Wat is de magie van Grand Seiko?

De vergelijking tussen GS en Patek gaat in mijn optiek prima op: er zitten absoluut een paar aardige modellen tussen, maar het gros is niet om aan te gluren.

‘Uiteindelijk iedereen aan de GS’……Nou, nog niet misschien!

Je vergeet de king Macgyuver.

Met knight rider heb je een punt, de overige machines hebben geen karakter. In letterlijke zin.

Maarreh, geen Trekkies in de zaal?

image

Of überhaupt sci fi fans?

Here I am, a brain the size of a planet…

How could i… mea culpa, fixed it;

1 like

We dwalen af dus ff n plaatje, deze is toch wel heel erg fraai hoor. Magie mwoa, maar prachtig qua vorm afwerking, Hitachi polishing…

7 likes

Eensch.

Ook al is de mijne niet blauw. :slight_smile:

6 likes

3 likes

Die is niet zo mooi. Reverso moet strak zijn. Niet dik, over gecompliceerd en druk. :wink:

Ik vind het anders echt indrukwekkend…

1 like

Ik ben opgegroeid tussen Engelse auto’s maar het is niet voor niets dat men in Australië niet de outback ingaat met een Laro😃. In dienst waren wij maar wat blij met de komst van het comfort van de G klasse.
Maar ik ben meer van beide. Een classic voor de fun en voor a naar b iets betrouwbaars.

1 like

Maar wat is nou fun? Ik kreeg vorig jaar van de Renault garage een Zoe mee voor een dag. Ik heb me een krul in de lul gelachen, dat ding is net een soort van crazy kart, maar dan geruisloos. Verder heb ik in eens in een 911 gereden, en zelfs een 944, een Celica, een MG cabrio. Jarenlang Saab gereden, nog een tijd Audi A4 Quattro… Uiteraard een tijdje C-klasse, maar ook een Starlet en een Tipo. Tja.

Mijn probleem met het argument van @Official_Timekeeper is dat ik nergens de “ziel” van inzie. Dat was nou precies wat @lassale bedoelde. Dingen werken of ze werken niet, en daarbij zijn ze comfortabel, ergonomisch of mooi, of juist niet, maar een ziel? Ik merk er nooit wat van.

Lol heb ik op de motor. En ofschoon ik meer affiniteit heb met het ene merk dan met het andere, zijn vrijwel alle motoren op hun manier wel leuk. Van de chopper tot de naaimachine, van de überdure tourmotor tot de 250cc crossmotor. Ook elektrisch is leuk.

Daarom heb ik, net als bijna iedereen hier op het forum, ook een kistje vol wat zich niet tot één merk of type beperkt. :slight_smile: Helaas kan ik dat met auto’s en motoren niet betalen.

4 likes

Ik vraag mij wel eens af of ik zelf nog een ziel heb. Maakt mij dan ook weinig uit bij horloges. Als ze maar mooi zijn.

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden mijn Porsche 964 verkocht, en voor 1/10e van de prijs een Renault Clio RS172 met 150.000km op de teller teruggekocht. Nieuwe Bilstein set eronder, lichte OZ wielen gemonteerd, goede Michelin banden. Elk ritje lol. Dat is meer dan “ze werken of niet”.

Als het alleen ging om “ze werken of niet” dan droeg iedereen hier wel een Casio F-91W. Die draag ik als ik ga zeilen. Daar is hij heel functioneel.

2 likes

Kan natuurlijk allebei een beetje irritant overkomen :grinning_face_with_smiling_eyes::wink:

1 like

Als je discussies met argumentatie die er op gericht is de ander wat in te doen laten zien irritant vindt moet je je een beetje achter de oren gaan krabben, want dan is een Forvm misschien niet de juiste plek voor je. :slight_smile: En met “je” bedoel ik niet jou persoonlijk, maar meer “men”.

Dat is omdat die argumenten vaak meningen zijn die verheven worden tot feiten. En dat de discussies om een ander wat in te laten zien net zo subjectief zijn als “wat is mooier; blauw of rood?”. Maar kennelijk neemt men hier regelmatig geen genoegen met de mening van een ander en zal kosten wat kost de eigen mening als feit worden gehanteert.

5 likes

Hier nog steeds een steilneus Combi Coupé uit 1986.
Nog tips voor een nieuwe niet al te dure motor helm voor een heropstapper. Mijn oude Arai is niet meer ok na zoveel jaar opslag.

U heeft rood haar? :innocent:

3 likes

Ik presenteerde niet mijn eigen mening, maar die van een gerenommeerd autojournalist. En hoe meer iemand expert is op een bepaald terrein, des te meer zijn mening als een feit gezien zou moeten worden.

2 likes

Ik heb eigenlijk standaard een f 91 w in de classic liggen omdat die evenals de 5600 bij mij hetzelfde tijdsbeeld en gevoel oproept als de auto. Net als mijn voorraad cassettes met opnames van " VPRO’s wilde wereld" of “Ben Liebrand 's in the mix”.

1 like