Wat is de magie van het duikhorloge? Ik begrijp het niet.

En dan laat je een GMT master zien :upside_down_face:

11 likes

Tja, duikhorloges, ik heb er denk ik een stuk of 12!
En ja ik ben duiker, voorheen Duikinstructeur en nu meer freediver.

De stoere uitstraling, de zware afwerking en keuze uit rubber of staal maken het echte klokken voor dagelijks gebruik. Ze mogen vies worden, afgeborsteld onder de kraan etc.

En dan de materialen, zware stalen klokken, iets minder zware titanium klokken en die geweldige bronzen klokken!

Na een reeks Citizen en Seiko’s heb ik ook wat specials zoals de Autozilla, het enige horloge met een bijnaam;-).

Ik heb 3 bronzen klokken, geweldig met zo’ n mooie donkere patina. Hiervan 1 kroonjuweel, een IWC Aquatimer Charles Darwin. Deze bewaar ik hoofdzakelijk in de kluis, dat gaat een erfstuk worden voor mijn zoon. Hij heeft immers mijn liefhebberij voor zowel duiken als de bijbehorende klokken overgenomen.

Dus waarom duikklokken? Nou, daarom dus.

Groetjes
Jos

5 likes

Deze heb ik veel om naar mijn werk.
En mooi brons is niet lelijk;-)

2 likes

Ik heb een stuk of 20 duikers in alle prijsklassen, het zijn samen met wat gshocks de enige horloges waar ik plezier in heb, als deze type horloges er niet waren, zat ik niet op dit forum, dressers vind ik te saai en vintage te gammel.
Maar gelukkig hebben we allemaal verschillende smaken en het belangrijkste is dat je plezier hebt aan de hobby :blush::yum:

4 likes

Duikhorloge natuurlijk :stuck_out_tongue:

Dit is een duikklok:

6 likes

Mooie plek om je horloges te bewaren :+1::fish:

2 likes

Ik heb mijn diver gekocht om mee te duiken. En alleen daarom.
Maar dat was 47 geleden toen er nog geen computers waren.
Maar zelfs toen ik mijn Suunto had, droeg ik het horloge er naast.
Zeker handig als je in getijden water duikt; dat kende de computer niet.

Maar istie mooi? Nee, niet echt.
Wel apart, de 1975 Seiko Grandfather Tuna.

5 likes

Om te janken. Heb al zovaak meldingen in die tacho gehad over dat soort dingen. Beetje flexibeler zou wel fijn zijn.

1 like

Tja, dat klopt, maar ik blijf zo’ n dik horloge een klok noemen :wink:

1 like

Haha, nou ik vind eigenlijk dat als je 9 uur achter het stuur hebt gezeten op een dag dat het wel voldoende is. Ik vind de hele wet best wel prima. Je moet immers ergens een grens trekken toch. In mijn geval ben ik immers wel verantwoordelijk voor soms tot wel 90 mensenlevens. Focus in het verkeer moet dan wel top-notch zijn.

Ik vind het zelfs schandelijk dat bedrijven de werkdagen al willen oprekken van 15 uur naar 16 uur per dag.

De tijd zal het wel leren waar het heen gaat.

2 likes

Omdat het vaak robuuste modellen zijn voor echte stoere mannen en dat ben ik.

Ik zit al tegen huilen aan bij B&B vol liefde :rofl:

8 likes

Besteld :slight_smile:

1 like

Ik herinner mij een programma op Duitse tv over toerbuschauffeurs bij een malafide bedrijf, die het niet zo nauw nam met die rijtijden nl. :frowning:

1 like

Prachtig

Dat gaat het bedrijf en de chauffeurs vanzelf een keer veel geld kosten.

1 like

Yes die zijn er helaas ook. Maar je bent er altijd zelf bij. Voor zo’n werkgever zou ik niet werken.

Er is inmiddels een tekort aan chauffeurs door voor die baas zijn er 20 anderen die het wel nauw nemen.

Kan echt niet in mijn beleving. Sowieso is het goed de dresscode weer eens wat aan te scherpen. Laatst was ik op een bijeenkomst (smoking) en dan zie je echt zoveel foute dingen. Horloges onder smoking, bruine schoenen onder een zwarte smoking, gekleurde vlinderdassen, stippeltjes shirts. Kan gewoonweg niet. Dat is hetzelfde als een Alibaba strap om je Rolex leggen of een elektronische Casio voorzien van een Milanese band. Ooh man…mag ik nog even doorgaan? Fout fout, punt! :innocent:

3 likes

Ja als buschauffeur is het natuurlijk ook weer anders.
Maar ik bedoel meer dat als ik beetje in de buurt bezig ben ik bijvoorbeeld 7 uur doe om 4.5 uur te rijden. Maar dat is wettelijk dus niet toegestaan terwijl ik die dag amper aan het rijden ben.

Ja klopt, maar gewoon lekker er een 45 min instoppen aan pauze, dan is er niets aan de hand. Een schoon geweten is ook fijn, mocht er ongewild iets ergs gebeuren.

Haal je het echt niet… ja goed, bonnetje printen voor een artikel 12.

Maar 24 artikel12 bonnen inleveren bij een controle is dan natuurlijk ook geen goed plan bij een Italiaanse agent🤪

Even ontopic [quote=“Breitling-supertall, post:201, topic:411797”]
Dat is hetzelfde als een Alibaba strap om je Rolex leggen of een elektronische Casio voorzien van een Milanese band. Ooh man…mag ik nog even doorgaan? Fout fout, punt
[/quote]

Ik wil hier trouwens aan toevoegen een Diver op leren band! Voor die keer dat je dan eens impulsief kan plonzen🤣

1 like

Tudor blue :blue_heart:
Ik begrijp het wel .

5 likes