Wat heb jij gepast?

Die shunbun blijft heel fraai! :drooling_face: Wat vond je van de band van dat horloge?

@JacksonT Grappig dat je dat vraagt ik had de band van de shunbun en de taisetsu nog eens zitten bekijken omdat ik me afvroeg of het contrast in material hetzelfde was op die twee banden of dat dit door het uiterlijk vh horloge beinvloed werd. Kwam er door het felle licht in die winkel niet helemaal uit.

De schakels in de band voelden wat minder groot dan de schakels in mijn GS en dus shoot het beter om m’n pols. Maar zoals je ziet op de foto’s heb ik de band niet op maat op m’n pols gehad dus kan ik dat niet helemaal compleet inschatten.

1 like

Deze. Draagt wel erg fijn.

Bij S&C een Tudor Black Bay Pro op staal op zicht besteld. Ze hadden enkel een versie op nato liggen.

8 likes

Ik was even bij de lokale horlogewinkel binnengesprongen voor een batterijwissel
Hij is een Seiko dealer en had de nieuwe Seiko Presage Laurel Re-Edition SPB359 liggen
Even gepast
Viel erg tegen
Het voelde en zag er erg goedkoop uit, behalve het prijskaartje, 1800,-€
het was 1 van de 3 exemplaren voor België volgens de verkoper

foto ter referentie

1 like

Vooral die random 40 op de plaat doet 't hem.
Mijn hemel wat een onsamenhangend horloge. Die 6 ook… hoe langer ik ernaar kijk hoe meer gekkigheid ik zie :sweat_smile:

2 likes

Welke 6😅

1 like

One day :slight_smile:

7 likes

Ik vind titanium altijd wel heel comfortabel dragen, vroeg me af hoe dat bij deze is. :grin:

Als ze nou in plaats van de datum een small seconds hadden gemaakt.

En de power reserve en “6” weglaten was mijn inziens veel mooier geweest.

Sowieso mooie Grand Seiko’s. Jammer om te lezen dat die Evelution 9 GMT een beetje tegenviel. Ik heb hem zelf nog niet kunnen passen maar was aan de hand van de foto’s en filmpjes online juist wel onder de indruk.

En ja, die Shunbun is gewoon echt een topper. Voor mij zelfs zo mooi dat ik hem gelijk heb afgerekend toen ik hem op vakantie op Tenerife zag liggen en voor de gein even ging passen :sweat_smile: Maar geen moment spijt van gehad. Eén van mijn favoriete horloges in mijn collectie!

1 like

Ik ga morgen deze passen. Word vervolgd en ben zeer benieuwd hoe hij aanvoelt kwalitatief en hoe hij is afgewerkt… :heart_eyes:

14 likes

Ik vond de afwerking goed. Maat viel me mee. Erg mooi. Anders dan anders. Band een tikkie scherp. Maar all in all gewoon echt een mooi ding. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

1 like

Ik zal morgen even wat foto’s en bevindingen delen! Thanks voor het delen van je ervaring! :v::beers:

1 like

Ik heb een zwak voor wat grotere en zwaardere horloges, ook heb ik mijn horloges graag met complicaties. Maar deze voelde erg goed aan toen ik em om had

Zoals Tom ook al zei, ik be benieuwd naar je ervaring

1 like

Vanochtend een bezoekje gebracht aan de Breitling Boutique (van S&C) in Rotterdam. Zo’n flagshipstore is gewoon leuk omdat ze zoveel hebben liggen. :sweat_drops:

Ik heb altijd al een zwak gehad voor Breitling, vandaar dat ik er speciaal op uit was gegaan om de Navitimer in het echt te bekijken. Tijdens de introductie vorig jaar was de nieuwe Navi me een beetje ontgaan. Vooral ook omdat ik het logo niet goed begreep en meteen al de kenmerkende “wings” miste. Onterecht zo kwam ik achter. Want met dit AOPA logo doet Breitling wel degelijk recht aan de geschiedenis. :ok_hand: Die verhalen zijn gewoon al mooi. :small_airplane:

((Check dat uurwerk… echt een huzarenstukje, in-house van Breitling)) :exploding_head:

Ik heb relatief smalle polsen. Dus ik was benieuwd hoe de Navitimer 41 en 43mm zich van elkaar verhouden.
Allereerste paste ik de 41mm met mintgroene sunburst. Ik hou best van gewaagde modellen… Maar door de metallic afwerking zou ik dit horloge alleen tijdens de meeste zonnige en vrolijke dagen kunnen dragen. :parasol_on_ground: Valt in het echt wat tegen.

De 41mm blauw met zwarte subdials daarentegen was erg mooi. Ik weet niet of dit de ultieme kleurencombi is… maar je weet nooit waarmee Breitling in de toekomst nog mee verrast. De 43mm Navitimer met zilveren sunburst was 10/10. Die plaat is echt schitterend! :drooling_face:

Dan terug te komen op de maat. Ik had 43mm in eerste instantie al een beetje uitgesloten. Maar als Navi an-sich klopt de maat wel het beste. En ook op de pols droeg het verrassend goed.
Beide varianten zijn even dik. En dan is de Navi met 43mm gewoon beter in balans. Als 41mm wordt het meer een tonnetje. Maar beide zijn een optie hoor. :v:

Ik heb ook nog even de Premier B09 Chronograph "Pistache" :green_circle: vastgehouden. Dat was wel de verrassing van de ochtend! Schitterend horloge. Maar voor mij persoonlijk iets te klassiek. Maar de dial en kleur zijn echt spot-on. :ok_hand: Daar mag best meer waardering voor komen. :clap:

Conclusie: een Navitimer moet er komen! Waarschijnlijk eind dit jaar, maar dan ook echt pas in december. :cowboy_hat_face:

21 likes

Die zilveren en de re-edition springen er echt uit! Was die laatste ook op voorraad?

1 like

Ja die zilveren is echt super! Die kan altijd en is over 10jr waarschijnlijk nog tof. :ok_hand:

Ja die re-edition ken ik niet echt. Weet jij wanneer die is uitgebracht? Volgens de verkoper was het horloge “achtergehouden” en nu in de verkoop. Het is namelijk wel een limited.
18kt goud. En volgens mij rond de 19k.

2 likes

Zeer gaaf! De re edition is een heruitgave van de originele breitling navitimer 806. Is echt bijna 1 op 1 gelijk met de oude behalve het uurwerk dan.

De Zilveren 43mm is echt tijdloos wat mij betreft. En echt me heel veel bandjes en outfits te combineren!

1 like

Ook zeker gaaf zo’n heruitgave. Dat doet Breitling de laatste jaren sowieso wel goed. Die laatste Cosmonaute is ook zo mooi.

Ja mee eens. En Breitling weet het waarschijnlijk zelf ook. Want dit is de cover van de catalogus. :grin: Heb je trouwens ook al eens gekeken naar de “gouden” dial? Van de 43mm. Ook mooi hoor. Maar misschien wat lastiger te combineren.

3 likes

Lastig om die kleur op foto goed over te laten komen, heb je beter gedaan dan ik haha

Overigens met je eens dat de zilveren de mooiste dialkleur is. Succes met het afwachten tot je toekomstige aankoop!

7 likes