Wat is dit?

Goedenavond,
Vandaag kwam dit horloge binnen met de post.
Weet iemand wat voor merk dit is?
Er zit een Felsa 465N uurwerk in, het is swiss made, zoals op de achterdeksel staat, maar de drie puntjes op de wijzerplaat zeggen me niks.
Het doet me denken aan Velona, maar die hebben 5 puntjes.

1 like

Lijkt een opnieuw opgemaakte wijzerplaat. Die 17 is best vreemd.

2 likes

ziet er behoorlijk herschilderd uit

1 like

Zomaar???
T wordt ook steeds gekker, drugsafval in het bos en random horloges door de brievenbus🤣
Maar, zat het in een lotje want aangenomen dat je het koopt en laat versturen weet je toch waar en wat je gekocht hebt?

2 likes

Ja, natuurlijk weet ik waar het gekocht is, gewoon op marktplaats, maar het stond te koop als “vintage horloge”, dus zonder merknaam. Denk dat de verkoper die ook niet wist.

1 like

Idd de merknaam is verloren gegaan onder een laag hoogglans autolak.
Staat er ook niks op de rotor?

1 like

Het enige dat er aan de binnenkant staat, is seventeen jewels:

Excuses, had per abuis “automaat” in gedachten in ieder geval geen nieuwe informatie.

1 like

Bij het omcirkelde gedeelte staat mi meer info

1 like

Ja, klopt, onder de balans staat een f en 465N, je ziet het nog net links onder de gele streep staan, en ik nam aan dat dat Felsa 465N betekent.

Klopt! En inderdaad een handwinder, dus geen rotor. Wijzerplaat ziet er erg MumbaySpecial uit, maar wel een mooi uurwerkje!

Ik heb hier nog een zelfde uurwerkje liggen, zonder as en kroon, maar wel met een hele leuke wijzerplaat er op met mooie wijzertjes. Ik kan ze niet verstellen (geen as) dus ik kan het merk niet goed lezen. Maar toch… er zit een heel klein deukje in de wijzerplaat rechts naast het midden, maar met plexy glas er op is dat nauwelijks zichtbaar.
Zo te zien de zelfde maat wijzerplaat.
Ik heb er geen emplooi voor…
Wordt jouw horloge een stuk interessanter van als je die overzet.
Als je geïnteresseerd bent… stuur maar een PB, je mag 'm hebben voor de verzendkosten van een T&T briefpakje.

22 likes

Dat is idd de “forum” gedachte! :+1:

5 likes

Ziet er uit als huisvlijt, zelf overgeschilderde plaat. De 17 staat wellicht voor het 17 steens uurwerk?

2 likes