Wat heb jij gepast?

Is het in Nederland mogelijk om Norqain te passen? Ben eigenlijk wel benieuwd

1 like

Zeker. Bij van Koningsbruggen in Leidschendam.

1 like

Ja, je bedoelt deze.

Zeker mooi. Maar de maat van die Solargraph vind ik dan weer mooier.
Ik heb nog 'n OG Night Diver, nieuw gekocht in de mid-90s. Gaat nooit meer weg.

5 likes

Vandaag deze twee.
De bovenste is ruim 10.000 maal zo duur

6 likes

Yes, die! Hoewel ik z’n oranje broer ook wel kan waarderen:

Maar ik zoek eigenlijk al een tijdje wat sportiefs met een witte plaat. Oris heeft wat moois met de Sixty Five ‘social club’, maar ik moet eerlijk bekennen dat de TH mijn voorkeur heeft ondanks het 40% prijsverschil. De witte SMP300 met zwarte bezel vind ik ook prachtig, maar dan wordt het nog wat langer wachten…

De keuze tussen 40mm (zoals de Solargraph) of 43mm (de full size automaat) vind ik lastig. Ik had m’n SMP300 (42mm) om toen ik ging passen, waardoor de Solargraph wat klein aanvoelde. Deed me een beetje denken aan m’n oude TH 2000 en die vind ik weer wat klein.

6 likes

Ik vind deze wel een leuke aanvulling in de collectie. De leidinggevende vond van niet. :rofl:.

7 likes

Koopt de baas ook jouw onderbroeken?

Whehe. Ben zelf ook nog niet overtuigd hoor. Ze is niet zo moeilijk overigens. Is ok met mijn hobby.

:grin::+1:

Altijd naar je leidinggevende luisteren!

Ik heb ze voor minder laten gaan
:thinking:

De Zulu time zat prima op de pols maar de Black Bay ook, alleen wat hoger. Was een lastige keuze.

9 likes

Afgelopen week een aantal horloges geprobeerd. Mijn favoriet van de 3 is toch zeker de Romain Gauthier C! De van cleef & arpels midnight planetarium is ook spectaculair om te zien met z’n Aventurine wijzerplaat. De Panerai is een boutique special met tourbillion, GMT en gang reserve aanduiding.

10 likes

Van een maat van me, mooi! Maar doet me toch twijfelen of ik niet een 39mm of 41mm OP moet nemen.

5 likes

Op de website zag ik dat Horloge.nl in Breda 2 PRX Chrono’s op voorraad had. De blauwe èn de nieuwe met lichte/zilveren wijzerplaat met blauwe subdials.
Ik had de blauwe vorig jaar al eens gepast, maar was er helemaal niet enthousiast over. Dus een mooi moment om de nieuwe eens te passen en de blauwe nogmaals om te zien of ik misschien te kritisch was.

Ik vond ze allebei tegenvallen. De nieuwe iets minder. Maar wat een dikke gevaartes zijn dit. Ik snap dat de chrono module plaats inneemt, maar voor mij is dit een absolute no-go.
En dan nog de prijs. Ik heb hier een totaal ander gevoel bij dan wat Tissot ervoor durft te vragen, sorry.

5 likes

Wat een joekel zeg!

2 likes

Dat ziet er niet uit… 🫣

Misschien is een quartz chrono dan nog geen slecht idee voor dit ontwerp. Daarmee moeten ze het toch wat slanker kunnen krijgen :blush:

1 like

Clownesk

1 like

Van boven ziet ie er wel mooi uit. Maar van opzij is ie inderdaad wel erg dik. Vooral die bezel is echt enorm. Jammer.