Wat is de perfecte maat van een heren horloge?

Zelf vind ik alles tussen 39 - 42 de beste maat maar wat vinden onze mede forum leden?

Alles al om de pols gehad van 38 mm tot 44 mm, afhankelijk natuurlijk van de pols omvang is dat bij iedereen verschillend maar … persoonlijk (heren) maat alles wat kleiner of groter valt niet in mijn voorkeur. AUB wat heeft u voorkeur?

6 likes

Ik rock alles tussen 40 en 44mm, maar afhankelijk van de lug2lug maat. Max 48mm kan.

Dat gezegd hebbende, ben ik me nu aan het oriënteren op 37tm39mm

5 likes

Zijn al een hoop topics over dit onderwerp volgens mij :slight_smile:

35 - 39mm voor mij :+1:t2:

8 likes

Voor mij ergens tussen 36 en 42mm. Maar ik heb ook wel een paar grotere horloges, die op mijn pols (17,5 cm) toch prima draagbaar zijn. Dus, eigenlijk niet zo te zeggen. Ligt heel erg aan het horloge: lug-to-lug, grootte van de lugs, kastvorm, dikte van het horloge, grootte wijzerplaat, etc…

4 likes

Er valt gewoon geen zinnig antwoord op te geven. Passen die handel. Horloges uitsluiten omwille van de diameter is hokjes denken. Het verrijkt je leven niet.

22 likes

Het hangt nog steeds erg af van de grootte van de pols, denk ik, voor mij is het niet kleiner dan 40 en het kan oplopen tot 48

4 likes

Ja lijkt me een persoonlijke voorkeur.
Vintage is klein maar als je dat 2 weken draagt ben je daaraan gewend en als je dan een 40 mm gaat dragen lijkt hij giga groot.
En ga je daarna weer vintage dragen loop je te kijken van wat is die klein.
Denk een kwestie van gewenning en hoe groot is je pols en wat vind jezelf goed en fijn qua grootte.

5 likes

Alles van 34 tot 43. Maar niet elk horloge.

Er is geen standaard maat voor een herenhorloge.
Alles is persoonlijk.

6 likes

Van 36 tot 44 millimeter

2 likes

Ik draag alles tussen 25 en 45 mm. Sweet spot ergens in het midden, 35-36 mm.

1 like

Hoe Lang is een Chinees.

12 likes

Maar Wie is zijn zus.

11 likes

Ping Lang… :rofl:

7 likes

Ik draag tussen 37 en 51 millimeter, maar ik vind 37 tot en met 46 echt de sweetspot. Gek genoeg vind ik 40 -42 níet fijn. Te klein om groot te zijn, te groot om klein te zijn.

Dat was toch zijn broer? :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat is kabouter Pe Nis.

3 likes

De maat zegt mij nix.
Ik heb horloges van 34 mm tot 48 mm en ik draag ze allemaal.

1 like

Ik heb 'n Hoe Lang. Voor een chinees vind ik hem best mooi afgewerkt en hij loopt redelijk precies. Niks mis mee, dus

36 t/m 42mm

1 like

Heb nu 44, die voelt als een 42 mm. Ik heb bij duikhorloges een voorkeur voor een maatje groter, maar 40mm kan wat mij betreft ook. 38 of minder is niet mijn kopje thee, hoewel als het een mooie vintage chrono of dresser is. “De perfecte maat…” bestaat niet bij mij. Case by case. :sunglasses:

Je hebt gisteren een NA besteld, afgelopen maand twee ontvangen en je bent je “nu [alweer] aan het oriënteren” :thinking: gaat lekker Kleine! Lijkt verder helemaal niet op een koopverslaving ofzo. :joy:

2 likes