Wat is dit voor merk: Meyers

Op catawiki zag ik dit merk voor het eerst en gezien de bedragen die ervoor geboden worden lijkt het wel iets bijzonders. Ik had er echter nog nooit van gehoord, wie wel?

P.s. ik vind de vraagprijzen belachelijk en verder spreken de modellen me niet aan.

2 likes

En dat voor een quartz? De gewone Fly Racer staat op Chrono24 voor $ 685,00 dus ik denk een gevalletje “hoge prijzen, veel korting”…

2 likes

Ben ook benieuwd naar reacties. Ik ben dit ook al enige tijd aan het volgen op catawiki. Gaat inderdaad meestal vlot over de 1000 euro (zelf naar 2000 voor sommige modellen).
Ken het merk ook niet echt. Ziet er populair uit in Frankrijk doch verder weinig info.
Heb ergens gelezen dat madonna er zot van zou zijn…
De fly racer op Crono 24 is volgens mij wel occasie.

Is da geen occasie? (hoe dan ook; bij een originele prijs van +5000 zou een occasie van 600 euro wel goedkoop zijn bij een echt goed merk)

Mijn moeder heeft er net een gekocht. Een lady chrono beach diamond of iets dergelijks. Het is een quartz.
Horloge ziet er best ok uit moet ik zeggen. Voelt solide aan. Maar ik vind het erg veel geld. Ze heeft er 1200 voor betaald, via Catawiki.
Het is een horloge met veel briljantjes, die zijn op zich al veel waard.

Ik heb zelf de chrono’s op nul gezet, maar dat was heel simpel met de knopjes te doen.

Heb haar gevraagd om op te Letten of het goed loopt. Vandaag zag ik dat hij vijf minuten achter loopt.

1 like

Ligt aan het karaat van de briljantjes. De meesten zijn te klein om echts iets waard te zijn en dan gaat het om 5 euro per stuk ofzo.

RobinH Schreef:

Het is een horloge met veel briljantjes, die zijn
op zich al veel waard.

Als dat gewicht in één briljant zat, zou het een redelijke waarde hebben. Die kleine briljantjes op zo’n horloge, door juweliers wel minachtend gruis genoemd, hebben weing waarde.

Ik heb zelf de chrono’s op nul gezet, maar dat was
heel simpel met de knopjes te doen.
Heb haar gevraagd om op te Letten of het goed
loopt. Vandaag zag ik dat hij vijf minuten achter
loopt.

Dat op nul zetten, suggereert dat het een kwarts is. Dan is -5m op een dag achterlijk veel.

Maar nog steeds lost dit de vraag van de TS niet op :S

1 like

Nooit eerder van gehoord maar het is een vrij nieuw Zwitsers merk. Ze gebruiken ETA quartz, maar ook her en der mechanische uurwerken.
Luxe merk voornamelijk gericht op vrouwen, gezien het design en het gebruik van (veel) briljantjes. Schijnt vrij snel populair te zijn geworden onder de Jet Set en voornamelijk in Amerika.

Als ik op www.lauritz.com kijk dan gaan/gingen die Meyers horloges daar voor heel wat minder weg als bij catawiki.
Je kan ook nergens onafhankelijk bevestigd krijgen dat die horloges werkelijk zoveel waard zijn of zoveel kosten.
Een enkele simpele video op youtube en een enkele website van Meyers overtuigen mij niet moet ik zeggen.
Ook lijken de veilingmeesters van catawiki hun schattingen voor die horloges de laatste maanden simpelweg langzaam aan te verhogen.

Ik heb twijfels

1 like

ter info, het merk is sinds enige tijd van eigenaar gewisseld. het kon haar openstaande schuld aan een Antwerpse diamantair niet meer betalen naar verluidt en is nu eiendom van deze diamantair. kwaliteitsspul van wat ik gezien heb.

Ben dit Merk aan het natrekken, het werd eerst veel via Lauritz.com verkocht zonder advies prijzen en ze gingen daar weg tussen de 700 en de duurste 1400 euro’s maar word nu nergens meer verkocht dan alleen nog via CataWiki. Deze zetten er een hoge adviesprijs op zodat ze voor idiote bedragen weggaan. Dit is ook zo gegaan met Calvaneo en later zag je deze weer voor rond de 100 euro overal staan .

2 likes

Ik ben met Catawiki in contact, eens afwachten of zij het ook gaan onderzoeken.

Het idee is dat het een exclusief merk is, maar is dat zo ? Op het internet wordt het horloge nergens tegens die winkelwaardes verkocht dus de prijszetting is fake. Dat wordt ondersteund door het feit dat de website meyers-watches.com een gratis website is met gefingeerde prijzen. Je kunt deze peperdure horloges in een “winkelmandje” doen en afrekenen. Maar als je wilt afrekenen kun je helemaal niet afrekenen (probeer maar). Als je contact met deze dure winkel wilt opnemen dan krijg je alleen een email formulier zonder enig adres of telefoonnummer.

