Wat heb jij gepast?

Ik zie ook een hele mooie Reverso op tafel liggen, verre weg het mooiste horloge van de drie.

Ja?

Vind dat prima passen hoor! Mooi binnen de pols, rest is kwestie van smaak :slight_smile:

Vond de lugs prima erbij passen.

Ik ben momenteel in t noorden van Duitsland. Zaak heet mahlberg en Meyer. Heeft bij mijn weten 7 vestigingen in t noorden van Duitsland. Vrij kleinschalig dus. Heb t nog nooit zo meegemaakt de service. Echt top. Eerst zonder dat men me raar aankijkt de Langes kunnen passen vorige keer. Catalogus meegekregen en als ik had gewild een gratis paraplu en vandaag dit. Gratis pouch en gratis schakel erbij. Dus ja daar kom ik graag terug. Bedoel persoonlijk vind ik Gassan ook goed. Mja geen lange.

Waarom ik t moeilijk vind?

Als ik er een heb komen die andere twee er niet meer in. Dit word de knaller van de collectie. Ik zal wss nooit meer zoveel geld neertellen voor een enkel horloge.

En wat wil ik. Saxonia is meer leven op de voorkant tov de rust met maar twee wijzers van de thin en de brequet.

Brequet is tevens automaat wat handiger is al vind ik t ritueel van t opwinden ook leuk.

Weet ook niet wat ik nu mooier vind qua achterkant mbt de langes

Wijzerplaat van de brequet met patroon is heel mooi en vind de wijzers ook wat hebben. Niet dat er wat mis is met de lange. Maar de afwerking van de lange met de handgravering… Tsja daar kan brequet niet tegen op imho.

Conclusie… Had tijdje geleden met mijn max 10 k topic nooit moeten aankondigen dat ik Lange zou passen… Is niet goed voor t spaarvarken. Laat staan Brequet.
T q
Die van @Bidle is die Feu dacht ik. Die is nog duurder dan die wat ik gepast heb 5157. En de 5157 is al veel dan de Lange…

1 like

Van wat ik serieus overwogen heb. En eerlijk is eerlijk ik vind de reverso al jaren wat hebben… Is dit een van de goedkoopste die ik heb gepast vandaag . Het is de medium handopwinder small secondes met blanco achterkant. Of blanco canvas maar net hoe men t wil noemen.

Nu we t daar over hebben. Zag laatst op insta van jeager dat er een familiewapen werd gegraveerd. Heeft iemand enig idee wat zoiets zou kosten. Nu gaat t bij mij niet om een familie wapen maar wat anders maar is wel custom… Ga ik schrikken?

1 like

valt dus redelijk mee.

1 like

Ik vind die gangreserve. Mwah. Afgezien van t feit dat deze denk ik heel erg aan de prijs is schat ik daar de 5157 al iets meer dan 18k kost?

1 like

Valt mee als dit klopt want voor alleen de initialen werd me al €500 genoemd…

2 likes

Ja zo hoort het eigenlijk, ik heb ook een aantal merken/zaken waar ik voor omrijd! Fijn!

haha, oke. Duidelijk dat er een grondige analyse aan ten grondslag ligt! Leuk!

Er ontstaan per definities twijfels als je een groot bedrag uitgeeft, hoort er gewoon een beetje bij. Enige advies wat ik je kan geven: ‘kopen waar je blij van wordt!’

Veel plezier met je keuzes, ik ben benieuwd!

Voor wat t waard is.

Vandaag ook weer de BP fifty fatoms omgehad. 38mm blauw. Tsja. Ook mooi maar ben er eigenlijk wel uit dat ik gezien de collectie beter voor wat dress kan gaan. Bedoel bijna alles op de Nomos orion en de Gs sbgw 253 en ok de Dj na is sportief.

Daarnaast de fail…

Ben bij een andere juwelier geweest in dezelfde stad. Top wat die heeft is ook JLC en BP. Ook Rolex en frederique constant. En bijv Meistersinger en Frank Muller.

