Ik heb er ook eentje. Vooral mijn zoontje vindt het erg stoer dat ik een ‘bombers’ watch’ heb. Hij heeft hem me op verjaardag gegeven, geweldig want het is enige horloge dat ik van hem zou hebben willen krijgen. Mooi geprijsd, mooie historie (van Nobelprijswinnaar tot terrorist) en functioneel.
Meningen blijven altijd meningen. Je kan er hooguit meer waarde aan hechten afhankelijk van wie het zegt. En meningen kunnen goed onderbouwd zijn (met feiten (grote feiten kennis is expertise)).
Een feit is een feit, los van wie het zegt. Het klopt of klopt niet.
Dus ook is een dergelijke discussie over GS. Feiten spreken voor zich. Hoe ze geïnterpreteerd worden is een tweede. En welke mening daaruit komt een derde. Welke waarde daar dan aangehecht wordt…
Hee! Leuk! Een ouderwetse drogreden.
Een mening blijft toch echt een mening. En dat is een feit.
Haha, dat is gewoon slechte wetenschap. Hij was dus geen expert, maar werd als zodanig gezien. Eigenlijk was hij maar een broddelaar.
- “based on poor data and conflicting observations he had made”
Broddelaar:
https://www.encyclo.nl/begrip/broddelaar
Vandaag een mooie gezien en even kunnen dragen.
Balans komt het eerste in mij op. Het design, kleurgebruik, de afwerking maar ook hoe het draagt is goed in balans met elkaar. Niets overschreeuwd het ander maar complimenteert.
Ik vind dit wel heel imposante foto’s, maar ik kijk nooit van zo dicht bij …
Ik ga nog een robbertje crossposten, want nopjes. Hier, nog zo’n zielloos prul zonder karakter.
Maar voor wie niet dichtbij kijkt… Om de pols zorgen al die facetjes en details wel voor een zeer levendig geheel. Ook als je het van afstand ziet.
Wat is dit voor wijzerplaat?
Een kira zuri wijzerplaat. Daar zijn blauwe US limiteds van uitgebracht, trouwens. Kira zuri is al een oude techniek. Het zijn strips mica die in prints verwerkt werden om een gevoel van diepte te krijgen.
De mijne:
De oudere Limited:
En een video review waar het nieuwe en het oude naast elkaar worden gelegd (in het blauw):
Nu heb ik natuurlijk de witte budget versie, de SBGA465. Da’s omdat ik ten eerste de simpele oyster mooier vind, maar ook omdat het witte me meer aanspreekt dan poederblauw. En ik vind de geprinte power reserve toffer dan de sneeuwschuiver.
Overigens: De nieuwe Spring Drive white birch is vele malen mooier dan de voorgaande hi-beat white birch. De wijzerplaat is, net als je hierboven bij het kira zuri gebeuren ziet, veel subtieler geworden.
Dat spijt me voor je.
Gelukkig is er hoop dat je de beschaving weer in mag.
Maar je hebt natuurlijk gelijk, het is zo intens persoonlijk of iets je zegt of niet. Mij hebben Rolex, Omega en Lange nog nooit echt gegrepen, maar bijvoorbeeld wel weer neo-vintage Breitling of bepaalde Zeniths.
Als je GS mooi vind moet je bijna de nieuwe Zenith Chronomaster Sport en Defy ook mooi vinden. High beat uurwerken, met rete-strakke kasten waar vreemde vormen en bevels elkaar afwisselen… Het zal het stijltje zijn.
Ha, congratz! Ja, zo toch wel errug mooi!
En op jouw foto’s absoluut een ander soort wijzerplaat dan de Presage Sje073
Aha dat wist ik niet. Ik zie zulke patronen bij vintage ook wel ns langs komen.
Ik zeg doen.
Gave wijzerplaat!
Ja mooi, die bovenste heeft ook net iets meer sprekende wijzers.
Zeker de 6146-8050 is sowieso een wat meer uitgesproken model en maar 2 maanden in productie geweest.