Wat ik zo raar vind..

Is dat Omega tegenwoordig in veel horloges in zichtbodem heeft en hoewel het natuurlijk fantastische uurwerken zijn is er nauwelijks iets te zien…

Als je de rotor uit de weg draait zie je dit bij mijn Seamaster:

Maar als de rotor “verkeerd” hangt, zie je gewoon helemaal niks:

Kijk, dan doet Zenith wat dat betreft toch wat beter z’n best met een uurwerk waar je naar kan blíjven kijken!

Voorbeelden van andere plaatjes van de mooiste uurwerken achter een zichtbodem zijn gewenst!

30 likes

Interessant punt. Viel mij ook op bij een aantal nieuwe omega’s. Het lijkt niet door de rotor te komen maar meer door de manier waarop het uurwerk is gebouwd. Alle radartjes lijken afgeschermd. Kan dat met de anti magnetische capaciteiten van die nieuwe uurwerken te maken hebben?

1 like

In vergelijking met de Zenith, is dit natuurlijk vrij basic😂
Maar wel geinig om af en toe naar te loeren.

Hamilton cal.H-21. basis Valjoux 7750.

6 likes

Of je neemt gewoon een handopwinder zonder rotor😎

18 likes

15 likes

In Glashütte heb je de zogeheten driekwartsplaat die zowat het gehele uurwerk bedekt, ook niks voor jou waarschijnlijk! :stuck_out_tongue:

1 like

De afwerking van de Omega inhouse uurwerken is wel gaaf om te zien. Dus ik snap die display caseback wel. Alleen zorgt het ook niet voor extra dikte? Had het graag in de Speedmaster Pro gehad, maar hoe vaak kijk je er eigenlijk naar.

1 like

Wat ik nog vreemder vind, is als er mooier uurwerken gewoon verstopt zitten! :see_no_evil:

Caliber 758 JLC Deep Sea chrono

En de achterzijde:

:beers:

Nou ja!:cry:

6 likes

De Zenith is idd prachtig. Heb mij ook altijd afgevraagd waarom de caseback bij Rolex zo simpel is…

1 like

Omdat we hem toch wel kopen :laughing:

2 likes

Ja nja, ben voornamelijk benieuwd naar de gedachtengang. Zodat mensen wellicht zelf iets kunnen laten graveren?

1 like

Ik vind deze ook wel mooi…

19 likes

Beetje appels en peren… een chrono en een ‘normaal’ 3 wijzer horloge :smirk:

Ik denk om onderscheid te maken met een smartwatch. Je ziet nu dat het mechanisch is, wat voor velen al bijzonder genoeg is.
Persoonlijk vind ik hoe het licht speelt op de perlage van deze omega’s fraai gedaan.
Maar tja, ik vind het zelfs leuk dat een 7s26 in een Seiko 5 ofzo te zien is :sweat_smile:

2 likes

Ook al verstopt …

2 likes

Deze schoonheid uit mijn Marathon TSAR zit ook al achter een deksel. Snap er niks van!

Renata …ûh, lekker fris! Loopt als een tierelier.

Maar zonder gekheid, een zichtbodem van een leuk opgemaakte automaat staat nog steeds op mijn wensenlijstje. Heb ik eigenlijk nog nooit gehad en ik ben wel benieuwd naar de ‘ziel’ van het tikkerdetikgedoe. Omdat ik een voorkeur heb voor duikhorloges, toolwatches loop ik een zichtbodem telkens mis. :sunglasses:

3 likes

Wat is die Zenith toch prachtig!

1 like

Dit is de mooiste zichtbodem die ik heb of ooit heb gehad:

25 likes

Deze ging ik net posten! Een chronograaf is natuurlijk net wat anders dan een simpele driehander. Zoveel is er dan niet te tonen. Neem bv een ETA 2824 top grade. Je ziet wel iets meer, maar echt veel is’t niet. Vooral de decoratie van de onderdelen is leuk om te zien en dat doet Omega wel schitterend in jouw voorbeeld.

5 likes

Wel geinig dat ze de kenmerken op de rotor hebben gezet, incl. de naam van de horlogemaker (denk ik?) die het uurwerk heeft geplaatst. Leuk detail!

3 likes

Inderdaad interessant punt @anon48385240EV !. Ik heb er nooit zo over nagedacht. Maar inderdaad! En dat terwijl een zichtbodem ook nadelen heeft (relatief kwetsbaar, uurwerk wordt blootgesteld aan licht wat levensduur oliën schijnt te beïnvloeden…)

1 like