Draagt groter ehh, geen bezel, witte plaat.
Dat ik weet is er buiten de divers om geen Quartz Grand Seiko groter dan 40mm. Als die al klein vallen zou ik niet die kant op gaan. Spring Drive en Hi-Beat kunnen aardig in de papieren lopen, dus dat wordt ook lastig.
Ik denk dat de zilverkleurige SBGR307 een uitstekende optie voor je zou zijn. Of anders de SBGR309, in het zwart. Zijn beide ‘gewone’ automaten van 42mm. Net een slagje groter.
Met 20cm pols zou ik gewoon ‘all the way’ gaan. Dikke kast, gave plaat en de dikte maakt dan ook niet zoveel uit:
De beste Grand Seiko onder 5K is in mijn optiek een Citizen Chronomaster.
Ik vind die band het beste bij het horloge passen van alle opties die ik tot nu toe op de mijne geprobeerd heb. Hij is ook sportief, nietwaar?
Maar niets houdt je tegen om voor tussen de 25 en 200 ballen een rits bandjes te kopen en te wisselen natuurlijk. Sterker nog, het comfort kan omhoog schieten omdat je dan ook een gesp kunt hebben in plaats van zo’n stomme vouwsluiting.
Ik vind zelf mijn GS met 44GS kast ook mooi, maar weet niet of jij 'm de ultieme zou noemen:
Clean en mooi, maar ergens iets te degelijk.
Ook zou ik de SBGX331 in de race willen gooien.
Ik loer er nog steeds naar.
Trouwens: Staat een SBGV225 te koop, en een SBGH001.
Dat zijn allebei 40mm kasten, allebei onderscheidende GS uurwerken, allebei ook mooi, al is de high beat wat dik.
Heel fraai deze!
Ik vind het geweldig dat er zoveel verschillende modellen zijn en dat iedereen zijn eigen GS grail voor ogen heeft. Voor mij was het allereerst echt de spring drive en 3 maanden later kwam ik erachter dat het mij om de schoonheid van de dial ging. De kleurcombinatie van de Superman vind ik op dit moment mijn grail GS, maar ik vind het relief op de dial ook grailwaardig (sbga 413 of snowflake) GS prikkelt je voortdurend en ik ben ook hee benieuwd of er nieuwe modellen uitkomen waarbij de grail weer verlegd wordt…
Aan het H.F. diner heb ik nog een fraai boekwerk over gehouden met alle dan toe te koop zijnde G.S. modellen.
Tegen 5 euro verzendkosten stuur ik dat op. Wie het eerst komt etc. 
Graag een P.B.
Ohh daar sta ik wel voor open, ik stuur je even een pb
Stoorde zo een formaat niet ?
Mhm die citizen is mooi maar … mwah.
De sbgx331 is ook wel het bekijken waard , bedankt voor je input
Gewoon die van @whisky in het blauwe pakken! 40mm met witte plaat en stalen band dus die gaat groot dragen. High beat, blauwe secondewijzer. In heel goede staat en mooie prijs 
Een van zijn foto’s:
Dat was snel! 
Dik uurwerk ja.
Ftfy 
Nee, ik prefereer 38-40 mm, deze zat daar met 37mm net onder.
Met een lichtere plaat zou ik dit formaat zeker weer overwegen
Yup. 
Ik denk dat deze juist niet uit de mode raakt omdat deze zo anders is. Maar misschien niet geschikt als “daily watch”.
Wat was het typenummer ook alweer van deze