Out of focus maat, heb ik ook wel es
Eens, kan niet. En dan lekker in het zoute water plonzen. Oh zo lekker…
Ik ben al blij als de meerderheid zich aan een dresscode houdt bij een event.
Vergeet niet/ dresscode is juist bedoeld om mensen zich niet ongemakkelijk te laten voelen…
Smoking is bij mij geen horloge, zelfs mijn Cellini niet.
Pak is inmiddels - ttenzij geen jasje - geen duiker, hoe plat de Seamaster ook is.
Casual is een casual horloge en dus ook geen DJ 36, tenzij extreem SMART casual maar dan zit er weer vaak een jasje bij.
Duikers zijn casual voor mij.
Ik snap niet echt goed wat sommigen toch met etiquette en dresscodes hebben wat horloges betreft.
Dit kan niet, dat heurt niet…
Ik zou de oorsprong van de etiquette regels eens opzoeken.
De adel en de elite hebben vroeger de etiquetteregels bedacht om zich te kunnen onderscheiden van de alsmaar rijker wordende bourgeoisie.
En konden elkaar zodoende herkennen aan die eigenschappen zodat er alsnog op even rijk volk neergekeken kon worden.
Onderscheid moet er zijn nietwaar? 
Zelfs de Europese adel laat tegenwoordig in veel gevallen de etiquetteregels varen als het om horloges bij bepaalde outfits dragen gaat.
Dus nu is het omgekeerd. 
Het plebs maakt zich nu nog druk over wat wel en wat niet te dragen bij bepaalde outfits.
Over etiquette wbt tafelmanieren nette omgang en manieren niks dan goeds natuurlijk. 
Ik kan je wel vertellen dat ik er aanvankelijk precies zo inzat, maar nu op zoek ben naar een duikhorloge. Geef het dus een paar maanden, en dan valt het kwartje misschien ineens, net als bij mij dus.
Etiquette zit erin geramd, blijf erbij dat dit niks te maken heeft met peupelvolk of elite. Etiquetten zijn er om er voor te zorgen dat niemand zich over of underdressed voelt tijdens een event. Daarbij toon je in mijn beleving respect voor degene die het feest of eventueel organiseert als je jezelf daaraan weet te houden.
Op dat gebied is er niks mis mee natuurlijk. 
Beetje sneu als je in je smoking aan komt zetten als er tenue de ville staat idd.
Dat is om zich nu te onderscheiden van die nouveau riche die zich druk maken om etiquetteregels 
A wise man once said, “bees don’t waste their
time explaining to flies that honey is better than shit.”
Dat gezegd hebbende, do your own research 

Mag je niet met je smoking door de stad lopen? 

Ik maak me er niet zo druk om. 
Vaak zie je als er veelvuldig met etiquetteregels gestrooid wordt dat er na een paar glazen wijn toch dat vismes door het botervlootje heen getrokken wordt…

In smoking, dat dan weer wel! 
Wel
Lastig allemaal hoor.
Smoking kan ik nog begrijpen. Maar verder kijk ik naar Italianen. Als die het kunnen, kan ik het ook 
Leuk artikel!
Welk merk is de 2e? Stee…ve
Hebben! 
Misschien een goede voor een ander topic. Maar afhankelijk van wat je BBQ’t zijn zowel tijd als temperatuur een factor.
Bijvoorbeeld bij spareribs, brisket, procureur etc.
Dus allebei een beetje gelijk!
En om niet helemaal uit de bocht te vliegen: Ik vind divers tof.
De Britten hebben etiquette zo’n beetje uitgevonden.

Altijd een goed idee, zeg ik met m’n Italiaanse roots. 
Steeldive. Te koop op ali voor ruim 100 euro op stalen band. Saffier en Seiko uurwerk.