Dat hangt enorm van het horloge af. Dresswatches mogen 34-36mm zijn. Divers 39/40. Maar ik vind de Royal Oak bijvoorbeeld het mooist in 33mm, wat als een 35/36 valt.
Nogmaals: verschilt per specifiek model.
Dat hangt enorm van het horloge af. Dresswatches mogen 34-36mm zijn. Divers 39/40. Maar ik vind de Royal Oak bijvoorbeeld het mooist in 33mm, wat als een 35/36 valt.
Nogmaals: verschilt per specifiek model.
Het is de voorpret dat mij aan het kopen zet!
Edit, @junior. Het is net Harddrugs, gisteren genomen en nu alweer uitgewerkt.
Valt weinig zinnigs over te zeggen, denk ik. Sommige mensen dragen grote horloge’s ondanks dat ze smalle polsjes hebben, persoonlijk vind ik dat geen gezicht. Sommige mensen dragen kleine horloge’s maar hebben hele brede polsen, ook dit vind ik geen gezicht. Maar dat is persoonlijk, een ieder zijn smaak.
Zelf draag ik alles van 34 mm (vintage Rolex) tot en met 38 mm, maar het belangrijkste vind ik de L2L maat. Voor mij is 46 mm echt de maximale maat. Ik hou er niet van als de band recht naar beneden valt van de kast maar nog een klein stukje over de bovenkant van de pols loopt.
Ik geloof je op je woord.
38mm voor ronde horloges
Lug to lug mag tot 47-48 zijn
Maar dat is voor mijn 18cm pols… Verschilt natuurlijk heel erg van persoon tot persoon.
Rechthoekige en vierkante horloges heb ik nog niet ontdekt. Ben benieuwd wat ik daarin mooi vind.
Heeft iemand daar een vuistregel voor?
Gaat niet om de maat maar wat je er mee doet. @Blufkakel heeft bijvoorbeeld een horloge van 34mm in het blauw staan omdat hij toch een maatje groter nodig heeft.
Kan de beste overkomen
Alles tussen 41 en 43mm
Duiker 42mm, chronograaf 44mm, flieger 47mm
30mm kom ik nog nèt mee weg, 34 staat prima voor dresswatches, 36 ideaal en 40mm is maximum.
36 a 37
Tussen de 35 en 43. Ik heb een 42 die draagt als een 40 en een 38 die ook draagt als een 40. Beetje afhankelijk van type dus.
Voor mij 42 cm.
Kijk, er zullen ongetwijfeld allerlei meningen hierover zijn. Maar het antwoord is 38mm. Ik zal dit binnenkort wetenschappelijk onderbouwen.
39-41mm is qua draaggemak toch wel ideaal. Van 44mm en groter krijg ik altijd spijt.
Maar belangrijker vind ik toch t gewicht. 150 gram+ is n no go.
41-43… max l2l 52mm
Min l2l 48mm
Te klein is verschrikkelijk! Vind ik er niet uitzien
Afhankelijk van pols en type horloge. Geen zinnig antwoord op te geven
Dress watch: 36-38mm
Sportieve watch: 38-40mm
Pilot watch: 39mm
Dat is niet kinderachtig…
Dat dus.
Vierkant of “tank” en vintage mag op mijn 17,5cm pols gerust tot 33 mm.
Modern dresser en sportief 38-40 mm.
Duikers 40-44 mm
Verder gaat het ook om pasvorm, lug to lug, hoek waaronder de lugs “afhangen”.
Ik denk dat dit alles niet in getallen en regeltjes vast te leggen is.