Wat heb jij gepast?

Dat was ook de reden dat ik hem wel even wilde bekijken en passen. Het materiaal is heel licht en draagt hierdoor heel lekker.
Echter, ons brein is inmiddels denk ik zo ingesteld dat als we dit bedrag uitgeven, we iets zwaars verwachten hahaha. Dus het gewicht, of eerder het ontbreken aan gewicht, is wel wennen.

1 like

Vandaag deze dweller gepast, machtige klatser en wat een gewicht om de pols. Oysterflex zit echt als gegoten.

4 likes

Wat aan de grote kant; volgende keer een maatje kleiner passen, wanneer die weer op voorraad is.

5 likes

Ook aan de grote kant…

9 likes

Vandaag bij Van Willigen in Den Haag geweest. Topservice en totaal geen last van drempelvrees daar!!

Meerdere keren online de Longines Spirit 37mm gezien en moest hem nu in het echt bekijken. Wat een schitterend horloge, zowel de champagne als de blauwe wijzerplaat.

Ook nog nooit een titaniumhorloge om gehad, dus de Propilot van Oris stond ook op het plan die eens om te gooien. Ook al zo’n parel, met name met de grijze wijzerplaat.

17 likes

is inderdaad heel mooi. Echt het ultieme horloge voor je oud-en-nieuwfeestje! Ik zou 'm gauw nog even scoren! :wink:

is inderdaad mooi. Maar die roze vind ik toch ook wel apart. In a good way. Die kleur zie je niet vaak!

Nomos club 37 mm. Helaas groen niet aanwezig zoals verwacht. In de etalage leek t de Petrol kleur wel te hebben.

En de enigste 37 mm Longines spirit die ze hadden liggen (was al verkocht). Eens kijken of ik binnenkort de zwarte tegen t lijf kan lopen om te passen.

8 likes

Hoe was de Nomos voor jou in het echt?

1 like

Tussen kerst en oud en nieuw bij Driessen in Haarlem binnen gelopen om het een en ander te passen.

Ik was eigenlijk op de Longines Legend Diver uit, de 42mm in zwart, maar dacht ik kan net zo goed nog wat horloges passen die ik mooi vind.

Als eerste de Hydroconquest in het blauw

De Hydro in two tone

En als laatste de LLD, ze hadden m helaas alleen niet in de uitvoering waar ik op uit was…

Het was heel druk in de winkel en de mevrouw die mij hielp zei meteen al ik heb hier niet zoveel verstand van

Let wel dit was mijn eerste AD ervaring :laughing::laughing:

Ik vind de Hydro’s in het echt een beetje tegenvallen… vooral de twotone waarvan ik dacht dat ik die echt moest hebben is het dus toch niet, en denk dat ze weinig polstijd zouden krijgen naast de Tudor,

De LLD daarentegen ben ik wel enthousiast over ondanks dat ze de zwarte niet hadden, die gaat er nog wel een keer komen.

6 likes

Sowieso leuke stad, Haarlem en leuk adresje ook, Driessen. Moet zeggen dat ik die two-tone Longines er op de foto hier best wel gaaf uit vind zien! Die LLD in het blauw vind ik helemaal een plaatje! :star_struck:
Nou ja, happy hunting, verder!

1 like

Nieuwe aanwinst van een maat, ook even gepast natuurlijk :innocent:

13 likes

Afgelopen weekend gepast in Eindhoven

18 likes

Jammer dat die niet groen was :rofl:.

Ik vond m leuk maar ik heb eigenlijk al te veel blauw en ik snap best de opmerking van sommige leden. Wat voegt deze echt toe?

Dat gezegd hebbende

Op de foto die ik heb gemaakt vond ik m best flets

Maar omdat de eerste foto zo flets is ga ik ook de groene sowieso niet blind kopen

Nu kun je zeggen dat ligt aan t piep licht bij een ad maar als in deze bekijk vind ik de kleur blauw veel dieper ook in piep licht paar maanden geleden

En toch als ik deze bijvoorbeeld zie van de 37 ligt t er maar net aan in wat voor licht de wijzerplaat valt. Erg mooi

Even een foto van t www naast elkaar

8 likes

De petrol moet het gewoon worden @whisky

Wel een groot verschil. Eerste foto om de pols is inderdaad flets, de andere 2 foto’s wel heel mooi. Kijk ook naar deze, eerst maar eens passen…

1 like

Ah dan had je gelijk geluk met de maat! Want meestal moeten ze op maat worden gemonteerd :grin:

Goud is lekker.

1 like

Ja die is mooi. En weet je wat nog mooier is? Dat dit een Perpetual calendar manufacture is, fantastisch gemaakt, heritage en dat tegen een fractie van de prijs van een lange, Patek, vacheron en AP.

Viva JLC Perpetual calendar!

1 like

Deze had ik even gemist. Mooie pasronde.

:ok_hand::ok_hand:

1 like

Vandaag even bij van Willigen in Den Haag binnen gelopen. Ze hebben me prima geholpen om even de horloge band van mijn Grand Seiko beter af te stellen en eenmaal aan de praat kwam van het één het ander en zo kreeg ik kans om eens drie verschillende Grand Seiko’s te proberen.

De Evolution 9 viel IRL een beetje tegen. Hij was mij iets te dik en vooral de ring met de cijfers viel mij tegen. Het is een een titanium plaat en op de plaatjes dacht ik dat dit in dezelfde kleur als de rest van het horloge zou zijn.

De Skyflake is heel elegant en de kast is subliem maar hij is ook een beetje ingetogen. Hij valt op maar de facetten spelen niet zo veel met licht als bv mijn GS SBGN003 GMT

En dan was de Shunbun (de ‘roze’) toch echt wel de verrassing. Ik had veel gehoord over dit horloge en dat de kleur in elke licht weer anders is en dat is helemaal waar. We zijn zelf even naar buiten gelopen om het horloge in daglicht te zien en dan is het toch weer anders. Heel bijzonder. Nu ik deze IRL heb gezien ben ik er toch wel onder indruk van, meer dan van de Taisetsu

Het was een leuke ervaring en goeie discussie met de verkopers bij van Willigen, ik kom daar zeker nog een keer terug.

10 likes

7 likes