Wat is de definitie van een Sportmodel

Ik vroeg me af wat voor de meeste mensen de definitie is van een Sportmodel.
Helemaal na de nieuwe Patek Cubitus waarbij ze over een nieuw sportmodel spreken

In mijn ogen zijn de volgende punten dan toch echt wel een must.

• minimaal 10 atm
  • een geschroefde kroon
  • Robuust en tegen een stootje kan

Hoor graag de mening van mede forum leden.

7 likes

Stalen of rubberen band.

2 likes

Helemaal mee eens.

Dus dit is geen sportmodel?

7 likes

Een horloge waar je niet mee gaat sporten omdat je dat zonde vindt/gevaarlijk/verboden is, maar je wel loopt te flashen als zijnde sportief

13 likes

hahah :rofl:

1 like

Crownguards.

1 like

Mooie versie. Is dit een LE?

1 like

Yep, 1 van 24 stuks.

Vraag het de gemiddelde middle-aged Amerikaanse man en je krijgt zoiets als antwoord…:smile:

17 likes

Ik zou saffierglas aan het lijstje toe willen voegen. Zeker voor de moderne sportmodellen

Afgeschermde kroon.

2 likes

Mooi! Ter ere van wat of wie was het? Gave kleuren!

Is een samenwerking met Fine Watch Club Genève.

1 like

Die Patek kubus is 3 atm toch?

Ook helemaal meet eens.

1 like

Ook helemaal mee eens.

• minimaal 10 atm
  • een geschroefde kroon
  • Robuust en tegen een stootje kan
  • Stalen of rubberen band
  • safier glas
  • crownguards

Inderdaad Piede, daarom kwam bij mij de vraag opeens wat zien mensen als een sportmodel.

Als in mijn ogen is 3 atm niet sportmodel waardig.

1 like

Ik moet tenminste zorgeloos het zwembad in kunnen springen met zo’n horloge. Dan is 100m een fijner idee dan 30m.

1 like

Die definitie bestaat niet.

De modellen die worden gezien als sportmodel veranderen ook in de loop der jaren.

In de jaren '30 was de Reverso een sportief model, bedoeld voor polo. Nu is het een dress watch.

In de jaren '50 kwamen de eerste Rolex sportmodellen, zoals de 6098 (het Everest horloge). Vandaag worden veel van deze pre-Explorers als dresser gezien.

Tegenwoordig wordt bij sportmodel vaak gedacht aan modellen met lume, redelijk waterdicht en vaak in staal. Maar een echte definitie bestaat niet. En de mede forumleden kunnen waarschijnlijk een enorm aantal voorbeelden noemen van sportmodellen welke niet aan het bovenstaande rijtje voldoen.

10 likes