Dus dat… Dan komen de aroma’s pas goed los! Drink je het met ijs, dan kun je net zo goed een Ballantine’s nemen, imo dan.
Zal ik dit topic veranderen in het whiskey topic? Kan hoor, maar ben zelf geen whiskey drinker helaas.
On topic: Stel ik zou met iemand een deal sluiten, ik heb zelf nog geen referenties aangezien ik pas net lid ben, verzenden is afgesproken, ga je dan alleen uit van het berichten contact?
On topic antwoord, zonder enige eigen ervaring op hf. Als degene goede ervaringen in het groene gedeelte heeft, dan zou ik het wel vertrouwen en gewoon de boeking doen, waarschijnlijk zie jij het horloge dan nog eerder dan dat de verzender het geld heeft gezien… Althans dat is wat ik veel lees in het groene gedeelte
Offtopic
dan zou ik het in de punica topic veranderen, heb je er zelf ook nog wat aan
En na de film Lost in translation zo populair geworden dat de produktie werd stilgelegd.
Grappige rol van Bill Murray trouwens.
Ik koop enkel horloges op het forum en geen forumleden. Persoonlijke voorkeur, ik hou de hobby niet al te uitgebreid.
Dat wist ik niet. Ik zal die film eens gaan zien!
Ik ga meestal voor verzending aangezien ik in Belgie woon. MAAARRRRR ik heb hier al enkele real life transfers gedaan en die waren awesome. Mensen leren kennen, horloges babbelen. En dan merk je dat leeftyd niets uitmaakt, als je maar over dezelfde passie kan praten.
Dat vind ik het mooie aan horloges. Je kan uren babbelen over iets dat 75% van de bevolking draagt.
Dan moet men wel de moeite nemen om je feedback te geven…
Geef (en heb zelf) altijd feedback (gegeven) maar terug krijgen is een ander verhaal
Ga er ook niet om vragen overigens, het komt of het komt niet maar daardoor klopt het feedback
verhaal niet altijd is wat ik wilde zeggen.
Ik begin meestal zelf met het geven van feedback en als het iemand is die ik nog niet ken, dan vraag ik beleefd of hij hetzelfde ook voor mij wil doen. Dat loopt tot nu toe altijd prima.
Ik heb dit topic eigenlijk gemaakt omdat ik zelf een horloge wil ruilen ( kan nog niet, geen level 2 helaas ) Dus ik dacht ik wil even weten hoe dat bij de mede horlogeverzamelaars op het forum zit. Bedankt voor alle reacties!
Dat zeg ik maar uit beleefdheid zou je het zonder te vragen ook moeten krijgen, zeker van gerenommeerde leden…
Helemaal mee eens Frans!
Onlangs 6 bandjes verkocht. Deze snel verzonden en verpakt in bubbelplastic. Iedereen op de hoogte gehouden maar 0 feedback gehad. Dat vind ik jammer, zeker omdat er leden zijn die hier wel naar kijken. Maar ik ga er niet om vragen.
Zelfde met 2 of 3 horloges enige tijd terug. Jammer.
Hangt er vanaf hoe ver we uit elkaar wonen of hoe het uitkomt.
Je thuis situatie kan ook meespelen, heb ooit gemeld dat ik een afspraak had op een parkeerplaats langs de snelweg, en ben nu weer vrijgezel…
Geef mij maar een seintje als je weer iets te koop hebt😋
Ik geef de voorkeur aan een persoonlijke overhandiging en als de tegenpartij het wil, kan aangetekend verzenden natuurlijk ook.
Bij persoonlijk contact is het leuk om een gezicht te kunnen plakken op een naam en dikwijls levert dat ook leuke gesprekken op met nieuwe inzichten. Van mezelf zie ik het ook als een soort geste omdat er altijd de kans bestaat dat er iets mis kan gaan met een horloge. Bij persoonlijk contact worden dat soort dingen toch dikwijls net iets netter opgelost dan bij een verzending.
Verkopen ga ik niet weten #hoarder.Kopen ligt geheel aan de aankoopwaarde en de afstand en of ik de gelegenheid heb om het persoonlijk op te halen,voorkeur natuurlijk persoonlijk om teleurstellingen te voorkomen.Verder lees ik de beoordelingen van de verkopende partij en heb ik er wel vertrouwen in via het forum,misschien valse veiligheid maar je moet wat
Yes…eindelijk.
Dat maakt mij echt niets uit.
Als men mij hier niet vertrouwd, dan spreken ze maar persoonlijk met me af.
Of niet…en dan houdt het op. Jammer dan .
ik -zet-die-respect-toch
Ik ben ooit een redelijk unieke vulpennenset (Sheaffer Snorkel, Fiesta Red, NOS met stickers) kwijtgeraakt in de post. Weliswaar verzekerd, maar het was een crime om (toen nog) TNT Post te laten uitkeren, en geld is in dit geval maar een doekje voor het bloeden. Na nog een minder kostbare DHL actie ben ik mijn vertrouwen in vervoerders wel een beetje kwijt.
Waardevolle spullen (alles boven €250 ofzo) laat ik dus niet meer versturen, en verstuur ik zelf ook liever niet. Ik rij er liever een stukje voor om, zeker in de tegenwoordige postmarkt.