Wat is dat ene ding dat je zou veranderen aan je favoriete horloge?

Waarschijnlijk herken je het wel. Je bent in het bezit van een fraai horloge. Wellicht je favoriet. En toch is er iets dat steeds opvalt en knaagt. Niet genoeg om hem van de hand te doen. Maar toch, wat is dat ene ding dat je veranderd zou willen zien mocht je daartoe de mogelijkheid krijgen?

Ik trap af met de Rolex GMT-Master II. Ben hiermee erg in mijn sas, echter betrap mezelf er op dat de groene belettering op de zwarte wijzerplaat slecht te zien is. Dus, zou dit eigenlijk in het wit willen hebben.

Waar storen jullie je aan bij je favoriete horloge en wat zou je veranderd willen zien om hem verder te perfectioneren?

6 likes

Tja; deze is toch wel mijn favoriet :star_struck:
Als ik 1 ding mocht veranderen? De grootte.
44 mm & 22mm lugs ==> 40 mm & 20mm lugs en het zou perfect zijn.

4 likes

Het zit mij soms een beetje tegen dat alles om het goud heen nog van staal is.

40 likes

Ik had de kroon van mijn Pelagos lhd liever rechts…
De band van mijn Seamaster chrono liever met fijnverstelling in de sluiting.
En de hoogglans gepolijste band van mijn Avenger gmt liever geborsteld. Dus heb ik dat zelf maar gedaan. En de kast ook.

1 like

Ik zou graag deze pols willen veranderen, want het is niet de mijne.

26 likes

Hij is eigenlijk net iets te dik. Qua draagcomfort is de standaard Tuna daarom fijner. Maar toch missen die de flair van de Golden Tuna’s.

3 likes

De prijs! :joy:

19 likes

Meer diepte in de plaat en applied logo

9 likes

M’n Sarb035 zou 2mm dunner mogen.

1 like

De band naar een standaard oyster band en de tekst onderaan over de mooie dial weglaten. Overigens is dit niet uit mijn eigen collectie helaas.

5 likes

Mijn GMT master II zou de band van de sub moeten hebben. Dus met de geborstelde band ipv de PCL’s.

4 likes

Correct.

En de kast van de 16710.

En de bezel + insert van de 16700.

De prijs graag fors omlaag…

8 likes


LowerCase SBDN028

Vind hem voor mij nog iets te klein… maar hij is zwart en goudkleurig.

1 like

Zeker zo’n roze exemplaar:

Nee bedankt.

1 like

:joy:

Mijn advies is sowieso om de stalen versie om te ruilen voor een TT of gouden, maar zo’n vale insert hoef ik ook niet.

Doe dan zo’n oudje met een blueberry. Meer suave, minder compensatiedrang.

2 likes

Doe een goed voorstel

10 likes

Ook die mist de flair van zo’n originele Golden Tuna. Er is maar 1 enige echte. :grimacing::grimacing::+1:

Een fatsoenlijke band op een Seiko (op een GS en enkele andere modellen na)

4 likes

De prijs…

2 likes