Door een vrij jonge gast geholpen (NB de eerste keer dat ik bij Mahlberg geholpen ben was t ook een vrij jonge gast , zat vandaag bij Mahlberg met iemand die al 30 jaar in dienst was) ik geef aan dat heb ik en dit wil ik op termijn dit uitgeven. Nja heb al een El Primero en zit niet te wachten op nog een. Pakt die me een afgrijselijke half open worked dail ep en een heritage ep… Alsmede met alle respect een baume en mercier Clifton… Uiteindelijk daar ook de Bp fifty fatoms 38 mm omgehad met zwarte wijzerplaat. Vind de blauwe echt mooier. En een BP vollkalender. Mwah. Dus pass.

Wat hij mij wel wist te vertellen is dat FC volgend jaar ook met een high beat gaat komen wat higher beat is dan alles wat tot zoverre gemaakt is. Onder de 15k. Ben benieuwd. Lees dagelijks hier mee eigenlijk… Hoezo verslaafd… Maar weet hier niks van.

En ja heb bijna alles gepast wat ik wilde passen. Uhm bijna alles??? Jup. Enigste wat ik nog niet heb gepast is een Millgauss alleen die werd me eigenlijk een beetje afgeraden door de zaak waar ik de Brequet heb gepast. Die zag de Explorer en had zoiets van de Millgauss draagt stuk forser.

En dan… Omega At. Stuk goedkoper (zeker met de korting die v Willigen had. Met zichtbodem en stuk meer gauss resistent dan de Rolex…

1 like

image

Mmm ja ik heb de andere nooit gepast dus ik zou het niet kunnen weten, alleen heeft de reverso ( net als een 1601 TT ) wel een speciaal plekje.

Wil erg heel graag een hebben alleen Is dit horloge heel moeilijk te combineren met een t shirtje en een paar nikes haha

Ja vooral die bak met geld. En eigenlijk zijn t alle drie dressers. Ik grijp in de regel meer naar t sportieve deel in de collectie. Niet dat ik de dressers niet draag. Maar 7 van de 10 dagen niet. Vind ook niet dat een horloge van 15 k en meer daily beater moet zijn…

En dan te bedenken dat ik pakweg €1700 voor een Nomos Orion al heul veel vond enkele jaren geleden. Dit forum is niet gezond voor me…

2 likes

Vooral dat laatste idd. Is moeilijk te combineren. Als je nagaat dat ik 99% van de tijd in jeans, trui/polo you get the idea rond loop, heb ik eigenlijk lak aan maar als ik eens een keer stak in t pak moet is dit wel een mooi horloge. Bedoel ik ga persoonlijk geen bb58 met pak dragen…

Raar is dat. Lak aan hebben als in reverso met polo en trui en pak kan wel. Bb58 met pak niet…

Het lijkt alsof de lugs overhangen.

1 like

Ja maar onderkant pols is veel ruimte :wink:

als je het geld hebt, lekker kopen en genieten. anders gewoon een Casio (daar heb ik ook veel plezier van :slight_smile: )

ik draag mijn two hand VC dresser ook gewoon met al mij Nike stuff, kan vast niet maar ik vind het prima :smiley:

wat betreft die bedragen… het leven is soms kut :smiley: haha

Kon me niet inhouden. Weer de thin gepast. Andere plek dit keer.

Op de achtergrond ligt nog een thin rosé gold en de 1815 qua zichtbodem.

Rosegoud is opvallender tov witgoud.

Naast t feit dat de 1815 te duur is… Die afgekapt 6… Why.

Ook omgehad. Jlc Mut. In goud. JLC master thin in goud en iets van Gerard Perrigaux met maanfase. Maanfase van jeager is mooier.

5 likes

saxonia en bij voorkeur die zonder sub secondes. Maar beide prachtig(!)

Ik hoop wel dat je al op de hoogte bent van de prijsverhoging bij Lange aan het begin van deze maand? Alle modellen een paar procent duurder geworden. De Saxonia Thin kost nu, even uit mijn hoofd, €1000 meer. Zit nu op €15.8k dacht ik.

Jup. Dat is me ook verteld geworden gisteren en vandaag. Over de prijs valt te praten. Vandaag ook weer een jonge gast getroffen en heeft me goed geholpen terwijl in een andere vestiging in dezelfde stad ik de vorige keer als een snotneus behandeld ben… Tsja

3 likes