Wat heb jij gepast?

Tijd voor ‘haute horlogerie’ geweld van wat ongebruikelijker merken…

Slim d’Hermès.
Deze had ik al lang op de radar, tref je helaas zelden ‘in het wild’.
Viel zeker niet tegen, maar vormgeving kast toch een tikje aan de simpele kant. Die caseback daartegen… heerlijk!

Hermès Carre H.
Blijkbaar een nieuw model, ik had er nog nooit van gehoord.
Echt prachtig (als je de kastvorm kunt waarderen). Voor mij de topper van de drie - ‘zo meenemen, pakt u ‘m maar niet in’… ware het niet dat ik luttele uren eerder het ganse horlogebudget voor jaren reeds had stukgeslagen… :blush:

Bvlgari Octo.
Hier had ik toch meer van verwacht. Plat is natuurlijk mooi in mechanisch, maar dit vond ik niet meer in verhouding. Iets te groot, en het materiaalgebruik stond me niet aan. Voor 12.000 euro laat ik ‘m liggen, voor de helft of zelfs een kwart nog steeds…

8 likes

:ok_hand: Die Slim d’Hermès heb ik ook al gepast. Heel mooi!

1 like

De blauwe omega, prachtig. Waar heb je deze gepast als
ik mag vragen? Wil hem zelf graag passen.

1 like

Moet zeggen dat ik de Octo erg mooi vind en ook bij mij was het na het passen een stuk minder. Vind de binnenzijde van de wijzerplaat ook storend, had de wijzerplaat gewoon rond gelaten ipv een zichtbare ‘ringsleutel’. Met name in het echt door lichtval ed. ziet het er knutselwerk.

Bij Oeding Erdel in munster

2 likes

Ben toch wel huiverig als ik naar de verkopers kijk. Vaak te goede beoordelingen. Volgens mij schrijven ze ze zelf. Te groot prijsverschil Maw te mooi om waar te zijn… Ik heb het dan wel over de nieuwe.
Per editie zijn de oplages klein namelijk. De blauwe worden er maar 100 van gemaakt. Van andere soms maar 50.
Ik ga het in de gaten houden want 21.9K ga ik niet betalen als dit de favoriet wordt…

Als jezelf gaat ophalen lijkt me het geen probleem. Opsturen zou ik niet snel doen met dergelijke bedragen.

1 like

Toch maar slim zijn en gaan sparen in plaats van nu settlen voor andere horloges omdat het budget er nog niet helemaal is. Later kan nog worden gekozen tussen een (tweedehands) Speedmaster en een Rolex OP.

5 likes

Oudjaar in Japan. Osaka om precies te zijn. Ik liep op de bovenste etage van een winkelcomplex. Rond 02.30 uur… en ineens, achter een aantal Omega’s, stond daar mijn absolute droomhorloge.

Ik vroeg of ik het horloge mocht passen omdat ik het niet kon betalen maar wel een keer om mijn pols wilde hebben.

Met 3 man stonden ze te glunderen van mijn enthousiasme. En of ik foto’s wilde maken voor later. Typisch Japans. Dat heb ik gedaan.

Ooit ga ik dit horloge echt kopen. Het voelde magisch aan en ik heb er nu al herinneringen aan…

11 likes

Das een hele sportieve speedy … mooi die oranje accenten :heart_eyes: niet duur voor een ruim 2600 Euro… maar je moet ze wel “even “ besteedbaar hebben natuurlijk …:money_mouth_face:

Huh?

Dat is het andere speedmaster model, met de datumfunctie op 3 uur :slight_smile:

Nou, 3400 euro was het. Bij 2600 had ik serieus overwogen deze mee te nemen.
De Mark II racing heeft echt een prachtige dial en die doorzichtige bezel met gelumineerde cijfers…:heart_eyes:Prachtig!!

Kijk dan hoe mooi…

13 likes

Omdat ik er toch was en hij in de etalage lag heb ik hem even gepast.

:slightly_smiling_face::+1:

6 likes

Huh ?? Ik kwam op ruim 2600 … :astonished:

Ze hadden een Submariner No Date op voorraad? :scream:

Zou ook voor de Explorer gaan, meer all round dan de OP. Echt een alleskunner.

Ehhh right… :flushed:

Zou wel een mooie aanbieding zijn …

Tegen beter weten in gevraagd naar de submariner. Tot mijn verbazing hadden ze 'm gewoon liggen. Er werd nadrukkelijk bij verteld dat ie niet te koop was, maar alleen diende als pas exemplaar.

1 like