Wat is dit voor merk: Meyers

Meyers laten liggen en Catawiki voorbij lopen als koper.

1 like

Ik heb er nog geen meyer voor over :innocent:

8 likes

Volgens Catawiki is het allemaal erg exclusief. :slight_smile:
Vreemd verhaal gecombineerd met extreme hoge prijzen! :face_with_monocle:

Heeft Berry nu blind een verkoopverhaaltje onder zijn eigen naam doorgepost op de Catawiki site? Lekkere ‘expert’ dan


2 likes

Madonna heeft em ook! :sunglasses:

1 like

Madonna is onderhand bejaard

Dat was een grapje; blijkbaar moet dat potentiële kopers over de streep trekken!
(P.s ze is wel de Queen of Pop. :slight_smile: )

The Queen Mother of pop toch?

1 like

En dan te bedenken dat mijn moeder ook twee van die mormels heeft gekocht. Enkele jaren geleden. Ik schrok me de pleuris van het bedrag. En ook niet effe overleggen he.

Ik heb me ooit laten vertellen dat Meyer’s een merk is dat failliet is gegaan en een of andere opkoper heeft die hele voorraad aan horloges overgenomen. Diezelfde dingen worden nu heel systematisch via Catawiki aan de man gebracht. Het is in ieder geval een hele goede klant van Catawiki


1 like

Tja, je geeft een paar bekenden een gratis horloge en je maakt een foto. Willem Holleeder heeft dat ook weleens voor een merk gedaan. Ik geloof niet dat ze zo’n horloge ooit zelf zouden kopen. Verder worden de in het verhaaltje gedane claims nergens concreet gemaakt.

1 like

Het blijft inderdaad maar een vreemde mistige geschiedenis!

Dat het rest partijen zijn die via meerdere kanalen worden verkocht lijkt mij niet onwaarschijnlijk.
Op de “officiĂ«le” website kun je inderdaad niets kopen noch staan dealers vermeld! :crazy_face:

ik heb het wel gezien


2 likes

Wat iets waard is, is een subjectief gegeven. Dat geldt zeker voor horloges. Volgens mij hanteert CW geen rare prijzen, als je die vergelijkt met Chrono24.

Mijn zoon heeft eens voor veel geld een TW steel gekocht van zijn verjaardagsgeld. Bij het wisselen van het batterijtje een jaar later bleek dat er een ongelofelijk grote spacer en een miniscuul quartz uurwerkje in zat. Voor het geld van de TW steel had ie kwalitatief gezien zijn geld beter aan een ander horloge (Seiko?) kunnen uitgeven. Maar ja, die wilde hij niet en het moest die TW steel worden. Prima toch? Ik heb geen moment de behoefte gevoeld om TW steel een boze mail te sturen.

Als mensen zich uiteindelijk toch bekocht voelen op Catawiki, of spijt hebben van de aanschaf, dan kunnen ze het horloge altijd nog via Chrono24 proberen te verkopen. Er zijn blijkbaar genoeg mensen die het horloge mooi genoeg vinden om zo’n bedrag uit te geven.

1 like

Moet er in een groot (diameter) horloge dan ook een groot uurwerk inzitten?
Dus voor elke diameter horloge een apart uurwerk(je) ontwikkelen?

Ik begrijp dit soort “geneuzel” niet, zal wel aan mij liggen.

Een fake website opzetten met totaal buitensporige winkel verkoopprijzen.
Vervolgens zijn die dingen nergens te koop als alleen op Catawiki waarbij de zogenaamde veilingmeesters (experts :joy::joy::joy:) er een totaal verkeerde uit de duim gezogen veel te hoge waardebepaling aan vast hangen om vervolgens te kijken wie erin trapt.
Alleen omwille van de commissie of relatie met de verkoper.
Een voorbeeld van georganiseerde criminaliteit / oplichting waaraan Catawiki meewerkt.
Deze horloges kosten gewoon niet meer als een paar honderd euro winkelverkoop.
Zoals je ziet misdaad loont.

2 likes

Het gaat mij niet om de grootte van het uurwerk. Ik vind dat de winkelwaarde van sommige horlogemerken niet in relatie staat tot de geleverde kwaliteit en noemde de TW steel als voorbeeld.
Blijkbaar is dit niet zo overgekomen.

Zijn er niet tientallen van dit soort “merken” met adviesprijzen van €3000+ die voor een paar meijer weggaan op veiling/coupon sites?

Niet helemaal eerlijk inderdaad maar daar trap je toch niet in?

1 like

Ik snap dat “geneuzel” wel, maar het een beetje lastig te zeggen waarom. Het is een beetje als een pc bouwen gebaseerd op een pico ITX moederbord:


En dan huisvesten in een full size gaming rig:

Helemaal functioneel, maar het is “niet logisch”. Het is deels techniek, deels esthetiek.

Nog een dan: Als je het beste vlees ter wereld de beste marinade geeft en precies lang genoeg op de juiste temperatuur op de bbq hebt, en een restaurant presenteert het als hieronder, dan is het esthetisch niet in orde. En waarschijnlijk smaakt het daarom wel minder:

1 like

Er zijn maar een paar veilingmeesters die voldoende kennis hebben. Inmiddels wel 20 replica’s/fakes gemeld zouden anders gewoon als echt verkocht worden. Dat zijn nu de experts op Catawiki. :joy::wink: