Wat verwacht je van iemand uit een land met het aantal inwoners van een grote stad dat desalniettemin drietalig is, zeven regeringen heeft en evenzoveel parlementen.
@redbull trek je nou niets aan van iedereen. Komt door het tijdstip en de lange lockdown. Geloof mij nou maar gewoon. De schroevendraaier, wel een kruiskop gebruiken als die niet krast heb je de jackpot !!
Ik ben niet materialistische ingesteld, het uurwerk komt v mijn moeder die het me cadeau heeft gegeven, zij heeft het gekregen van haar moeder, wiens zoon piloot was bij de Belgische luchtmacht en gestorven is tijdens een oefen vlucht TS BelgiĆ« en Engeland, ik veronderstel dat het na het overlijden gegeven werd aan de nabestaanden. Mijn moeder heeft het uiteindelijk gekregen omdat zij naar een rusthuis moest, het heeft infeitte jaren in een lade of kast gelegen. En zo is het bij mij gekomen⦠De juwelier zei tegen me beter verkopen, zeer fragiel, niet waterdicht, enz.ik ben nog steeds aan het denken wat ik ermee zal doen, tis niet dat ik het te koop zet, dat ik het zal verkopen he, ik kan steeds v gedacht veranderen, snap jeā¦
waarom verkoop je het dan⦠zou ik nooit doenā¦
Ouders en grootouders hebben het horloge met alle zorg bewaard, mega veel historie. Henk krijgt hem in zijn bezit en knalt hem de volgende dag op internet.
Lekker man, bieren!
gelukkig is hij niet materialistischā¦
Ik wou gewoon de effectieve reeele waarde ervan weten, een mens is nu een maal nieuwsgierig als hij iets krijgt⦠En ik ben nogal een type dat dit soort uurwerken niet zal dragen want ik weet als ik 1 keer de afwas doe en vergeet dat ik hem aan heb hij kapot is⦠Vbā¦
Niet nieuwschierig, je hebt hem al te koop staan en je bent bang dat je te weinig vangt. Wees gewoon eerlijk man.
Als jij eerlijk bent over je intenties zal je niemand horen zeuren. Als je er zo verhaal omheen draait wel.
Oftewel: Hoi HF, ik ben ⦠ik heb een horloge gekregen die ik wil verkopen omdat ik ze zelf niet draag. Wat denken jullie dat een reële prijs is? Bedankt voor jullie hulp.
Groeten
Het horloge moet er helaas origineel zo uit zien:
Deze hebben een klikdeksel dat niet goed waterdicht is, waardoor de wijzerplaat helaas aangetast geraakt zal zijn. Waarschijnlijk het radium uit de wijzers gevallen. Zo gaat dat met een militaire chrono uit de jaren 40-50. Een pientere horlogemaker heeft dan maar een andere passende Tissot chrono plaat en wijzers gesourced. Het rechter subdial wijzertje zat niet bij zān set dus dat heeft ie met wat creativiteit aangepakt.
Zó kom je dus met een aannemeijk verhaal tot een chrono met correct gegraveerde militaire caseback en met binnenwerk dat fout dateert, en wijzerplaat en wijzers die allesbehalve military spec zijn. Geen enkele militaire contractor zou een chrono met witte plaat en gouden indices en wijzers aankopen hoor, dat kan ik je wel zeggen.
Hangt een mooi verhaal aan, hou eraan vast, geniet ervan, want voor verzamelaars is met het vervangen en aanpassen over de jaren helaas alle waarde verloren gegaan.
Ps: pas op voor opkopers die de caseback willen om op een āgewone chrono te zetten met de correcte military parts. Die ziet zān verkoopprijs naderhand van zān āissued pieceā maal 3 gaan met deze actie.
Klinkt als een mooi verhaal!
En nee, vintage horloges zijn kwetsbaar, maar ook weer nier helemaal ākruidje roer me nietāsā.
Wat let je om hem op te laten knappen en bij gelegenheid te dragen en van te genieten?
Nee, dat snap ik niet.
Je zet iets TE KOOP om het te VER-KO-PENā¦
Anders had je wel hier of op facebook fotoās zonder verkoopmotief geplaatst.
Je komt op mij over als iemand die weinig affiniteit heeft met vintage horloges, weinig affiniteit met het verhaal achter dit horloge.
Maar vooral als een gelukszoeker die ergens in zijn achterhoofd het idee heeft dat er op nota bene 2ehands punt bee ee ineens iemand met tranen in zijn ogen bij je langskomt die eindelijk na 54 jaar zoeken zijn graal heeft gevonden en 1200 eypo uit zijn zak trektā¦
Is dit weer die gozer van de achterdeur van de kringloop die de vorige keer kwam lopen zaniken met een kist Pontiacs en toen zo grof deed tegen @Maurits?
Heb het even laten uitzoeken weet niet waarom maar het gaat mij aan het hart. Jouw verhaal heeft mij echt gegrepen. Afijn indien het horloge de krastest heeft doorstaan is die exact 111⬠waard ex btw. Daarvoor kan die worden ingekocht.
Alsof bij een cadeau de waarde ertoe doet!
Man, man, manā¦
Idd, als het financieel het emotionele niet overwint, blijft het van mij⦠En dat is voor elk mens anders⦠Voor 1000 of 2000 gaat hij niet weg hoor.
Delete je advertentie maar!
Snap ik volkomen. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen. Ik zou het nooit verkopen. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
Shit⦠wilde net 2000 bieden
111⬠is snel verdiend al zeg ik het zelf!