

Dit beviel wel, maar Gassan had geen andere kleuren liggen dus toen zijn we nog even naar de Panerai boutique gelopen. Hele mooie boutique, fijne sfeer en heel fijn geholpen door de medewerkster daar. Ze hadden gelukkig aardig wat kleuren op voorraad en allemaal even om de pols gehad:

Na al het passen waren de blauwe en zwarte versies mijn favoriet.

Dat blauwe leer is echt alleen totaal niet mijn ding en die bracelet weet ik ook niet helemaal. Dus ik neig meer naar de zwarte en dan een zwarte rubberen band erbij. Denk dat het wel de dikke combi zou kunnen zijn… Op de longlist er maar mee! :sweat_smile:

Over longlist gesproken; had bij Gassan ook nog de Longines Legend Diver gepast aangezien we toch bezig waren. Heel mooi:

Lang verhaal, kort; nog niet niet geslaagd voor hem, maar wel een leuke middag samen en weer een hoop moois gezien en gepast.

13 likes

Heb de laatste tijd genoeg gepast.:grin: Is wel weer even goed geweest, want vaak komt daar een NA uit. (Uiteindelijk is de witte Aquaracer mee naar huis gekomen)

17 likes

Vanmiddag gepast. Compleet andere uitstraling dan mijn Longines Flagship. De 1926 heeft een mooie kast, maar de wijzerplaat van mijn Flagship bekoort mij meer

10 likes

Tijdje weggeweest maar mooi om te zien dat het onderwerp nog steeds leeft. Ik heb natuurlijk wel nog een en ander gepast. Ik ben verliefd geworden op Patek vooral. Maar goed, dit heb ik afgelopen tijd allemaal om mijn pols gehad :smiley:

Uploaden: IMG_6262.jpeg…
Uploaden: IMG_6260.jpeg…
Uploaden: IMG_6259.jpeg…

15 likes

Deze horen er ook nog bij

22 likes