Wat is een "Beater"

Met regelmaat kom ik de term “Beater” of “Daily beater” tegen op dit forum. Wat kenmerkt een Beater?

Groeten,

Coos

5 likes

Een horloge wat je draagt wanneer de kans bestaat dat je hem beschadigd, zodat je de rest van je collectie mooi houdt. Voor sommigen is dat een Rolex sub, voor mij een G-shock of Tissot quartz.

2 likes

Ik interpreteer het als een dagelijks te dragen horloge, dat geschikt is voor algemene dagelijkse activiteiten. Mag een krasje oplopen. Voor mij mijn Breitling Aerospace.

Goede vraag vind ik.

2 likes

Dat is je dagelijkse horloge waar je alles mee doet.
Het tegenovergestelde van een beater is een safequeen die alleen om de pols gaat als het gebied om je heen afgeplakt is met matrassen.

41 likes

:joy::grin:

4 likes

Voordat ik lid werd van HF had ik alleen maar dagelijkse beaters (en een redelijk saldo op de bank😏).

25 likes

Had :smile:
leuke hobby hebben we he?:joy:

4 likes

Beater: horloge die al je ups en downs van dichtbij meemaakt…

Daily Beater: idem maar zonder ATV en verlofdagen, zeg maar je friend for live…(F4L afgekort) die je NOOIT meer wegdoet ondanks al zijn butsen en krassen all overall :hugs:

4 likes

Voor mij:

Een beater is een horloge wat ik aan doe als ik op vakantie ga, in de tuin werk e.d. Voor mij is dit mijn SKX007. Horloge mag een klap krijgen, niet zo’n ramp.

Een daily beater is voor mij gewoon het horloge wat ik (vrijwel) dagelijks draag. Voor mij is dit mijn Submariner, deze gaat dagelijks mee op kantoor safari. Overigens is “beater” in dit geval wel onhandig, ik ben er erg voorzichtig mee. Hoewel ik bij elk onvermijdelijk krasje weer huil als een meisje van 6 laat ik hem hier niet voor in de kist liggen!

13 likes

@Logie Precies deze beschrijving voor mij.

2 likes
2 likes

Ik draag al mijn horloges met regelmatige afwisseling. Maar hier zit dan ook niets tussen >1500 Euro per stuk. Maar als iets in de buurt komt van beater (voor tuin, zwembad, ‘kras is niet erg’) dan is het mijn Steinhart Ocean 1 (green).


Plaatjes zeggen meer dan woorden! :wink:

Ik begrijp het principe. Mijn beater is een Citizen Promaster Aqualand JP2000-08E. Mijn “daily” horloge is echter een Breitling Superocean Chronograph. Deze draag ik ook tijdens kampeervakanties. Gewoon omdat ik te bang ben om hem thuis te laten liggen.

Groeten en bedankt voor de reacties,

Coos

1 like

Heb ook een SKX voor ‘het echte werk’, maar naar kantoor en als de mouwen niet dienen opgestroopt is het gewoon mijn Ocean One Titanium of mijn CW Trident 300… Ik hou teveel van mooie dingen om ze in m’n kist te laten :heart:

1 like

Sinds kort mijn beater (Cross-topic) voor tuin, zwemmen, festivals, schoonmaken, slaapwandelen en wanneer ik strontverkouden ben… :wink:


Gr.Wander

2 likes