37-39 mm vind ik voor m’n eigen pols perfect. Dan zie je de band nog mooi.
Maar dat is voor iedere pols anders natuurlijk.
37-39 mm vind ik voor m’n eigen pols perfect. Dan zie je de band nog mooi.
Maar dat is voor iedere pols anders natuurlijk.
38 mm.
Polsomtrek speelt, vooral in een combinatie kleine pols/groot horloge. Maar proporties of stijl van het horloge zelf ook. Zo een Cartier Tank bv moet altijd ‘klein’ blijven. En sowieso elke dresser van 42, 43, … vind ik er compleet niet uit zien.
Deze persoon zou polsgewijs makkelijker groter kunnen, maar dit plaatje ziet er m.i. perfect uit. Je moet zo een Daytona niet in 45 mm gaan maken:
En smaken verschillen dus … ik vind zijn horloge dus te klein …
Tja het verschilt een beetje per horloge… En heb ze dus ook in verschillende maten… Maar 42/43 mm vind ik wel het mooiste staan
Voor een OP- of Datejust-achtig horloge is 36mm prima. De GS in 37mm bevalt mij echter ook uitstekend.
Een duiker zou ik meer zoeken in de 40 tot 43mm range.
Ik draag vintage horloges van ca. 33 mm tot 39 mm groter zou ook kunnen maar die heb ik nog niet.
Zolang het maar niet groter dan 42mm is
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar I like it small. 34-36mm vind ik het mooist op mijn 16,5 cm pols. Uiteraard mag een diver iets groter zijn, maar 38-39mm vind ik dan wel genoeg.
Mijn voorkeur met een 17 à 17,5 cm platte pols met relatief brede handen : 36 - 39mm naargelang het model.
Echter hou ik dit als richtlijn aan. Er zijn steeds uitzonderingen op de regel.
Verrek, dat klopt!
Ik kom op afgerond 42mm (17,5+24,2) en laat dat nou net dé “ideale” maat zijn, die ik graag zie bij een duikhorloge. Is er ook zo’n sommetje voor een dresswatch?
… leuk zeg. Handig ook.
Bij mij klopt die formule niet, ik kom uit op 47 mm maar ideaal voor mij is 41mm-45 mm. Ik heb wel een Panerai van 47mm maar dat zit net iets boven mijn comfort zone.
36.5 is de beste maat.
Als je ketting maar goed zit toch?
Als de lugs - recht van boven gezien - maar ‘binnen de pols vallen’.
Ik zie nogal eens foto’s van trotse eigenaren van een nieuw horloge waarbij ik denk: zonde…
Uitzondering (wat mij betreft) :
een G-shock of sporthorloges zoals die van Garmin mogen wel een tikkie groter zijn.
36 mm voor bijvoorbeeld een Air man 1, Nomos of Explorer of een Seiko 5 je
38 mm voor bijvoorbeeld de Sarb017
40 mm voor een duiker. Maar ik kan ook 42/44 aan. Alleen koop ik dat niet meer.
Ik heb nog een chrono in 40 mm met vrij korte lugs.
Dat gaat alleen vind ik zo’n Selitta 500 automaat tegenwoordig te dik.
Confectiemaat van je jurk minus de lengte van je valse wimpers in cm.