Als je op zoekt wie de eigenaar is van meyers-watches.com dan kom je uit op Eli Janovsky en die heeft een vertaalservice bureau in Israel

als je op linkedin kijkt heeft deze Ely Janovsky helemaal niets van doen met een horloge merk, laat staan dat hij dure horloges verkoopt. Hij is of een katvanger of een zwendelaar.

De horloges zouden zijn verkocht bij: mayors en londonjewelers

maar dat klopt niet.

In ieder geval klopt het niet dat de winkelwaarde zo hoog is, want er is geen winkelwaarde. Nu worden de horloges alleen via catawiki aangeboden en ik denk dat jullie de naam hoog willen houden. De hoge winkelwaarde notering geeft de bieder onjuiste informatie.
Als ik al informatie vind over Meyer watches dan is het steeds op twijfelachtige website en ik vraag me af of de aanbieder die informatie niet er zelf op heeft geplaatst om zo iets te creëren.

Het is goed mogelijk dat de meeste bieders tevreden zijn omdat ze hun aankoop vergelijken met een winkelwaarde van 5000-10000 euro, maar dat klopt dus waarschijnlijk niet. Is het ook niet vreemd dat horloges van die waarde een ETA quartz uurwerk hebben ? Er zou een diamantair achterzitten die nog geld kreeg van Meyers en nu dus kennelijk de voorraad heeft overgenomen, want het merk bestaat niet meer. Hij kan de echtheid wel garanderen, maar wat is echtheid garanderen ? Dat het een echt horloge is ? Of dat het een meyers horloge dat een winkelwaarde van 5000-10000 euro heeft. Dat is dus echt niet te bewijzen en klopt daarom ook niet, ook af te lezen van de zeer twijfelachtige en uiterst goedkope goedkope website.

Ik hoor heel graag of er Meyer gebruikers zijn die na aanschaf iets kunnen vertellen over de kwaliteit. Als er niets aan de hand is, dan heb je een mooie koop, maar ik hoop dat Catawiki zelf onderzoek doet en voorlopig die biedingen van de website haalt. Want tot nu toe vind ik Catawiki een geweldig platform voor dit soort veilingen, te meer daar er mensen achter zitten die in dit geval van horloges verstand hebben. Het kan natuurlijk een keer fout gaan maar ik denk dat ze hun naam wel hoog willen houden.

4 likes

Ik heb eens gereageerd naar degene achter die website meyers-watches.com in Israel maar die geeft aan dat hij niet de eigenaar is maar dat hij de domeinnaam in bezit heeft en een website in elkaar heeft gezet. Vandaar dat dit dus ook niet werkt. Wat is dit voor vreemdigheid ?

Mijn vermoeden is dat er hier wat verdacht geld wordt witgewassen.

2 likes

Ik snap ook niet waarom deze horloges zo duur moeten zijn maar het wordt er echt op geboden en door heel veel verschillende bieders (bij witwassen zou ik op zijn minst een paar keer dezelfde verwachten). Daarnaast is de feedback op de aanbieder ook gewoon goed, blijkbaar zijn mensen ook tevreden over de horloges dus tsja wat moet je er verder van zeggen…

Heb je ooit een formele reactie van Catawiki gekregen op je vraag mbt dit horloge merk?`

Ik ben nieuwsgierig, omdat ik de veilingen van dit merk nu ook enige tijd aan het volgen ben en sluitende en betrouwbare informatie over Meyers online kan vinden.

Zelf een telefoontje gehad van Catawiki, met het verhaal wat Capice hierboven heeft beschreven.

Bedankt voor je reactie. Mijn eigen zoektocht heeft dezelfde informatie opgeleverd. Meyers heeft in 2008 de laatste collectie uitgebracht en het bedrijf bestaat niet meer.

Het verteld me alleen niet wat de huidige waarde van dit horloge merk nou echt is. Ik heb nu het idee dat de veilingmeesters de enige zijn die de waarde bepalen( indirect uiteraard de kopers). En ik ben het eens met de redenatie van @tvdlake. Het refereren naar de huidige winkelwaarde van deze horloges is niet realistisch aangezien er niets nieuws geproduceerd wordt. Er is geen up to date referentie materiaal en de huidige marktprijzen zijn gebaseerd op adviesprijzen uit 2008.

Maar goed, mijn conclusie op basis van wat ik nu weet is dat het uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van het horloge en wat een liefhebber er voor over heeft. Daarom ben ik erg benieuwd naar ervaring van mensen die in het bezit zijn van een Meyers en bereid is ervaring te delen.

1 like

ziet er erg cheap uit, een beetje een " horlogevandaag" gehalte…

Ik word er ook niet warm van…, had wat mij betreft ook een TW steel kunnen zijn. No offense.

1 like