Wat is dan je ultieme top 3?

Zelf heb ik nu zo’n anderhalf jaar het horloge virus sterk te pakken en ik heb wel een redelijk beeld van mijn eigen top 3. Verdorie, weer zo’n topic met een vraag naar een lijstje, maar ik ben zeer benieuwd. Dagelijks komen hier de mooiste klokken voorbij en ik vraag me af: wat is nou jouw persoonlijke top 3, mocht de aanschafprijs er eventjes niet toe doen. Plaatjes en een korte motivatie lijkt me erg leuk :wink:

Bij dezen mijn top 3:

Op 1 de Panerai Radiomir PAM00610. Prachtige kast, draadlugs en een heerlijk rustige wijzerplaat. En dan nog de heerlijke wissels tussen mooie lederen banden, voor mij echt de absolute grail.

Op 2 de Tudor Heritage Black Bay Red. Ik zou hem op staal en leder nemen. Prachtige klassieke uitstraling en erg fraaie kleurstelling.

Op 3 de Rolex Submariner No Date. Iconische klok, zonder datum ook zonder die afgrijselijke loupe en met een mooie rustige uitstraling.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je me wilt verblijden met jouw persoonlijke ultieme top 3.

Groet, Jelle.

2 likes
  1. Rolex sub no date
  2. Omega speedmaster
  3. Blancpain fifty fathoms

Nummer 1 en 2 heb ik reeds in bezit.

Top man! Die Fifty Fathoms is ook een hele mooie.

Voor mij op een onbereikbare 1e plaats … de Breguet Classique, type aanduiding zegt al genoeg: klassiek, austere, een brok kwaliteit die generaties meegaat!

Op plaats 2, misschien door jullie niet verwacht, maar toch: deze Rolex Milgaus, met dezelfde kwalificaties als de Breguet :smile:

En op de 3de plaats, het wordt saai, maar eveneens met dezelfde kwalificaties, de A. Lange und Söhne Saxonia, flat!

Dank voor het kijken en een fijn weekend!!

2 likes

Plots schiet me een domme vraag te binnen: hoe swap je banden bij een Radiomir?

1 like

Bij mij kwam ie zojuist ook opzetten! Hoe?

De enige domme vraag, is die ene die je niet stelt :wink:
De draadlugs op een Radiomir, zijn eigenlijk twee haakjes die met een borgschroefje in de kast op hun plaats worden gehouden. Het is geen optimaal systeem, vandaar dat Panerai al in 1940 (4 jaar na de eerste Radiomir) met gewone lugs kwam. Dit filmpje laat zien hoe je dat doet op een Radiomir:

3 likes

Voor nu ?

Zeker de laatste, absoluut betaalbaar…
Ik hou van Rolex… :slight_smile:

1 like

gaaf dit, weer wat geleerd! dank:)

Voor mij op dit moment deze wat vreemde combo van 3
waarvan de blauwe Raketa dan ibij voorkeur in de cyrillische versie

niet dat ze onbereikbaar zijn maar het zal zeker wat de Oris betreft
wel zo blijven, gewoon een te grote drempel om een bedrag neer te tellen waar je ook een brommer voor zou kunnen kopen.

fijn weekeinde !

6 likes

die 24uurs is er ggaaf ja

Die blauwe is apart, is dat een soort perpetual kalender idee?

ja maar een verouderde… er zijn wel nieuwe modellen als dit met een kalander tot de jaren 2040 zoiets geloof ik :slight_smile:

Nautilus, Patek 5270, Fifty Fathoms

2 likes

Niet echt een perpetual kalender in de zin dat hij nooit bijgesteld moet worden,
je bent nog iedere maand bezig met het handmatig intellen van de datum,
deze kalender moet je meer zien als “opzoek functie” stel dat je wilt weten op welke dagdatum je over 3 jaar jarig bent dan kun je het met dit schema opzoeken.

je kun hem overigens eindeloos blijven gebruiken alleen moet je het jaartal anders instellen, voor 2015 gebruik ik op dit moment 1992
en dan kloppen de dagnamen gewoon weer met de dag van de maand

grt. Gerard

Simpel en doeltreffend, gaaf!

1: Patek 5970, misschien wel het mooiste horloge ooit?

2: Patek 5396: Moonphase + Calender, ik vind ze prachtig. Patek doet dit toch wel het beste mijn inziens. Had meerdere references kunnen kiezen, maar uiteindelijk toch maar de meest recente. Vintage wordt hij vanzelf.

3: Patek 5711: Het ultieme stalen sport model?

4 likes

IWC 3717-01 Fliegerchrono
JLC Reverso in staal
Rolex 5513

1 like

Ik houd van kleur, Niet alleen met horloges, maar ook met kleren, auto’s etc.
Helaas gaat in horlogeland kleur vaak niet gepaard met stijl; gekleurde horloges zijn helaas vaak van plastic :tired_face:

Maar niet altijd: hoog op mijn lijstje staan horloges die het beste kleur met stijl combineren.
Verder houd ik van chronografen; de mini-dials zijn voor mij de kers op de taart.
Daarom met stip op nummer 1:
Seamaster Planet Ocean Chronograaf, en wel met de oranje band:

Voor de meer dressy gelegenheden een prachtige blauwe chronograaf op nummer 2:
Chr. Ward C9 Harrison Blue Chronograaf:

Plaats 3 Twijfel ik enorm,
Ik vind de blauwe Sunburst dial van de Tissot PRS 516 Prachtig:, maar het is geen chronograaf.
De “oude” PRS 516 Chronograaf vind ik te druk…
De Nieuwe 2015 Chronograaf vind ik prachtig, maar heeft helaas die mooie sunburst dial niet meer…
Als ik de bovenstaande 2 al heb :smile: :smile: mag nummer 3 eventueel iets minder kleurrijk, dus daarom op nummer 3:
Tissot PRS 516 Chronograaf 2015:

2 likes

Dat zal dan wel een chinese of tweedehands brommer zijn :wink:
Met een beetje zoeken vind je ze aan veel minder dan de officiële prijs…
Als het je uitkomt in de toekomst zeker eens een Oris aanschaffen… btw ik heb de versie die je toont rond de pols gepast maar die viel te groot rond mijn pols. Ik ben uiteindelijk voor een BC pointer date van 40mm gegaan.
Bij Oris krijg je veel horloge voor je geld!

1 like