Is dat persoonlijke overhandiging of verzending? Ik kan begrijpen dat de aankoop waarde van het horloge ook een rol speelt maar stel we praten hier over max 200 euro)(relatief gezien is het voor de 1 een hoop geld en voor de ander niet uiteraard)en je bent niet in de gelegenheid voor een persoonlijke ruil. Ga je dan af op de betrouwbaarheid van de verkopende partij en hopen dat het goed gaat?
En met ruilen, eerst wachten tot de ander het heeft verstuurd met bewijs of toch de persoonlijke ruil?
Ben wel benieuwd wat jullie voorkeur heeft. (indien hier al een topic over is of dit niet is toegestaan wil ik hier graag op gewezen worden zodat het topic dicht kan. Ik kon via de zoekfunctie niet zo snel wat vinden.)
Lees sowieso altijd even de feedback na van het betreffende lid. Een vertrouwd lid doe ik blindelings vertrouwen. Verder is aangetekend en verzekerd versturen op zich prima. Ik heb er in ieder geval tot nu toe altijd op kunnen vertrouwen. Maar soms is gezellig met een bak koffie afspreken ook zeker leuk…met bekende leden.
Jarenlange leden met een uitgebreide feedbacklijst vertrouw ik blind. En anders is het berichtencontact bepalend. De indruk die je van de ander krijgt dus.
Ik heb me ooit in een boze bui afgemeld van het forum en ben nu al m’n positieve feedback kwijt jammer, want waren toch een stuk of 40 zeer tevreden klanten.
Sinds ooit een leren jas verloren ging bij Postnl (gewoon gestolen) ben ik wat huiverig voor laten opsturen als het iets van in de honderden euro’s betreft. Daar komt bij dat aangetekend en verzekerd bij een horloge dat niet zo duur is de prijs procentueel teveel opstuwt.
Nou heb ik de mazzel dat de twee horloges die ik heb aangeschaft via het forum van leden waren waarvan er een vlakbij woonde en de ander langs mijn woonplaats reed op zijn woonwerkroute. Maar ik ga ook niet naar Groningen of Amsterdam rijden om het op te halen, heb ik geen zin in. Dan maar opsturen. Gewoon via Postnl zonder toeters en bellen, desnoods bezorgd bij de buren. Ik heb geen enkele reden aan te nemen dat de HF-verkoper niet eerlijk is, zeker niet als de ervaringen op het forum met hem positief zijn.
Dus voorkeur voor persoonlijk halen/brengen als ik er maar niet teveel moeite voor moet doen.
Meestal laten verzenden, tenzij de verkoper in de buurt woont. Meestal niet het geval . Maar ik vertrouw op het forum de mensen wel. Marktplaats en dergelijken ben ik toch wat voorzichtiger.
ligt natuurlijk ook heel erg aan het horloge, het meeste wat ik heb zou ik gewoon lekker verzenden. Maar ik kan me voorstellen dat je een gouden DD niet in een envelop de oranje brievenbus in mikt