Wat heb jij gepast?

Ik weet niet hoe het zit met het nieuwe manu-uurwerk maar de 3714 met als basis de 7750 kan geen 10mm zijn. Ik zie dat hij ongeveer 12,5mm dik is wat voor een 7750 al erg weinig is. De meeste zijn zeker 14mm en vaker 15mm

10,5mm volgens iwc voor een 371445. (Dus valjoux 7750) Heb het niet nagemeten hoor, maar je zou verwachten dat het dan klopt.

Fabriekswebsites maken ook fouten, ik heb drie betrouwbare bronnen geraadpleegd en die gaven 12,3; 12,5 en 12,6 aan. Vergelijk bv eens met een 2706, die heeft weliswaar een weekijzeren binnenkooi maar een 7750 kàn geen 10,5mm zijn

Dan neem ik mijn bewering terug. Ik kan betweterig m’n iwc gaan opmeten, maar daar heb ik geen zin in :stuck_out_tongue:

De nieuwe Aquaracer gepast afgelopen week.


Was wel erg onder de indruk van dit horloge. Het loupje/druppel zit onder het glas. Erg gaaf gedaan. De band tappered mooi en de verstelbare sluiting was ook top.

Mijns inziens de mooiste Aquaracer tot nu toe.

20 likes

PS, IWC catalogus van 2015-2016 die ik hier bij de hand heb geeft 12,3 aan voor de 3714, dus de 7750 versie

Blijft een gaaf model. Die loep voor de datum kan ik helaas niet verteren.

Ik ook niet normaal, maar deze loup zat onder het glas ipv erop. Dat vond ik wel erg gaaf gedaan. Nooit eerder gezien.

7 likes

Ik heb een tissot die dat ook heeft maar is niet heel leesbaar (in dat geval):

Je moet er vrij recht op kijken anders zit t in de weg

3 likes

De band, sluiting en caseback vond ik ook echt hoogwaardig.

Nog paar filmpjes van het horloge in actie:



13 likes

Die ziet er gaaf uit ja. Hoe is die datum op 6 met loupe? Die had van mij dan weer niet gehoeven

Van mij ook niet maar hij zit onder het glas. Dat vond ik dan wel weer tof en inventief gedaan.

1 like

Oh echt? Dat had ik niet gezien op de foto’s. Dat maakt m een stuk beter!

1 like

Ja ik was oprecht onder de indruk van dit horloge. Nieuwprijs is 2800-2900 euro zonder kortingen.

1 like

Ah dat is ook wel weer een stuk hoger dan de normale aquaracer lijn toch? Ik dacht dat het normaal 2 tot 2.5k was.

Best een doable prijs voor zo’n knap horloge. Houdt je de nodige pegels in je zak tov een seamaster

2 likes

2200-2500 list was de vorige generatie. Deze nieuwste 2800.

Ja dat klopt. Maar voor dat geld kom je ook wel weer in de buurt van Tudor en een vorige generatie Omega Seamaster Professional 300m. Zou het een lastige keuze vinden als ik in die league een horloge zou zoeken. Maar deze aquaracer zou wel een serieuze contender zijn…

1 like

Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd over hoe dit horloge eruit ziet en daarbij de prijs ervan. Serieuze kanshebber voor de toekomst.

Naja bij de Tudor zit je wel weer 600 euro hoger. Ik zou hem trouwens zeker boven de Aquaracer kiezen, maar bij de aquaracer gebeurt er wel meer op het horloge. De bb58 blue is wat dat betreft ‘vrij saai’. Mooie details op de Aquaracer en ook wel lekker onderscheidend met die datum zo en die lijnen

2 likes